Auteur |
Bericht |
FloR41
|
Geplaatst: di jan 05, 2016 6:23 pm |
|
|
Hallo iedereen,
Aankomend weekend is er de kartbeurs in Lelystad. Mensen die in het verleden reeds zijn gegaan, of wie kan tips geven: loont het de moeite?
Ikzelf heb wel interesse in de nieuwste evoluties in de kartwereld, maar heb geen concrete aankoopplannen. Eventueel een nieuwe overall zou ik nog overwegen, is op dat vlak er iets te zien?
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: di jan 05, 2016 6:54 pm |
|
|
Elders al gepost, als je iets met karten hebt is deze Nederlandse beurs een must. Je kan ervan vinden wat je wilt maar ik vind deze beurs nog steeds een fantastisch initiatief van Arthur Dontje waarbij de directe opbrengst voor een prima doel is en hij de kartsport in Nederland sterker en groter wil maken. Dat lijkt me iets om oa met een bezoek aan de beurs te steunen. Of je je kartpak er gaat vinden? Mogelijk, net welke aanbieders er zijn. Er werden nl interessante restpartijen en ook andere goederen aangeboden voor leuke prijzen, er moet maar net iets van je gading bijzitten, of het een setje banden, een paar schoenen, een koppeling of een set handschoenen is. En is het niet voor de spulletjes dan toch zeker voor de oriëntatie wat er leeft, evt nwe ontwikkleling en niet te vergeten de contacten. Helaas zie ik zelf geen kans deze editie anders was ik zeker gegaan. Het is prima parkeren vlakbij het Midland circuit/kartbaan en het vervoer met pendelbussen naar de ruim 1 km verderop gelegen beurshallen is gratis en perfect verzorgd. De entree is buitengewoon schappelijk en de prijzen voor de prima koude en warme versnaperingen ook. Misschien kan je een forummeet daar afspreken oid. Enjoy!
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: di jan 05, 2016 7:15 pm |
|
|
Van horen zeggen heb ik gehoord dat er een zeer unieke motor wordt tentoongesteld
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: di jan 05, 2016 8:01 pm |
|
|
Ben vorig jaar geweest en ga dit jaar ook weer. Vond het wel tegenvallen vorig jaar wat betreft kleding en erg donker. Nen wel benieuwd Maarten wat voor motor..
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: di jan 05, 2016 8:03 pm |
|
|
Ben vorig jaar geweest en ga dit jaar ook weer. Vond het wel tegenvallen vorig jaar wat betreft kleding en erg donker. Nen wel benieuwd Maarten wat voor motor..
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: di jan 05, 2016 9:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik ga er zaterdag heen.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 8:10 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
ooit een keer geweest vond het de moeite niet er nog eens heen te gaan. Hoop reclame maar weinig korting op artikelen en onderdelen. Enige die destijds leuke kortingen had en spullen was kart-parts. wat mij opviel was dat iedereen een rondje liep en er weer vandoor ging.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 8:39 am |
|
|
Je hebt het dan over de eerste beurs van -ooit- bijna 2 jaar terug bij de officiële heropening van de kartbaan. Persoonlijk lijkt het me moeilijk op 1 ervaring te varen. Door open te staan voor het positieve geef je de beurs een kans om te blijven bestaan, ik heb dit vaker gezien, zoiets moet groeien. Krijgt het die kans niet dan moet Nederland het weer zonder beurs en dus Nederlandse kartpromotie doen en het is zeer de vraag of je daar als karter beter mee af bent of de laatste kartmogelijkheden zelfs nog verder afbreekt. Ik heb dus net als de meesten hier op het forum slechts indirect belang bij, heb je na 1 of liefst enige bezoeken toch iets positiefs of mindere ervaringen of ideeën te delen dan weet ik uit ervaring dat Arthur daar zeker voor open staat.
Persoonlijk ben ik er uit competatief oogpunt geen voorstander van weer een echt nieuw motorconcept maar het is wel een reden tot nieuwsgierigheid. Ik weet wel dat voor de kids een bestaand racy concept (60cc tweetakt) in een nw competarief maar uiterst haalbaar en betaalbaar jasje gegoten is met de beproefde Parilla motor in een Parilla cup. Daar is op de beurs ook informatie over te vergaren. Tenslotte heeft de jeugd de toekomst.
Laatst bijgewerkt door petrolhead op wo jan 06, 2016 8:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 8:44 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Heb je gelijk in. Beter iets als niets natuurlijk. Maar verwachtingen waren toen groter als wat ik gezien heb. Maar verder was alles super netjes geregeld, pendelbus, eten voor een goede prijs ( en het smaakte ook nog eens goed).
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 8:55 am |
|
|
Kijk, dat is nog eens een snelle en goede relativerende reactie.
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 9:15 am |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik vind persoonlijk het altijd wel leuk om te gaan kijken. Ben geloof ik vorig jaar geweest naar zowel Offenbach als Lelystad. Natuurlijk niet helemaal met elkaar te vergelijken, maar ik vond ruim 400 km rijden (enkele reis) naar Offenbach en de teleurstelling van de beurs aldaar groter dan 'voor de fun' 150 km naar Lelystad rijden en de nodige bekenden te spreken etc.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 10:27 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik ben op zowel de eerste als de tweede editie geweest. Ik vond de eerste editie qua diversiteit van de stands beter dan de tweede. Ik doel daarmee op het feit dat bij de eerste editie veel meer randartikelen tentoongesteld werden en te kopen waren. Bijvoorbeeld onderdelen, kleding en aanverwante artikelen aan de kartsport waren de eerste editie best redelijk vertegenwoordigd, terwijl die op de tweede editie bijna geheel ontbraken. Wellicht heeft het te maken met de prijs per vierkante meter die betaald moest worden bij de tweede editie; hopelijk is dat dit jaar beter en kan men weer profiteren van beursaanbiedingen.
Ik ga ook dit jaar weer naar de beurs, mede om de reden die Petrolhead al aangeeft - dit initiatief moet beloond worden en het is een leuk en gezellig uitje waar je meestal wel weer de nodige bekende uit het kartwereldje ontmoet/spreekt.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 6:02 pm |
|
|
Dit jaar is ook een nieuw homologatiejaar, wellicht dat er daardoor wat meer noviteiten te bespeuren zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 6:28 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Tweede editie niet geweest,eerste wel,wij willen er normaal Gesproken zondag naar toe,toch maar weer eens ff rond Neuzen,of Ron moet zaterdag nog plaats over hebben,geintje.
Maar @petrolhead heeft wel gelijk,enigste beurs in Nederland, Ze doen er hun best voor,hoor je toch als liefhebber naar toe Te gaan.
|
|
Omhoog |
|
|
PH racing
|
Geplaatst: wo jan 06, 2016 8:00 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 11, 2013 8:09 pm Berichten: 44 Woonplaats: Deurne
|
Ben de eerste jaar keer geweest, vorige jaar heb ik hem overgeslagen. Dit jaar ben ik er nog niet over uit of ik ga. Helaas was 1,5 rijden heen en 1,5 uur terug, niet de moeite waard voor deze beurs.
Natuurlijk is het te prijzen van Fam. Dontje, dat ze deze beurs hebben opgezet.
Ik denk dat het grootste probleem zit bij de stand houders die zich geen raad weten, wat te doen op deze beurs. Ze kunnen er voor kiezen om er een winkel van te maken (zoals kart-parts het eerste jaar), of men zich presenteren en aan klanten binding te doen. Maar toen ik het eerste jaar was, sta je chassis te bekijken waar je interesse hebt en ben je bezig met de "verkoper" ziet deze een bekende en je bent bedankt, zo verkoop je natuurlijk nooit iets. Ik kom voor mijn bedrijf paar keer per jaar op beurzen in heel Europa, maar de meeste deelnemers hebben wat presentatie, verkoop cq klant contact nog veel te leren. Maar zoals al aangaf het begin is er, en hopelijk elk jaar wat verbetering.
_________________ ================================================================== PH racing BRM kart + Suter Vampire & Haase kart + RK1
Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen
|
|
Omhoog |
|
|