Gisteravond was het weer zo ver, de motor voor onderhoud naar de specialist.
Onderstaande is de kant van de aandrijving, op deze uitgaande as zit normaalgesproken nog een wiel met een contragewicht en de horstman koppeling , deze had ik voor die tijd al gedemonteerd.
Het leek me een mooie gelegenheid om wat plaatjes te schieten.
![Afbeelding](http://i64.tinypic.com/2qbysm0.jpg)
Met een speciaal stukje gereedschap ( poelietrekker) kan het zijdeel er makkelijk af worden gehaald.
Zijdeel wordt ook wel de deksel genoemd.
![Afbeelding](http://i67.tinypic.com/5wcxee.jpg)
![Afbeelding](http://i63.tinypic.com/213q8f6.jpg)
Nu het deksel er af is kijk je recht op de rotor
![Afbeelding](http://i63.tinypic.com/2nirw36.jpg)
Voor de afdichtingen ( koplijsten,zijlijsten , hoekstukjes en de veertjes die overal onder zitten )die er uit komen is een speciaal doosje gemaakt, zodat alles precies weer op de zelfde plek in de motor terug kan worden geplaatst
![Afbeelding](http://i67.tinypic.com/w1valv.jpg)
Hier zie je de zij-inlaat , met daarin de temperatuursensor, in de wand zitten een tweede inlaatpoort ( ter hoogte van de zij-inlaat, deze poort gaat enkel bij voldoende onderdruk in de carburateur open, meestal zal dit zo rond de 5000 toeren zijn )en de uitlaatpoort ( links op de foto)
![Afbeelding](http://i66.tinypic.com/1sjypu.jpg)
Dit is de " cilinderwand". bij een wankel de trochioïde genoemd.
![Afbeelding](http://i63.tinypic.com/2r2802u.jpg)
Dit is het andere zijdeel " de bodem"
![Afbeelding](http://i66.tinypic.com/2z4z1xw.jpg)
De naalden uit het lager vertoonde geen slijtage, enkel de coating van de lagerkooi had tekenen van gebruik. Maar na 21,5 uur is dat ook het enige dat vervangen is. De naalden uit voorzorg ook vervangen.