Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: zo apr 15, 2018 6:14 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik ben benieuwd wie me kan vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen de RM DD2 van voor de EVO versie en de EVO. En dan met name voor de recreatieve rijder.
Ik heb begrepen dat de EVO iets meer vermogen heeft en dat met name bij de eerste serie van de EVO nogal wat kinderziektes zaten in bijvoorbeeld de kabelboom. Verder weet ik er niet zo veel van, dus alle info is welkom. Is een EVO echt veel sneller, of valt dat wel mee en hoe is de betrouwbaarheid van de EVO t.o.v. de oudere versies.
Alvast bedankt voor de input.
Ps: introductie van de EVO was toch in 2015 ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: ma apr 16, 2018 9:41 am |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Mijn oude motor liep harder dan mijn huidige EVO-motor. Het rijdt wat 'makkelijker', neemt wat beter op uit de bochten etc. Ik heb de '2de generatie' EVO en die doet het prima.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma apr 16, 2018 10:49 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hallo Ron,
Bedankt voor je reactie. Met oude motor bedoel je denk ik de pre-EVO versie toch ?
En als ik het goed begrijp, is de 2e generatie EVO motoren dus min of meer vergelijkbaar met de pre-EVO en is de eerste generatie EVO iets minder ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: di apr 17, 2018 1:16 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
@Wilfred aan het overwegen om naar de DD2 over te stappen ? Wij hebben er nu een dag mee mogen rijden en ik had de stap veel eerder moeten maken Maar ok, wij komen van een RM af.. Grootste verschil vinden we trouwens niet eens het schakelen, maar vooral de voorremmen !
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 17, 2018 2:05 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Misschien wel....
Remmen vóór ben ik al heel lang aan gewend, maar de eerste keer met voorremmen weet je inderdaad niet wat je meemaakt... remmen gaat met meer G-krachten dan het accelereren ! Schakelen met een DD2 is makkelijk in vergelijking met een KZ; slechts twee versnellingen en flippers achter het stuur maken het je erg makkelijk. Met een KZ rij je veel meer met 1 hand aan het stuur en blijf je schakelen. Neemt niet weg dat het rijden met een DD2 erg leuk is, weet ik uit ervaring.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: di apr 17, 2018 3:33 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Voor ons was het inderdaad de eerste keer rijden met remmen voor, in theorie weet je natuurlijk dat je veel harder kunt remmen, dat leer je bv zeker als je ook motor rijdt. Maar toch was het nog wel wennen, het ging een heel stuk harder dan verwacht, echt super hoe je nu een RM voorbij steekt door simpel een heel stuk later te remmen voor een bocht Snelheidsverschil vond ik niet zo groot, maar nu is Landsard ookwel een klein baantje, je merkte alleen goed dat hij beter optrok door de kleinere vertanding in de 1.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 8:24 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Kun je de hoogte van de achteras van een DD2 verstellen ( rijhoogte chassis t.o.v. de grond ) ? Zo ja, werkt dat dan met opvulplaatjes bij de motorsteunen o.i.d. ? De as loopt natuurlijk door de bak en kun je daar niet in verstellen, dus lijkt me het alleen mogelijk met stelplaatjes.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 10:10 am |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Zal straks even kijken, maar meen inderdaad dat je 3 gaten onder elkaar hebt bij het lager en met opvulplaatjes de motor hoger en lager kunt zetten.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 11:42 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Top, ik hoor het graag.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 12:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
De EVO-motor rijdt algemeen gezien wat makkelijker/vloeiender dan de pre-evo. 1ste generatie EVO heb ik niets mee gedaan. Mocht je een DD2 zoeken, weinig gebruikt. Ik ben (voor de zoveelste keer) gestopt met karten wegens te weinig tijd, dus heb eventueel nog een jonge CRG die een raceweekend of 6 oud is en 4 à 5 trainingsdagen staan.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 3:03 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Ron, je hebt PB
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 3:20 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Ik dacht hetzelfde... maar mijne is net helemaal af.. achteraf had ik voor dat geld ook een EVO kunnen doen.. Maar wie weet..
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 4:40 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Nee, motor zit in principe vast, al zou je er wel misschien wat spacers tussen kunnen maken om iets te spelen met hoogte. De kant van het wiellager heeft wel iets ruimte om met de bouten schuiven, maar ook daar maar beperkt. Zeker niet zoals ik eerder aangaf met 3 verschillende gaten zoals bij mijn vorige kart, had blijkbaar verkeerde beeld in de kop..
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 5:27 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Dan zou je de hoogte op de achteras dus niet kunnen aanpassen aan bijvoorbeeld een regen afstelling.... Lijkt me toch apart.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: wo apr 18, 2018 5:43 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Nee, dat wordt smaller zetten achter en breed voor met regen denk ik, maar misschien vergis ik me ? Maar mijne doet het niet met regen...
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|