Auteur |
Bericht |
karter
|
Geplaatst: vr dec 04, 2015 3:52 pm |
|
|
ik heb een nieuwe bakken + sticker set voor mijn kart, en ik heb me laten vertellen dat je die glanslaag wat er op zit er het beste vanaf haalt met remmenreiniger of een ontvetter of iets dergelijks...
Blijkbaar als je dat niet doet kan het zijn dat na verloop van tijd de randen van de stickers loskomen en er dan vuil onder gaat zitten, waardoor deze helemaal niet meer plakken. Hierdoor ziet je stickerset er ook dus ook niet meer proper en mooi geplakt uit.
Nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen?
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: vr dec 04, 2015 4:59 pm |
|
|
Zeker ontvetten en stickers liefst warm, maar hier komt de truc.. Heel veel dreft met een paar druppels water je bakken inspuiten (hoe natter hoe beter), vervolgens stickers plaatsen (door de dreft kan je hem nog bewegen)en daarna met een spons of raamtrekker het water er onder vandaan halen trekken/duwen (met je vingers de hoeken vasthouden voor het verschuiven) klaar een nachtje drogen en het zit perfect. Vaak zo gedaan van scoooters en karts tot auto's Succes
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 3:10 pm |
|
|
Ik was idd ook van plan om de stickers zo te plakken, maar het gaat me vooral erom dat achteraf de randjes niet terug loskomen.
op die bakkenset zit zo een vettig laagje precies, olie achtig, halen jullie dat er vanaf? en hoe dan?
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 3:23 pm |
|
|
Na afloop alleen even snel wat remmenreiniger en een doekje...
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 6:29 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Idd remmenreiniger,ontvet goed.
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 6:29 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Ik heb dit gedaan zonder zeep, maar met een haardroger om de stickers op voorhand op te warmen. En ook om de moeilijke hoekjes en kantjes tijdens het kleven even op te warmen. Er bestaan daarover filmpjes op Youtube. Ik zal eens er paar linkjes plaatsen.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 7:22 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Bakken eerst afnemen met thinner.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: do dec 10, 2015 10:17 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |