Auteur |
Bericht |
crg-vankart
|
Geplaatst: wo aug 19, 2015 9:17 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 19, 2015 9:00 pm Berichten: 10
|
Hallo!
Onlangs een rotax gekocht, na 1 x rijden was een naaldlager aan de krukas -drijfstang stuk Dus nieuwe zuiger en drijfstang erin en alles nieuw van pakkingen en andere dichtingen. Ook nieuw type koppeling erop.
Nu wou ik de motor starten, wat blijkt, start heeel slecht en als hij aanslaat kan hij plots vanzelf hoog in toeren schieten en blijven.. Ookal kom ik niet aan het gaspedaal!
Ondertussen nieuw rubber tussen carbu en motor gestoken, schuif lijkt helemaal dicht te gaan in rust, motor terug open gedaan en alles lijkt prima dicht te zijn..
Probleem blijft aanhouden, en weet niet hoe het op te lossen, motor staat enorm nat vanbinnen na wat proberen te starten..
Vorige topic hierover werd er geen echt antwoord gegeven..
Grts!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo aug 19, 2015 10:21 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Zomaar in toeren schieten is bijna altijd valse lucht bij een 2takt. Je hebt al in die richting gezocht begrijp ik en niks kunnen vinden. Ik weet niet wat voor soort carburateur er op dat blokje zit maar misschien dat een revisie setje nog wat uithaalt.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Achraf.
|
Geplaatst: wo aug 19, 2015 11:27 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm Berichten: 374
|
Heb je de revisie zelf gedaan of een kart dealer
|
|
Omhoog |
|
|
crg-vankart
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 6:36 am |
|
Geregistreerd: wo aug 19, 2015 9:00 pm Berichten: 10
|
Revisie werd niet door een dealer maar een kennis gedaan, maar die heeft er wel verstand van.. Tussen kop van cilinder en piston is er ng 1,1mm speling op bdp, en compressie is ook in orde..
Carbu is een dellorto 34 zoals op de meeste rotaxen? Iemand een idee waar ik revisiesetje kan halen?
Zal dit weekend proberen een andere carbu te steken en daarmee te proberen,
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 8:15 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Aangezien je het hier over een Dellorto 34mm, ga ik vanuit dat het een Rotax Max is.
Als de carburateur goed op het rubberen inlaatspruitstuk zit, zal die dus ergens valse lucht moeten krijgen. Denk hierbij aan:
Inlaatspruitstuk zelf keeringen Carburateur
Of hebt een kromme naald, waardoor je schuif niet 100% naar beneden gaat. Schiet de motor direct na zijn maximale toeren na het starten, of klimt die daar langzaam naar toe? Probeer eens een andere carburateur. Succes!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
crg-vankart
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 9:14 am |
|
Geregistreerd: wo aug 19, 2015 9:00 pm Berichten: 10
|
Is idd een rotax max maar een motor van 2006, al oud maar ondertussen goed gereviseerd, het spruitstuk is reeds vernieuwd, keerringen en dichtingen alles nieuw, en gecontroleerd Hij doet het niet bij het starten zelf (start wel zeer moeilijk) maar als je paar keer gas geeft zou Hij dan plots doorgaan in toeren, Zal eens kijken voor die naald, kan dat aan die 2mm liggen dat hij op het einde niet goed doorzakt als ik de gas los? Dacht dat dit niet zo gevoelig was
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 10:23 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Juist de laatste 2mm heeft meestal veel invloed ! Mede afhankelijk van het type naald natuurlijk. Is de carb goed schoongemaakt ( ultrasoon reinigen ) ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
crg-vankart
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 11:21 am |
|
Geregistreerd: wo aug 19, 2015 9:00 pm Berichten: 10
|
Oke zal er voor kijken of dit het probleem is, ik hou jullie op de hoogte!
|
|
Omhoog |
|
|
j.m
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 2:57 pm |
|
Geregistreerd: do sep 13, 2007 7:41 pm Berichten: 138
|
Heb ik ook eens gehad Stond mijn gaskabel te strak
|
|
Omhoog |
|
|
Jetman
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 4:16 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm Berichten: 85
|
Ook ooit gehad, verkeerd loodje aan het einde van de gaskabel waardoor de schuif niet helemaal dicht ging !
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: vr aug 21, 2015 6:09 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Toch niet toevallig de gasschuif omgekeerd in de carbu gestoken? Dan blijft zn gas open staan.
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
crg-vankart
|
Geplaatst: vr aug 21, 2015 6:49 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 19, 2015 9:00 pm Berichten: 10
|
De gasschuif kan onmogelijk verkeerd gemonteerd worden toch? Denk dt er aan 1 kant iets schuin aan is
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: za aug 22, 2015 7:17 am |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Die kan zeker verkeerd gemonteerd worden. Het is enkel wat moeilijker als ze verkeerd zit, omdat je dan de veer volledig moet samendrukken. Maar af en toe gebeurt het wel bij iemand die er nog niet helemaal in thuis is
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: za aug 22, 2015 12:47 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Wanneer je gas geeft en deze laat schieten hoor je dan tok in je carbu?(motor uit) Zoniet zit hij verkeerd om maar ik meen dat je dan ook niet het gas kan indrukken. Wat ik eerder denk (heb ik ook gehad) is dat het kromme pikkie bovenop de carbu niet helemaal ingedraaid is, kijk even hoever het schroefdraad uitsteekt, zo komt de gaskabel niet helemaal terug en bouwt hij direkt toeren op.
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za aug 22, 2015 3:06 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Mocht het daar nu niet aan liggen en in de richting van valse lucht blijven wijzen dan kan je een luchtlek opsporen met remmenreiniger of evt wd40 oid. Als het toerental verandert bij het opspuiten op een bepaalde plek van het inlaattraject of carter dan is dat de plek waar ie valse lucht aanzuigt en die je moet afdichten. Wel goed opletten met de brandbaarheid bij de hete delen!
|
|
Omhoog |
|
|