Hoi! Afgelopen week erg veel op jullie forum gezocht én gevonden en nu dus ook lid geworden.
Ik ben Marijn, 32 jaar en kom uit Eindhoven. Ik heb vanaf een jaar of 10 altijd de droom gehad om te racen (kart of motorcross) maar dat liep natuurlijk allemaal niet zoals ik wilde. Uiteindelijk veel aan brommertjes gesleuteld en zelf wat gekke creaties gebouwd maar daar is het bij gebleven. Aantal jaar terug motorrijbewijs gehaald (nu een KTM 640 Supermoto) en dat kwam al weer beetje in de richting. Een paar keer per jaar schoot er wel eens de gedachte door me heen om een kart te kopen, even marktplaats checken, maar deed daar verder niks mee en weer door.
Afgelopen vrijdagavond tijdens een biertje met een vriend ineens besloten dat er toch echt een kart moest komen, na slechts 10 minuten marktplaats doorspitten een kart gevonden (enige vereiste: schakel) en in de auto gestapt om hem op te halen. Behoorlijke impuls aankoop met in het achterhoofd de gedachte: ik kan hem altijd weer verkopen. Echter als je dan na al die jaren een kart hebt staan dan is dat toch wel bijzonder vet. Heel het weekend aan gesleuteld en ik begin nu te twijfelen of ik toch niet gewoon aan de hobby moet gaan beginnen... Wat is het probleem dan? Tijd! Heb een eigen bedrijfje en dat slokt zoveel tijd op er van het motorrijden al bijna niks terecht komt.
Ik ben benieuwd of ik nu een echte kat in de zak hebt gekocht of dat het eventueel een basis is voor het begin van een nieuwe hobby! Ik heb me de afgelopen jaren in een aantal zaken oppervlakkig verdiept maar de echte know how ontbreekt om er zelf iets zinnig over te zeggen. Ik hoor graag jullie meningen!
Een paar vragen:
- Is dit een ICC of een Cross? Als ik alle berichten zo lees hoop ik als beginner een Cross..
- Daar aan vast hangend: Is dit geschikt om mee te beginnen? Schakelen vindt ik juíst leuk dus dat heeft mijn voorkeur. (paar rondjes op industrieterrein bevestigde dat)
- Is deze demper gehomologeerd voor bijv. Landsard?
- Iemand enige idee hoe oud deze kart is? Verkoper dacht frame uit 2004.. Hij heeft hem van een vriend en die vriend weer van Peter de Bruin racing team.
- Achter op de kart zit een overloop van de radiator die gemaakt is van een drankflesje. De overloop van de motor/carburateur is een bidon (!) zijn dit echte hobby bob taferelen of komt dit vaker voor?
- De uren die het blok heeft gelopen met de huidige zuiger / lagers etc. zijn niet bekend. Kan ik dit zelf nagaan op een bepaalde manier of is een bezoekje aan een kartshop dan een betere optie?
- Achteras schijnt 38 mm te zijn (is blijkbaar dun?) is dat nog bepalend?
Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de input!
Groeten Marijn
![Afbeelding](http://kabelgootverhuur.nl/wp-content/uploads/2017/03/20170326_223210_resized.jpg)
![Afbeelding](http://kabelgootverhuur.nl/wp-content/uploads/2017/03/20170326_223346_resized.jpg)