Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 251  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3751 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: za okt 24, 2015 5:57 pm 

Thanks

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 8:55 am 

Mooie dag om te rijden Maandag, maar ik ga lekker werken :(
Skelter ligt toch in delen uit elkaar. Gaat dit jaar niets meer worden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 10:35 am 

Dalijk naar veldhoven

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 12:12 pm 

morgen een kijkje nemen in Genk, voor het eerst met mijn eigen Birel rotax max....... ben benieuwd

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 12:23 pm 

succes!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 6:57 pm 

Ik heb vandaag ook in Veldhoven gereden

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 10:38 pm 

Vandaag ook in Veldhoven geweest.
Na een heftig ongeluk van een paar anderen ben ik gestopt.
Sleutelen op de racelijn, karts zomaar stoppen midden op de baan, grote verschillen in talent, zeer veel "nieuwe talenten" maken het niet veiliger. Het ongeluk dat gebeurde "hing ook al in de lucht"
Op een trainingsdag worden geen bekers uitgedeeld, maar blijkbaar denken sommige aspirant piloten daar anders over.
Volgens de baanbeheerder was het een hobbydag en moesten we er maar op bedacht zijn :?:
Aan het einde van de dag wil iedereen gewoon weer thuis zijn, en niet met een ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht. Ik kan me er erg kwaad om maken :evil: ik pleit dan ook voor meer bewustzijn van de gevaren bij de nieuwe garde.
Een wedstrijd rijden is veiliger dan een dag als vandaag.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 10:40 pm 

Mijn zoon is vandaag ook bezig geweest op Landsard, fijn gereden ook al was het redelijk druk.
Sterkte voor degene die er om 16:00 hard af ging bij de kantine, en afgevoerd moest worden.

Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 11:50 pm 

Hmmm, dat zijn nooit leuke berichten... Sterkte inderdaad voor de betreffende rijder.

Eerlijk gezegd verbaast de reactie van de baanbeheerder (Peter?) me enigszins; het is juist ook in hun belang om de veiligheid hoog op de agenda te houden lijkt me. De geschetste situatie zoals Maarten aangeeft kan nooit gedoogd worden door de baanbeheerder naar mijn mening. Ik was er niet bij, maar als dit werkelijk zo was, dan is het inderdaad soms beter eieren voor je geld te kiezen en te stoppen. Beter dat dan schade of zelfs letsel!

Hopelijk wordt er de volgende keer wel ingegrepen door de beheerder als er werkelijk rijders zijn die het te bont maken. Ook mag er wel meer gelet worden op gedrag in de pitstraat vind ik; afgelopen vrijdag waren er diverse rijders die bijna volgas door de pits reden en dat terwijl er ook enkele rijders en begeleiders waren die in het midden van de pitstrook doodleuk gingen debriefen.... Beide zaken doe je niet als je logisch nadenkt.... En doe je het toch, dan zou de beheerder je daar op moeten aanspreken vind ik.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2015 7:24 am 

Hmm toen was ik al naar huis .. allebei de stoelsteunen aan de onderkant afgescheurd. Ma de zaten idd een hoop minder oplettende rijders op de baan . Zelf ook 1x met iemand in aanraking geweest .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2015 9:30 am 

Met betrekking tot het onderwerp veiligheid vanuit de baanbeheerder/medewerkers.
Enige tijd geleden waren we met wat vrienden aan het trainen op Veldhoven.
Een iets oudere heer ging op de bakken zitten bij het opkomen van het rechte stuk (voor de duidelijkheid, de plek waar die deuken in het hek zitten van de karts die soms rechtdoor gaan).
Na de beste heer hierop aangesproken te hebben (het gaf mij een onveilig gevoel toen ik was aan het rijden), een verhitte discussie, ben ik naar de werkplaats gegaan. De medewerkers zei doodleuk dat het niet mag maar dat het de verantwoordelijkheid van de man zelf was. Naar mijn mening moeten ze iemand wat op de baan gaat zitten eraf halen en hierop aanspreken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2015 10:34 am 

@Basjuh,

Inderdaad een rare situatie ! Er moeten/mogen naar mijn mening geen mensen op dergelijke plaatsen langs de baan zijn - ben ik helemaal met je eens en ik zou hetzelfde hebben gedaan =D) . Als dit het nieuwe standpunt is van de baan/beheerder, dan kan dit nooit lang goed gaan. De volgende keer ga ik wel eens informeren, want ik vind het een rare houding en dit is niet in het belang van de baan en de sport.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2015 11:06 am 

@basjuh, had ik inderdaad ook een keer alleen toen waren het 3 kleine kinderen. Ben maar even door de pitstraat gereden en heb ze gevraagd of ze even ergens anders wilde gaan zitten, zij deden het gelukkig wel haha. Maar snap precies wat je bedoelt met dat onveilige gevoel.

@maarten, ik vindt een wedstrijd vaak veiliger dan een trainingsdag tussen hobbyisten. Je weet hoe ze rijden, van hobbyisten kun je niks verwachten..
Is verder niet negatief bedoelt maar heb zoveel gekke dingen voorbij zien komen..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2015 11:42 am 

Heb eerst wat vreemd naar het oa Zweedse systeem gekeken dat rijders in spe eerst moeten cursussen en daarna -net zoals ik dat vroeger op Zandvoort voor het licentierijder op het circuit moest- voorrijden om aan te tonen dat ze bepaalde vaardigheden betreffende voertuig beheersing en kennis mbt de aanwezigheid op en rond de baan hebben, pas daarna mogen ze zelf de baan op, iets wat ze bij onveilig rijden en evt wangedrag weer mogen inleveren. Ook in bijv Frankrijk is men veel strenger.
Nu, na de langdurige aanwezigheid rond de baan en bij enige mini cursussen vind ik dat niet zo vreemd meer en gezien beschreven en ervaren situaties ook eigenlijk een must. Ook pleit ik er om willekeur en gemakzucht te voorkomen met het oog op de veiligheid voor dat ook baan beheerders geschoold worden en handhaven op een gestandaardiseerde manier zoals bijv bij een official cursus geleerd wordt

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2015 11:59 am 

@Petrolhead : +1

En Menno, bedankt hè voor het vertrouwen en het over één kam scheren van de hobbyrijders... Overal geldt dat de slechte het verpesten voor de goede en helaas is dat meestal ook nog eens de kleinste groep. Ben het niet met je eens - en ik wil ook zeker niet de aloude discussie over wedstrijdrijder vs hobbyrijders doen oplaaien. Ook jij bent begonnen als hobbyrijder en dat ging toch prima ! Ik ken genoeg hobbyrijders die net zo goed rijden als een wedstrijdrijder. En ja, er zijn ook wedstrijdrijders die zich onbehoorlijk gedragen op trainingsdagen - hetgeen ik zelfs kwalijker vindt omdat zij beter zouden moeten weten.

Maar laten we er vanuit gaan dat de baanbeheerders dit oppakken en dat degenen die onverantwoord te werk gaan in ieder geval erop aangesproken worden - ook door de andere aanwezige rijders op dat moment ( en dan natuurlijk wel met opbouwende kritiek ! ).

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3751 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 251  Volgende