Auteur |
Bericht |
Lenny
|
Geplaatst: wo sep 02, 2015 9:58 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 7:49 am Berichten: 29
|
Ik heb een schakelkart op het oog die me wel kan interesseren Motor is een Pavesi ,van 2008 als ik mij niet vergis. De kart/chassis zien er wel redelijk OK uit toch maak ik enkele bedenkingen ivm de motor zoals: Hoe zit het met het verkrijgen van onderdelen? Om de hoeveel uur moet alles gereviseerd worden? Afstellingen? ook telkens andere sproeiers zoals de rotax die ik nu heb? Misschien nog andere tips?
_________________ CRG Road rebel + TM K9C spec
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 7:03 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Hoi, Pavesi heeft reuze leuke motoren gebouwd, ik ken mensen die ermee reden omdat ze al snel reden uit de motorbox terwijl ze betrekkelijk betaalbaar waren. Het is een beetje vergelijkbaar met een Alfa Romeo bij auto s; di temperamenten met oog voor het uiterlijk en prestaties. Ik heb daar geen slechte eraringen mee maar ze schijnen soms wel eens wat minder precies te schakelen dan bijv een TM en niet altijd hetzelfde. Zoals gezegd met temperament en dat moet je willen, zo zijn er landgenoten die Italiaans rijden en Italianen die bewust kiezen voor een Toyota. Al met al ken ik vele tevreden gebruikers van Pavesi motoren, ook een verzamelaar en 2 oud wedstrijdrijders. Je ziet ze nog geregeld en rijd er zeker niet mee voor schut. Zelf heb ik ook een Pav ICC, denk dat jij er ook zoeen op het oog hebt. Ik heb m bewust gekocht als reserve voor mn roterende schakels mocht er op de baan vroeg in de dag wat misgaan. Om m als eerste motor te gebruiken is goed te doen maar idd was het wat al aan lastiger om aan onderdelen te komen bij Pavesi, iets wat Italiaanse merken van allerlij technische producten niet vreemd is, maar nu de Pavesi fabriek gesloten is is het maar de vraag wat je nodig hebt en wat je nog kan vinden. Voor hobbygebruik kan je bij goede aandacht en verzorging met een ICC wel tot een uur of 10 met een zuiger doen en bij ongeveer het dubbele zit je aan een grote revisie vast, niet veel anders dan bij andere Icc s. Ga je wedstrijden doen dan krijgt wat meer te verduren en is het iets eerder gewenst. Wat betreft de sproeiers idd losse als bij een Rmax, niet anders dan bij andere Icc s. Je kan voor het op de Pav gebruikte carb ook een betaalbare variabele hoofdsproeierset kopen zodat je je mengsel voortdurend aan de omstandigheden aanpast.Als je het afzet tegen een Rmax dan ga je het vast geweldig vinden denk, recent ook nog zo'n verhaal gehoord. Succes en laat het vervolg ook horen. Mocht je een los reserve blok willen dan wil ik wel overwegen mijn goeddeels bij specialist Jaco Paauwe overhaalde blok met nwe originele zuiger en vers genikasilde cilinder te verkopen nu ik door ziekte voorlopig niet in staat ben om te rijden
|
|
Omhoog |
|
|
Dominique
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 8:37 pm |
|
Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm Berichten: 119 Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
|
Het zijn al ietsje oudere motoren, maar het zijn geweldige motoren. Afgelopen weekend nog mee op Genk gereden, en daar was zelfs iemand nog met een roterende pavesi aan het rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: vr sep 04, 2015 8:17 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Heb in het begin van mij "icc tijd" met pavesi/maxter/tm gereden, en mijn voorkeur is uiteindelijk naar TM gegaan. Maar een goede Pavesi ( EVO 2), doet niks onder aan een TM k9C. De Maxter MXO vond ik eerlijk gezegd niet super, een hele korte powerband t.o.v. de andere merken. Maar als ik ergens nog een EVO tegenkom zal ik er zeker een bod op doen. Succes met het maken van je keuze.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Lenny
|
Geplaatst: vr sep 04, 2015 7:46 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 7:49 am Berichten: 29
|
Dank om jullie bevindingen eens te delen, lastige keuze. Misschien nog een jaartje mat de rotax rijden om het weer wat in de vingers te krijgen. Ik heb de Rotax toevallig op de kop kunnen tikken maar wou altijd wel een schakel. Misschien eerst nog enkele keren met de rotax gaan rijden want is 8 jaar geleden dat ik mijn vorige kart verkocht heb, maar de microbe is gebleven. In eerste instantie wil ik een TM met CRG of Intrpid chassis. nu komt die pavesi op de proppen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Of misschien gewoon wachten tot ik een TM kan vinden die even interessant is. Wat is een Pavesi motor nog waard ongeveer, gewoon richtprijs.
_________________ CRG Road rebel + TM K9C spec
|
|
Omhoog |
|
|