Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 10:49 pm 

Niet zo lang terug dacht ik erover om een racedatalogger te kopen voor gebruik naast een good old Alfano pro van bijna 20 jaar oud. Waarom? De pro is nog steeds prima, ik heb dit jaar gezien dat er een recentere andere laptimer gepikt werd terwijl ik dat bij een pro niet verwacht, hij oogt nog steeds prima terwijl er dan ook beter te zien is waar goed gaat en waar wat te halen is. Maar waarom verder een los systeem erbij nemen terwijl tegenwoordig alles geïntegreerd te koop is.
Omdat de Mychron 4 een opvolger heeft kan ik gaan voor een M5 maar die ligt nu ondanks waar voor geld nog buiten mn budget of gewoon een nette complete alom gebruikte M4 overnemen maar nu kan ik een vrij complete Unipro 6003 overnemen.
Zelf ben ik gecharmeerd van de nog steeds goed gelikt ogende door velen gebruikte M4 maar wat moet ik denken van de in veel kleinere groep geliefde wat ingetogener Unipro? Wat heb ik naast de gebruikelijke functies aan hard en software nodig om per circuit een goede analyse te doen en wat is standaard of optie? G-kracht sensor, GPS,...
Wie -liefst van degenen die beide goed kent- kan mij adviseren over gebruiksgemak, duurzaamheid, betrouwbaarheid, te verwachten support op en om de baan, aftersales/onderdelenpositie nu en in de toekomst en aanschaf-/gebruikskosten en restwaarde.
Ik heb nl het idee dat velen niet voor de Unipro warmlopen, dat M4-s nog steeds wegvliegen en dat de gebruikte verkoopwaarde voor vergelijkbare gebruikte systemen sterk verschilt ten nadele van de Unipro. Maar welk systeem is nu serieuzer te nemen en waar kan ik in the long run meer vriendjes mee worden.
Elke vorm van relevante info is van harte welkom..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 9:47 am 

Ik ken alleen de Alfano pro v1 en de M4 van persoonlijk gebruik. Andere genoemde systemen heb ik wel werkend gezien, maar niet zelf mee gereden of bediend.

Op basis van deze ervaringen kan ik beamen dat de Alfano pro v1 qua bedieningsgemak, uitstraling en data mogelijkheden ver achter loopt op de M4. Uiteraard voldoet de Alfano pro v1 prima voor simpele data weergave, maar het kost wat meer tijd en ergernis om hem onder de knie te krijgen. Ook is de opslagcapaciteit een stuk minder bij de pro v1 dan die van de M4. In een ander topic heb ik al eens uitgebreid laten zien welke data ik uit een M4 haal, voor mij is dat voldoende en dan ook de reden om niet uit te kijken naar een M5, Unipro of andere laptimer.

Voor jou is denk ik een M4 ( al dan niet een nette gebruikte ) de beste optie; betaalbaarder dan een M5 ( met misschien nog kinderziekten ) of Unipro en je kan er veel meer mee dan met je huidige pro v1. De software voor de m4 is duidelijk en gratis, ook een pre.

Hopelijk krijg je nog feedback over de andere laptimers en kun je met deze gegevens makkelijk je beslissing maken! Succes.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 5:00 pm 

Mychron 4 nemen :mrgreen: zeer makkelijk in gebruik

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 11:38 am 

M4 blijft goed en de alfano lastig in gebruik, persoonlijk wil ik wat meer info en minder kabels.
Gezien de problemen, afraden van diverse mensen en verkapte marketingstunt van de m5 besloten niet te wachten.
Ik heb zelf afgelopen seizoen de unigo 6005 van unipro gekocht, in 1 woord geweldig.
Zeer makkelijk in gebruik, je kan de layout veranderen en iedere led een toepassing geven, bv max toerental snelheid versnelling etc.Ook de externe batterij is een uitkomst.
Standaard zit er ook een snelheidsmeter bij dmv de gps, aansluiten via kabel of usb stick en je kunt de data zo over zetten naar je computer.
De off camber data is echt een stuk verbeterd dan de vorige.
Dmv verschillende kleuren zie je precies hoe of wat (snelheid,toeren,gap,etc) ook de layout van de baan maakt hij zelf.
Succes

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]