Auteur |
Bericht |
Bowser
|
Geplaatst: vr okt 23, 2015 3:56 pm |
|
Geregistreerd: di okt 20, 2015 2:41 pm Berichten: 1
|
Hallo allemaal, Mijn naam is Luigi, 30 jaar en woonachtig in Breda. De reden dat ik me heb aangemeld op dit forum is natuurlijk omdat ik wil beginnen met karten Nou ja beginnen.. Heb 13 a 14 jaar geleden zo'n 2 jaar Rotax Max sr gereden (volgens mij de eerste jaren van de Max).. maar ach ik noem het ff beginnen. Ik spit tegenwoordig regelmatig het forum af en ik ben er inmiddels wel achter dat het schakel moet worden en dan wel cross. Ik heb verder geen ambities om wedstrijden te rijden, gewoon 1 a 2 keer p/mnd lekker een dagje knallen. Het moet voor mij ook een beetje betaalbaar blijven aangezien ik nog andere hobby's heb (mountainbiken (ook een dure sport), zwemmen en thaiboksen), vandaar ook cross en geen ICC. Nu ga ik dus de komende tijd op zoek naar een goede cross. Het budget voor de kart is zo'n 2000 euro. Is dit een beetje realistisch? Je ziet best wat op MP zoals: http://link.marktplaats.nl/m974975693http://link.marktplaats.nl/m978420370http://link.marktplaats.nl/m978180122http://link.marktplaats.nl/m977843288http://link.marktplaats.nl/m976844548http://link.marktplaats.nl/m976021509Allemaal vrij goedkoop Wat moet ik hiervan denken? Revisies, grote kosten etc.. Of Is de vraag tegenwoordig een stuk minder? Deze komt dan wel weer een stuk beter op me over: http://link.marktplaats.nl/m977273426Hoe zouden julllie het aanpakken?
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr okt 23, 2015 9:17 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Leuk! Weer een cross-schakel liefhebber erbij:) Als je het bij het bovenste rijtje houdt is het budget zeker realistisch. De meeste van die karts zien er op het oog zeer behoorlijk uit. De latere typen TM cross zoals die op de foto's met het grote aantal kopboutjes ipv enkele hebben mitotaalplaatje. die zijn bij de juiste verzorging schieronverwoestbaar. Qua chassis is een wat ouder chassis niet slechter als je maar in de gaten houdt dat het handig is dat je er nog redelijk makkelijk onderdelen van kan scoren als je die onverhoopt nodig hebt. Zo valt die blauwe birel wat mij betreft af. Dan zijn er de chassis en motoren met speciale onderdelen, leuk maar alles wat speciaal is is duur (keramische schijven met dure blokken bijv) en ook lastig te vervangen voor hetzelfde of te mixen met ander spul of afstelling (zoals die laatste duurdere bijv). Natuurlijk is het hoofdzaak dat het materiaal bij de vorige eigenaar of eigenaren niet teveel geleden heeft al kan je een blok reviseren ( bij twijfel over onderhoud altijd het zekere voor het onzekere nemen en revisie incalculeren en uit laten voeren, kan oplopen maar hoe beter de basis , hoe meer de kosten zullen meevallen), een chassis moet recht zijn zonder scheuren en zonder platte of ver gesleten plekken aan de onderzijde. O ja, lang niet alle karts hebben de vereiste uitlaat, achterbumper of airbox. Uit het oogpunt van aanschafkosten kan het een pre zijn dat ze er op zitten maar de aanschafkosten liggen niet zo hoog dat je er een verder prima kart op moet laten staan, kijk voor value for money naar het totaalplaatje. Is er iets anders defect of minder naar de zin en zie je kans dat op te (laten) lossen voor een redelijk bedrag of investering van wat tijd gebruik het dan als onderhandeling, men wil er meestal graag vanaf tegen een lager maar redelijk bedrag. Probeer een voorselectie te maken en ga er bij een aantal karts en hun eigenaren kijken voordat je een weloverwogen keus maakt. Succes!
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: za okt 24, 2015 10:55 am |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Hoi Bowser welkom Ben het helemaal eens met @Petrolhead en heb nog ff geduld aankomende maanden gaat er genoeg op mp geplaatst worden, de laatste ziet er op het oog netjes uit maar ja je wilt de onderkant zien. Kijken ruiken voelen zeg ik altijd en goed chassis bekijken op plekken, hoeveel uur en hoe vaak heeft hij revisies gehad....hier MOET je niet iedereen in vertrouwen. Ook de brede achterbumper is verplicht als ik het goed heb en zo weet je ook welke lang stil heeft gestaan... Good luck en houd ons op de hoogte
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 24, 2015 11:07 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Welkom op het forum. Ik geloof dat Karting Paradise van Jan Cramer niet zo gek ver bij jou vandaan zit. Deze shop heeft veel ervaring in de cross klasse, wellicht een bak koffie doen waard.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za okt 24, 2015 12:39 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Luigi welkom en Jan Cramer is een goed adres en doe de groeten aan Mario (sorry kon het niet laten)
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: za okt 24, 2015 12:45 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Zeker een goed adres,zit bij ons om de hoek Wij halen er bijna alles.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: za okt 24, 2015 12:46 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
@ luigi welkom op het forum
|
|
Omhoog |
|
|