Auteur |
Bericht |
D-mond
|
Geplaatst: vr sep 23, 2011 2:02 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 7:36 pm Berichten: 38 Woonplaats: muntendam
|
Heb vandaag mijn CK 14 achterbumper binnen gekregen. Heb er nog nooit mee ge reden maar schijnt op veel banen nu verplicht te zijn.
Heb er ook goldspeed bevestigings bouten bij besteld. alleen de kant van de rubber gaat er goed in maar waar zijn de 2 ringen en slotmoer voor op andere kant? iemand ervaring?
Iemand ook ideeën voor verlengstukjes? Bumper drukt nu tegen achterbanden aan.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr sep 23, 2011 8:46 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Ik heb destijds buisje aluminum pijp gehaald en zo verlengt. Slotmoer met gladdekant in t rubber en dan van buitenkant frame aandraaie als je me snapt.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: vr sep 23, 2011 10:18 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
zodat het rubber uitzet enzo zichzelf klemt, in de buis.
|
|
D-mond
|
Geplaatst: vr sep 23, 2011 10:30 pm |
|
|
ja dat klopt maar daar zit ook nog een uiteinde aan van ongeveer 4cm met 2 ringen en een slotmoer.
|
|
Omhoog |
|
|
D-mond
|
Geplaatst: vr sep 23, 2011 10:32 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
racerubber
|
Geplaatst: za sep 24, 2011 7:21 am |
|
Geregistreerd: di apr 14, 2009 7:20 pm Berichten: 179 Woonplaats: almere-buiten
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za sep 24, 2011 8:27 am |
|
|
ik heb het zo gedaan. Je pakt een frame rubber: deze schijf je over een slotbout: je steekt hem in het frame met draadeind naar je toe.( eventueel klein beetje remreiniger om rubber makkelijke je frame in te krijgen. zet er dan een Frame busje overheen( valt stukje in het frame en werkt het wat mooier af. Hierna heb ik er een Bout opgedraaid zodat de slotbout het rubber wat uitrekt en vast zet. daarna kun je er een lengte buis tussen maken en daarna komt je bumper beugel. hierachter weer een afwerk busje(die in de beugel valt. Daarachter een borgmoer en klaar. Deze oplossing kost +- euro of 10.( om het stevig te maken kun je een frame rubber in het alu buis maken.( op boormachine vastklemmen met n bout en muur. schuur papier erlangs halen tot hij in je aluminium buis valt. zo buigt de bout minder snel door als je je kart aan de achterbumper optilt.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
D-mond
|
Geplaatst: za sep 24, 2011 4:49 pm |
|
|
Bama crew. Bedankt voor je uitleg. super Heb de bumper erop zitten.. en ongeveer 2 centimeter vrij van de banden. Mijn dank is groot!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za sep 24, 2011 5:51 pm |
|
|
Graag gedaan. goedkope simpele maar vooral praktische oplossing. Eventueel kun je die afgewerkte moeren erop doen.( met een bollen kop). Zodat je je niet meer kunt openhalen aan het schroefdraad.
|
|
Omhoog |
|
|
D-mond
|
Geplaatst: za sep 24, 2011 7:23 pm |
|
|
ja super oplossing.
thank you!
|
|
Omhoog |
|
|
WaMeLiNoS
|
Geplaatst: ma maart 14, 2016 8:07 pm |
|
Geregistreerd: za nov 14, 2015 9:14 pm Berichten: 108 Woonplaats: Omgeving Utrecht
|
Citaat: Je pakt een frame rubber: deze schijf je over een slotbout: Afbeelding je steekt hem in het frame met draadeind naar je toe.( eventueel klein beetje remreiniger om rubber makkelijke je frame in te krijgen. zet er dan een Frame busje overheen( valt stukje in het frame en werkt het wat mooier af. Hierna heb ik er een Bout opgedraaid zodat de slotbout het rubber wat uitrekt en vast zet. daarna kun je er een lengte buis tussen maken en daarna komt je bumper beugel. hierachter weer een afwerk busje(die in de beugel valt. Daarachter een borgmoer en klaar. Deze oplossing kost +- euro of 10.( om het stevig te maken kun je een frame rubber in het alu buis maken.( op boormachine vastklemmen met n bout en muur. schuur papier erlangs halen tot hij in je aluminium buis valt. zo buigt de bout minder snel door als je je kart aan de achterbumper optilt. Longshot, maar wellicht heb je nog een foto / voorbeeld van hoe het er uit zag? Heb namelijk een BRM chassis, welke nog voorzien is van de oude stalen bumper. Deze zou ik tzt willen vervangen voor een nieuwe type achterbumper (plastic). Had de chassis verlengset gevonden, maar kwam toevallig ook dit topic tegen
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di maart 15, 2016 12:04 pm |
|
|
Hopelijk is die duidelijk. In het rubber stat een scherpe moer die zich zegmaar in het rubber drukt zodra je de bout aandraaid. Verdere foto's moet ik thuis even zoeken, dit hadden we op de marikart zo gemaakt.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di maart 15, 2016 12:09 pm |
|
|
Onderstaande moer draaide zich vast in het rubber dat in het frame zit. zodra je hem erin draait word rubber dikker en zit deze dus goed vast.
|
|
Omhoog |
|
|
WaMeLiNoS
|
Geplaatst: di maart 15, 2016 9:19 pm |
|
Geregistreerd: za nov 14, 2015 9:14 pm Berichten: 108 Woonplaats: Omgeving Utrecht
|
Ziet er goed uit, hier kan ik mee verder. Binnenkort maar eens hobbyen Hartelijk dank weer!!
|
|
Omhoog |
|
|