Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 5:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
Hallo allemaal!

vrijdag ga ik voor het eerst met mijn 100cc 2takt de baan op.
nou heb ik hier en daar gelezen en gehoord dat je einde rechte stuk je hand op de inlaat moet leggen voor koeling en smering, de bedoeling hier van snap ik helemaal!
Alleen ik heb nog nergens echt een duidelijk antwoord kunnen vinden hoe het nou precies moet..
hopelijk kunnen jullie mij daar helpen zodat ik dit vrijdag kan gebruiken.

is het de bedoeling dat ik:

- 1 seconden voor het rem punt volgas hou en 1 sec mijn hand in de inlaat leg, daarna hand er af en vol aan remmen?
- of op het rem punt / tijdens het remmen nog vol gas houden met mijn hand op de inlaat ( Dit lijkt mij best lastig )

alvast bedankt! :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 7:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Door je hand op het luchtfilter te houden zuigt de motor meer brandstof aan (zie het als een choke). Hierdoor koelt en smeert de motor meer.
Dit doe je na een lang recht stuk voor de bocht. Je houd je hand 1 a 2 seconden op het gat van de inlaat (luchtfilter), daarna laat je het los, remmen en de bocht in sturen.... en dan weer vol op het gas.

Maar als jij voor het eerst in een 100cc rijd zou ik me hier niet al te druk om maken, dit word hoofdzakelijk gedaan door de mannen die het maximale uit de motor weten te halen.
Hou je temperatuur maar in de gaten, veel belangrijker. Mengsmering 1:20 en wel de juiste olie gebruiken (Castor).

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
Oke bedankt!

temperatuur is moeilijk in de gaten te houden met een oude 2 takt zonder sensoren/computer.
heb nu de mengsmering 1:18 voor de zekerheid om te beginnen, smering genoeg :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 10:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Lucht gekoelde... ahja, ik heb de watergekoelde 100cc versie :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2016 11:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Je hebt ook van die bougiedop sensoren voor temperatuur te meten van luchtgekoelde motoren. Geeft toch al iets of wat van idee van temperatuur.
Denk inderdaad ook dat je je voorlopig niet teveel zorgen moet maken over dat choken op het einde van het rechte stuk. Naarmate je sneller en sneller bent kan je dit wel doen om de levensduur van je motor te verlengen.

Succes!

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 11:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
Eerste keer gereden! had de vertanding een beetje aan de korte kant staan dus ben wel bezig geweest met het choken en dat ging helemaal prima! bedankt voor de reacties!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David