Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: di okt 09, 2018 2:04 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ad, dat is interessant te horen! Ik heb ook al hele andere verhalen gehoord met een klap schade als gevolg...
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Petertje
|
Geplaatst: di okt 09, 2018 2:50 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am Berichten: 30
|
Het klinkt wel als een uitdaging, maar ik wilde me toch eerst focussen op iets zonder versnellingen, ook al zijn het er maar 2. Maar een andere vraag, is 100 uur op een motor eigenlijk veel?? In dien verstande dat deze netjes onderhouden is( met papieren)?
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: di okt 09, 2018 3:28 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Wilfred schreef: DD2 is zeker leuk om te rijden. Het enige nadeel zit hem in de constructie van de aandrijving. Stel dat je om wat voor reden dan ook een crash hebt en je maakt met je achteras een harde klapper, dan bestaat het risico dat de motor/versnellingsbak aan gort ligt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als dit gebeurt heb je gelijk veel meer schade dan bij een gewone Rotax ( of welke andere kart dan ook ) simpelweg omdat de klap op een achterwiel direct impact heeft op het blok waar het doorheen loopt.
Wellicht kan Ron hier iets over melden - hij heeft ook wedstrijden gereden en ervaring met de DD2. Als je achteraan rijdt kan er ook niemand achterop rijden! Even zonder gekheid, ik heb nog niet eerder blokschade of dergelijke gehad of iemand dat zien hebben met een DD2. Niet anders dan bij een normale Rotax Max.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: di okt 09, 2018 3:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Petertje schreef: Het klinkt wel als een uitdaging, maar ik wilde me toch eerst focussen op iets zonder versnellingen, ook al zijn het er maar 2. Maar een andere vraag, is 100 uur op een motor eigenlijk veel?? In dien verstande dat deze netjes onderhouden is( met papieren)? Persoonlijk vind ik 100 uren in totaal op een blok wel redelijk aan de hoge kant. Maar als alles goed is vervangen en onderhouden etc. dan moet dat geen al te groot probleem zijn.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: di okt 09, 2018 3:55 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Ja, dat vind ik ook wel, 100 uur is echt wel zoveel dat je dat aan alles gaat merken met meer speling, beschadigde boutjes etc. Natuurlijk helpt goed onderhoud, maar niemand vervangt alles bij een grote beurt, een blok met minder uren zal altijd in betere staat zijn met hetzelfde onderhoud. Met je budget zou ik al snel kijken naar een 2015-2016 kart met EVO (als het ff kan v2) blokje. DD2 schakelen moet je niet te moeilijk zien, je hebt geen koppeling en hoeft ook geen gas terug te nemen bij schakelen, dat doet ie allemaal zelf, tis gewoon de flipper bedienen met vol gas open naar z'n twee.
Tis natuurlijk een inkopper, maar toch voor een beginner altijd wel goed om in de gaten te houden, koop een merk waar je makkelijk onderdelen van kunt krijgen, niks zo lullig als dat je voor bv een dom excenter ringetje dagen niet kunt karten omdat het ergens van verweggistan moet komen. CRG, Birel, Tony etc zijn merken waar je altijd wel snel aan reverse spul kunt komen, CRG is wel veruit het makkelijkst trouwens, ooit eens gelezen dat 65% van alle hobbyrijders CRG rijdt.
Is die 3-5k voor alleen de kart met motor, of moet je daar ook de gereedschappen, reserve spullen, pitkar, aanhanger, overal, helm, ribbeschermer, handschoenen en alle andere zaken die ik nog vergeet van gekocht worden ?
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
Petertje
|
Geplaatst: di okt 09, 2018 4:10 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am Berichten: 30
|
Die tot 5k is inderdaad alles, niet alleen de kart. Dat zie toch ook wel als een dingetje bij DD2. Die zijn altijd weer net wat duurder.
|
|
Omhoog |
|
|
Matje_62
|
Geplaatst: di okt 09, 2018 7:23 pm |
|
Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm Berichten: 308 Woonplaats: Eindhoven
|
Er is er mss iemand in ons midden die hem verkoopt....
_________________ Karten.... What else!
CRG Road Rebel Gold & ……...
|
|
Omhoog |
|
|
Petertje
|
Geplaatst: wo okt 10, 2018 6:41 am |
|
Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am Berichten: 30
|
Maar nu ff los van DD2. Wat is nu echt het verschil tussen een rotax max en een iame x30. Er zullen vermoedelijk meer rotaxxen rondrijden. Maar verder lees ik maar weinig verschillen. Voor zover ik begrijp zijn de onderhouden intervallen redelijk hetzelfde, de brandstof olie verhouding zou wat anders de x30 heeft wat meer vermogen, en dat zou over een groter bereik beschikbaar zijn. Maar wat is daar nu van waar. Zijn er belangrijke zaken om te kiezen voor de ene of de andere die ik zeker niet ove het hoofd mag zijn als ik zou willen kiezen tussen die 2?
Thanks trouwens voor alle input, dat helpt me zeker verder
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: wo okt 10, 2018 10:39 am |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Iame x30 zie je (nog) niet zoveel bij de hobbyrijders, zoals al eerder opgemerkt de meesten rijden met RM. Of een x30 sneller is weet ik eigenlijk niet goed, meende dat ze redelijk aan elkaar gewaagd waren qua rondetijden. Zelf vind ik de x30 wel mooier klinken, maar da's een kwestie van smaak. Qua onderdelen, shops waar je onderhoud kunt laten doen en kennis bij collegarijders maak je in ieder geval de betere keuze met de RM.
Tis wel de mooiste tijd van het jaar om te zoeken naar een kart, zag al vele mooie voor relatief weinig langskomen op de diverse verkoopsites. Ook zie je bij bv een Schepers etc dat de prijzen stuk lager zijn dan aan het begin van het seizoen.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
joeiheido
|
Geplaatst: wo okt 10, 2018 6:20 pm |
|
Geregistreerd: do apr 19, 2007 7:20 pm Berichten: 57
|
Ron ik heb je een prive bericht gestuurd
|
|
Omhoog |
|
|
Petertje
|
Geplaatst: vr okt 12, 2018 8:15 am |
|
Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am Berichten: 30
|
Misschien weer een rare vraag: Laptimers, het is natuurlijk tof om te er je eigenlijk rijd. Maar begrijp ik goed dat elke kartbaan 1 of meerdere magneet lussen heeft liggen. Op de kart is het dan magneet sensor plaatsen en het juiste aantal lussen ingeven. Daarna knallen? Ik zie er ook een aantal met gps optie. Maar ervaringen op de mountainbike leren mij dat die over het algemeen niet heel nauwkeurig zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: vr okt 12, 2018 9:30 am |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Klopt, aantal lussen ingeven en daarna werkt het.
Nope, dat klopt niet, GPS (zeker op de Mychron 5 en Alfano 6) zijn erg nauwkeurig, met name de rondetijd wordt met een methode bepaald die goed werkt. Tussentijden zijn iets minder nauwkeurig, maar ook zeer bruikbaar, je kunt met beide tijdens het rijden echt geweldig goed je progressie zien.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
Petertje
|
Geplaatst: za okt 20, 2018 8:23 am |
|
Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am Berichten: 30
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: za okt 20, 2018 9:24 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier met het rijden.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: za okt 20, 2018 9:25 am |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
|
Omhoog |
|
|