Auteur |
Bericht |
Firestone
|
Geplaatst: zo jan 31, 2016 6:19 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm Berichten: 55
|
Zit nu 20/80 op en gaan denk ik naar 20/75. Bij iemand bekend?
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: zo jan 31, 2016 8:31 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
20/80 klinkt eigenlijk zo gek nog niet al rijden we met compleet andere eindreducties vanwege een totaal ander type motor met andere motorkarakteristiek en toerentallen. Als jullie nu achter kleiner gaan bij voor hetzelfde dan gaat de slip en belasting van de koppeling alleen maar toenemen. Haalt ze het max toerental op het snelste stuk voor de tenten/bij de huurpitingang? Je maakt nl meestal je eindoverbrenging op niet overrevven op rechte eind, dan is ie zo kort mogelijk en kom je het best van de plaats bij accelereren en heb je zo min mogelijk slip en dus slijtage en hitteopbouw van de koppeling. Even navragen, bij KCL kunnen ze je vast ook advies geven. Achter wisselen is misschien lastiger bij een Gx al zie je vaak dat tandwielen aan 1 kant precies tussen 2 bevestigingen doorgezaagd wordt waardoor ze na wat openbuigen makkelijk over de as gaan. Hoe groter, hoe kwetsbaarder over de curb maar je kan voor voorlopige verlenging van de eindreductie icm de frame hoogte betrekkelijk veilig nog een aantal tanden groter. Dit alles afhankelijk van de topsnelheden en bochten, naarmate de rij capaciteiten van de coureur toenemen zal je steeds kortere eindreductie plaatsen totdat de optimale situatie bereikt is.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 31, 2016 9:19 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Goed te horen dat de RK1 weer loopt. Mooie uitstalling van onderdelen op de tafel trouwens Zoals petrolhead al zegt is 20/75 zwaarder voor de koppeling dan 20/80. (20/75 is goed voor Driebergen, Lelystad weet ik niet...) Zeker weten dat er geen gas en rem tegelijk gebruikt word Dan fik je de koppeling er ook zo uit. Je hebt het over blauwe veren, noram Ge koppeling? Gr, Steef
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Firestone
|
Geplaatst: ma feb 01, 2016 7:11 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm Berichten: 55
|
Bedankt voor de tips en uitleg. Ik ga er mee aan de slag
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di feb 02, 2016 9:45 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Zoals Ik aan gaf, denk ik dat je een Noram GE koppeling op de honda hebt zitten. Als het een GE is even dit. Die koppelingen grijpen pas bij een vrij hoog toerental goed aan. (afhankelijk hoe je hem afstelt) Het kan dus zijn dat de koppeling in de langzame bochten veel slip heeft en zwaardere (blauwe) veren verergert dat alleen maar. Daar word hij loei heet van en de veren gloeien dan dus uit. Mocht dat zo zijn kijk dan even of de koppeling in een andere stand minder slip heeft. http://www.noramclutch.com/go-kart-clutch/noram/ge.htmlhttp://www.noramclutch.com/go-kart-clut ... e-sp3.html
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: wo feb 03, 2016 6:50 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Hey Steef
Altijd duidelijke uitleg van jouw kant met die linkjes erbij (Kan ook niet anders met jouw achtergrond)koppeling Loeiheet is niet goed,ik maak ze regelmatig goed schoon, Moet je er toch ff tegen kunnen,we zien elkaar dit jaar Wel weer op de baan.
Doe je boys de groeten.gr Joop en tom
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za feb 06, 2016 5:06 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Hoi Joop, Nog ff wachten op warm weer hoor Groeten terug.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Firestone
|
Geplaatst: zo apr 10, 2016 10:29 am |
|
Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm Berichten: 55
|
Beide karts hebben er na de werkzaamheden al weer ruim 2 uur gereden, zonder noemenswaardige problemen, rijden beide uitstekend. De Tony heeft nu een tandwielverhouding op Lelystad 20/74. Klimt beter in toeren en rondetijden zijn een stuk sneller. (Honda Cadet GX 160 heeft verplicht 20/72); https://www.youtube.com/watch?v=6HGuGGiY4yk
|
|
Omhoog |
|
|