Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 8:38 am 

Geregistreerd: do dec 17, 2015 1:52 pm
Berichten: 6
Ik ben nu in het bezit van een kart met TKM K4S motor.
Deze motor is geleverd met de Dellorto 28 mm carburator (zie http://www.tal-ko.com/tkm-engines/k4s-4-stroke ). Een probleem is wel dat ik een "automatisch geregelde" carburator nodig heb, hetwelke de Dellorto niet is - bij starten moet immers de choke klep (zie http://carburetor-blog.com/wp-content/u ... _choke.jpg ) manueel geregeld worden -. Nadat de motor dan echt goed loopt moet de choke niet meer verzet worden. Echter voor mijn project moet het starten volledig automatisch gaan, en dient er geen enkele manuele input te pas bij te komen. Het zou zoiets moeten worden als een start/stop systeem bij conventionele wagens. Behalve de carburator is ook de elektrische starter nog een pijnpunt, gezien deze op dit moment een aparte elektrische starter is. Waarschijnlijk zal ik de elektrische starter permanent op de kart moeten plaatsen (constant verbonden met de aandrijving), en een terugveer-mechanisme moeten inbouwen om de starter geen connectie meer te laten maken wanneer de kart gestart is (en de aandrijving dus draait). Laten we echter beginnen met de carburator: weet iemand een geschikte automatisch geregelde carburator voor mijn TKM K4S ? Ik dacht aan een SU 6 carburator of een Zenith Stromberg CD (zie http://sucarb.co.uk/technical/ ) maar weet niet of deze de juiste afmeting (buisdiameter) hebben (immers origineel ontwikkeld voor gewone automotoren, niet voor kartmotoren). Ook weet ik niet waar deze nog te verkrijgen zijn, indien ze inderdaad goed zijn. Ik sta ook open voor alternatieven natuurlijk. Ook zou de carburator best de mogelijkheid bieden om of op biobutanol of op ethanol te draaien (wanneer op biobutanol, zou dit waarschijnlijk geen speciale eisen stellen, voor ethanol dient er een afstellingsfunctie aanwezig te zijn, wat het geval is bij de SU 6 en stromberg zenith geloof ik, zie http://www.sw-em.com/su_carbs.htm , http://www.checkthatcar.com/tuning%20su ... etters.asp ).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2016 12:20 pm 

Geregistreerd: do dec 17, 2015 1:52 pm
Berichten: 6
Misschien dat de beste aanpak zal zijn om:
* de huidige carburator te behouden (gezien de choke klep waarschijnlijk toch niets mechanisch of elektronisch dient verzet te worden; nu ja wel in het begin -wat manueel kan gedaan worden-, maar wanneer warm kan de klep gewoon op dezelfde stand blijven staan)

* de starter kan ik waarschijnlijk gewoon constant aan de aandrijving laten zitten (dus zonder gebruik van enig terugveermechanisme). Dit zorgt voor enige constante weerstand wel, maar het zal wél simpeler zijn, en werken, wat het belangrijkste is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David