Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: za apr 25, 2015 8:19 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@Maarten, gelukkig maar, ik las het verhaal, en mijn eerste gedachte was ook: f*ck, weer een prachtige klasse met potentie naar de knoppen. Weet jij ook waarom in Duitsland (Kerpen was het geloof ik) de wankels niet mochten rijden? Geluid of milieu issue, of hadden ze in de berm een grijs gevlekte Japanse hanglulkikker gevonden die in de stress raakte van het mooie uitlaatgeluid. @Menno, ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar met trainen of vrij rijden was geen enkele Rotax, en dus ook geen DD2, partij voor onze Vampire. Wellicht had het plaatje met een wedstrijdcoureur in het stoeltje van de oliestoker er wat anders uitgezien, maar dat is info die ik niet heb.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: za apr 25, 2015 3:52 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
@lex, de officiële lezing is dat de DMSB , duitse motorsport bond de motoren boven de 50 pk niet meer wil toelaten op de kartbanen, luistert de baaneigenaar niet, licentie kwijt. Voor de wankel wordt nu een keuring aangevraagd, aangezien de ontwerper van de motor zegt, dat het vergelijkbaar is met een kz. ( en niet de bedoeling is sneller te zijn dan kz )En volgens het specificatieblad heeft de motor 48 pk. Zodra de keuring is geweest, worden we direct op de hoogte gebracht, en kunnen we hopelijk (en volgens verwachting) ook in Duitsland weet rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
FloR41
|
Geplaatst: za apr 25, 2015 4:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm Berichten: 138
|
Wat kost zo'n wankelblok eigenlijk? En is dat gevoeliger in onderhoud dan een KZ?
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: zo apr 26, 2015 11:25 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Moeilijkheidsgraad van een VT250 tov een KZ mag je ook niet vergeten, vlug gaan met een KZ geeft je meer voldoening dan een VT. De VT rijdt in mijn ogen nog makkelijker dan een Senior Max of X30. (hiermee wil ik tegen niemands schenen schoppen ) En op dat punt vind ik een KZ of zelfs DD2 boeiender dan pakweg een 4T automaat..
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo apr 26, 2015 12:42 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Aan de ene kant heb je gelijk Jean, aan de andere kant ook weer niet... Ja, een vt rijdt relatief makkelijk, echter om net dat laatste beetje eruit te halen zodat je sneller bent dan een andere vt rijder is juist extra moeilijk! En daar zit de charme van een vt: De meeste rijders kunnen redelijk hard met een vt, maar er zijn er maar weinig die alles eruit kunnen halen.
Een vt is gewoon een heel andere manier om mee te rijden dan met bijvoorbeeld een schakel. Wat je zelf het leukste of uitdagendst vindt is voor ieder een persoonlijke keuze.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
sir
|
Geplaatst: wo jul 08, 2015 6:51 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
Sluit me bij Wilfred aan, en makkelijker dan een rotax max is een vt250 zeker niet. Zelf ben ik van de rotax max overgestapt naar de Biland en wil nooit meer anders. Door het extra koppel (bij lage toeren) is het fysiek zwaarder rijden dan een rotax maar doordat je minder hoeft te prutsen met sproeiers en powervalves etc. om het optimale te halen uit je motor kun je je meer focussen op het rijden. Als je zoals mij zorgvuldig je onderhoud doet gaat er ook veel minder kapot en heb ik daardoor meer plezier met rijden. Het is dan ook niet makkelijk rijden, maar wel makkelijk harder te gaan dan een rotax max hobby rijder op de meeste banen (ik denk dat daar de stelling een beetje vandaan komt dat het makkelijker is, wellicht een beetje afgunst ) Het is natuurlijk net zo moeilijk harder te gaan dan iemand met hetzelfde materiaal dan in welke ander klassen dan ook. (zo niet moeilijker door meer gelijkheid) En dan het geluid van de vt250's of de aixro's.... echt wie wil er dan nog een 2-takt...
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
kwmracing.nl
|
Geplaatst: zo sep 27, 2015 7:33 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 05, 2011 3:48 pm Berichten: 93 Woonplaats: Zoetermeer
|
Gewoon een keer komen testen... Dan weet je genoeg. Een Swissauto EFI rijdt overigens wel degelijk sneller dan een DD2....
_________________ KWM KART RACING TEAMHonda, Iame X30, RK1 & Swissauto Dealer en Servicepuntwww.kwmracing.nlJeugd & Gezin Ondersteuning
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma sep 28, 2015 7:21 am |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Tijden van de dd2's liggen wel degelijk lager op verschillende banen dan de vt's. Als je de 2 chrono competities gaat vergelijken tenminste.
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
kwmracing.nl
|
Geplaatst: ma sep 28, 2015 8:29 am |
|
Geregistreerd: ma dec 05, 2011 3:48 pm Berichten: 93 Woonplaats: Zoetermeer
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma sep 28, 2015 11:14 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Menno, kwmracing.nl doelt op de EFI versie van de Swiss; die is wel degelijk wat sneller.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma sep 28, 2015 2:20 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Ah oke, dan kan het kloppen inderdaad. Dacht gewoon de normale
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|