Auteur |
Bericht |
Letterlijk
|
Geplaatst: vr feb 12, 2016 8:53 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
Laatste bericht 2007, wat gaat de tijd snel, pffff Zal mij maar even opnieuw voorstellen. Robert 31 jaar, vroeger (2007 ) een prokartje gehad. De periode dat circuit Uitgeest en Amsterdam nog bestonden... Ga morgen kijken voor een 100 cctje. Zal vanwege mijn niet-technische kennis waarschijnlijk nog veel gebruikmaken van jullie expertise; ja, ik zal eerst de zoekfunctie gebruiken Misschien willen jullie mij alvast helpen door te vertellen welke kart dit precies is en op welke zaken ik moet Letten voordat ik m meeneem. Kan trouwens niet wachten om m aan de praat te krijgen en over het circuit te slingeren Ps. Ik zie geen tool om foto's toe te voegen. Kun je hier alleen url gebruiken?
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: vr feb 12, 2016 8:57 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: vr feb 12, 2016 8:59 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: vr feb 12, 2016 9:01 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: vr feb 12, 2016 9:03 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr feb 12, 2016 11:47 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Hoi, Allereerst welkom terug! Een prokart is nogal wat anders dan een 100cc. Velen staren zich vaak blind op de prijzen waar 100cc s in andere handen overgaan maar de werkelijkheid is dat het aanbod veel groter is dan de vraag, simpelweg omdat deze karts vaak er weinig gebruiksgemak hebben, enorm revisiebehoeftig zijn en vervelend genoeg last but nog least mag je er uit milieu(lees geluid)overwegingen in NL nauwelijks nog ergens mee rijden. Ook ik heb op Uitgeest en Amsterdam gereden maar dat was een andere tijd, prokartjes waren leuk maar zijn ook helemaal passé nu, net als verschillende andere motortypen. Deze kart heeft al een achterbumper en een milieudemper maar probeer je airbox maar een te verwisselen tegens een gehomologeerd luchtfilter op deze roterende inlaat. Natuurlijk wil ik je voorpret niet bederven en is het helemaal aan jou maar om het niet te moeilijk te maken en leuk te houden kan je beter wat meer geld uitgeven om uiteindelijk veel minder geld kwijt te zijn en veel meer lol te hebben
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: za feb 13, 2016 9:38 am |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Je brengt mij nu erg aan het twijfelen. Het luchtfilter wat jij noemt is dus een verplichting? Ook op Strijen? En erg lastig/duur om in te bouwen?
Jij geeft dus min of meer aan dat ik beter een rotax max oid kan nemen? Ik heb er vaker in gereden en het viel qua snelheid een beetje tegen. Natuurlijk veel sneller dan de prokart, maar het was het net niet Ik dacht met zo'n 100cc kan ik 1 keer per +/- 2 maanden even een uurtje echt knallen op het circuit. Met een blokje wat 8 uur meegaat leek het mij wel te doen. Sleutelen vind ik ook erg leuk, maar het moet niet zo zijn dat ik 3 dagen aan het sleutelen ben om een uurtje te kunnen rijden. Lastig hoor, want de voorpret was al lekker aanwezig
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: za feb 13, 2016 10:05 am |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
|
Omhoog |
|
|
Dominique
|
Geplaatst: za feb 13, 2016 12:36 pm |
|
Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm Berichten: 119 Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
|
Hallo, dit is idd een betere keus een Rotax max, maar dit is volgens mij een juniorblokje, neem aan dat je liever met een senior wilt rijden, en als ik dan goed naar de foto's kijk denk ik dat er een 30mm achteras in zit. Wat ik ook zie maar niet volledig zeker van ben is dat er 2 kabels naar de achterrem lopen wat zou kunnen betekenen dat het een mechanische achterrem is ipv een hydraulische rem, wat zou kunnen betekenen dat het toch al om een wat ouder chassis kan gaan.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: zo feb 14, 2016 11:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Wat je ook doet, laat die 100cc staan. Vanwege door petrolhead genoemde redenen. Plus met die 100cc ga je niet sneller zijn dan een RM.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma feb 15, 2016 7:19 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
@deksel , over die laatste regel , daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma feb 15, 2016 8:40 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik denk dat je inderdaad de 100cc beter links kunt laten liggen om redenen die Petrolhead al aangaf; tenzij je dit soort motoren goed kent, het onderhoud zelf kunt doen en er mee gaat rijden op specifieke banen. Er zijn tegenwoordig weer meer mensen die interesse hebben in 100cc blokjes en er ook regelmatig mee rijden ( veel in Duitsland ). En als je weet wat je doet en kunt tunen, is er een redelijke kans dat een 100cc sneller is dan een Rotax Max - maar alleen als je hem tot de max tuned en het bijbehorende onderhoud ( interval zuiger 2-3 uur, revisie 8-10 uur ) voor lief neemt. Weet je niet wat je doet, dan is de kans op vastlopen zeer wel aanwezig....
Omdat je zelf al aangeeft dat je technische kennis niet helemaal top is, zou ik voor een Rotax gaan. Betrouwbaar, loopt niet gauw vast, goed verkrijgbaar en snel zat om weer mee te beginnen.
Veel succes bij je keuze en straks met het rijden.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: ma feb 15, 2016 10:22 am |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Welkom terug. Ook ik had rond die tijd een prokart en vond dat altijd net niet, wel erg jammer voor ons dat adam en uitgeest weg zijn Denk dat je een junior gereden hebt want een senior heeft power zat. Iig veel succes en houd ons op de hoogte wat je gaat doen.
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma feb 15, 2016 8:42 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: @deksel , over die laatste regel , daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld. Mijn 100cc hezemans is echt wel rapper dan mijn 125cc RM en mijn RM motor word toch heel netjes onderhouden. Maar je bent inderdaad nog maar op weinig circuits welkom met een 100cc, Strijen en Pottendijk zijn volgens mij de enige nog. Mits je jezelf wil beperken tot deze 2 circuits zou ik toch opzoek gaan naar een RM motor en een beetje recent chassis zal je ook geen spijt van krijgen.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Letterlijk
|
Geplaatst: wo feb 17, 2016 9:52 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm Berichten: 78 Woonplaats: Den Haag
|
Bedankt allemaal voor de reacties en goed tips. Eigenwijs als ik ben heb ik toch gekozen voor de 100cc. Ik heb er veel over gelezen de afgelopen dagen; internet, van der spoel kartboek e.d. De reden dat ik er toch voor heb gekozen is dat ik het leuk vind om er zelf aan te sleutelen, en aangezien dit het meest "simpele" blok is was dit voor mij de keuze. Daarnaast zie ik dit als een opstartkart waarbij ik wat beginners (monteurs)foutjes kan maken. Ik besef mij terdege dat het afstellen een behoorlijke en vooral precieze klus is. Maar niets is onmogelijk is veelal m'n motto. En daar ik niet op de top wil racen zal ik het blok wat rijker instellen waarmee ik de kans op een vastloper (hopelijk) zal verkleinen. We gaan het zien. Vwb het filter heeft de vorige eigenaar deze laten aanpassen door van der spoel (is een binnenfilter in gemaakt) zodat deze toch is toegestaan op het circuit. Ik zal voorlopig alleen op Strijen rijden, dus ik voorzie daarin weinig problemen (althans als de vorige eigenaar mij niet voorgelogen heeft... Ik ga nu op m'n gemak alles een voor een loshalen, nakijken en vooral veel schoonmaken! Ik hou ervan om schoon te werken in tegenstelling tot de vorige eigenaar Ik ben begonnen met het demonteren en schoonmaken van de bodemplaat. Zat veel vet en troep van de benzine op. Die is nu stralend schoon. Brandstoftankje is eraf, daar heb ik een nieuwe van besteld, brandstofleidingen + filter heb ik allemaal vernieuwd. Nu ben ik begonnen aan de remmen. De klauwen zijn volledig gedemonteerd. Van binnen alles schoongemaakt met remreiniger: cilinder, zuigers en cupjes (m'n oude geo-driehoek kwam hierbij goed van pas ) Nu ben ik bezig met het verwijderen van de oude verflaag zodat er straks een nieuw laagje op kan. Weten jullie of ik deze verflaag tot het metaal moet verwijderen of is het "niet glanzend" maken voldoende?
|
|
Omhoog |
|
|