Auteur |
Bericht |
coolpower
|
Geplaatst: za aug 15, 2015 11:08 am |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2015 8:09 pm Berichten: 10
|
Hallo
Iemand is de motor aan het reviseren.
Groeten
Laatst bijgewerkt door coolpower op di sep 15, 2015 4:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za aug 15, 2015 11:35 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Hoi welkom! Misschien makkelijk om te vertellen waar je vandaan komt. Zoek je overigens een tuner of iemand die een normale revisie uit kan voeren?
|
|
Omhoog |
|
|
coolpower
|
Geplaatst: za aug 15, 2015 11:50 am |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2015 8:09 pm Berichten: 10
|
Hallo
Zoek echt een tuner iemand die de motor nog harder kan laten gaan. Ik wil hem laten maken voor nab wedstrijden. Het liefst midden nederland. Maar zuid mag ook bij goede ideeen
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za aug 15, 2015 9:28 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Ah, duidelijk. Een x30 is al best aardig snel out of the box. Ga je tunen dan gaat dat ten koste van de betrouwbaarheid. Bij de normaal vrij betrouwbare x30 schijnt dat idd duidelijk het geval te zijn naarmate de belasting toeneemt. De grootste winst schijnt te behalen te zijn bij de vervanging van de ontsteking en optimaliseren van de carburatie. In het optimaliseren van ontstekingstijdstip, de mengselbereiding, de squish etc is nog wel iets te halen zolang het maar binnen de marges van toegestaan blijft. Natuurlijk is er altijd een honger naar meer bruikbaar vermogen, wat meer koppel en topsnelheid maar hoever wil je gaan en wil je je zelf daarbij voor de gek houden door bijvoorbeeld de poging buiten de homologatie te laten aanpassen. Bij een hobbyrijder kan ik me daar nog iets bij voorstellen maar als wedstrijdrijder helemaal niets, Nab of niet. Iedere goede 2 takttuner die wat begrijpt van de belasting en dynamiek bij karten kan je als is dat wil- tegen betaling daarbij helpen. Of er mensen specifiek gespecialiseerd zijn in de mi kleine markt voor x30 tuning, zo ja dan heeft dat natuurlijk de voorkeur. De mij bekende tuners zijn inmiddels gestopt.Ben zeker gecharmeerd van de kennis van Jaco Paawe(r), misschien daar eens aankloppen Je zou het ook kunnen proberen bij promotor pdb maar gezien de wens van uit competatief en sportief oogpunt stock houden denk im dat tuning van juist de x30 vloeken in de kerk is, netjes vragen staat je altijd vrij natuurlijk.
|
|
Omhoog |
|
|
coolpower
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 10:56 am |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2015 8:09 pm Berichten: 10
|
Hallo
Bedankt het was indd wel het idee om hem volgens reglement te laten opbouwen. Heb alleens contact gehad met pdb volgens hem geen winst uit te behalen. Zoek eigenlijk wel zoiets als Jacco Paauwer dacht misschien dat er nog wel specialisten waren op het gebied van x30.
|
|
Omhoog |
|
|
miniskillz
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 11:52 am |
|
Geregistreerd: do apr 26, 2012 4:04 pm Berichten: 160 Woonplaats: Belgie, Wijnegem
|
Wat is je budget ? Je kan er misschien wel wat in tunen maar niet regelementair dus krijg je geen zegel= geen wedstrijden , Als je budget groot is kan je naar een tuner gaan en een goede cilinder kopen, maar dan moet je al wel wat geld hebben.
_________________ #81-Tony kart!-Dfk
|
|
Omhoog |
|
|
coolpower
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 4:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2015 8:09 pm Berichten: 10
|
Hallo Budget maakt niet uit. Ik wil gewoon snelle motor. Diegene die er verstand van heeft mag bepalen wat hij ermee doet.
|
|
Omhoog |
|
|
FloR41
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 4:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm Berichten: 138
|
Als je echt harder wilt gaan, al schakel overwogen?
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 4:15 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
|
Omhoog |
|
|
coolpower
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 4:16 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2015 8:09 pm Berichten: 10
|
Nee Ik wil mijn x30 sneller laten maken. ik ben mij bewust van de betrouwbaarheids gevolgen. Ik geef persoonlijk voorkeur aan kleinere tuner. JVD is er natuurlijk maar die is rotax ik zoek iemand zoals vroeger ehr racing blanken tuning.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 4:55 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
EHR bestaat toch nog gewoon??
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 6:57 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Persoonlijk denk ik niet dat bij een redelijk geoptimaliseerde gehomologeerde motor als de x30 veel te tunen valt binnen de toegestane mogelijkheden door een tuner. Je kan slechte de finesses verder optimaliseren en dan praat je over weinig winst, waarschijnlijk veel minder dan je hoopt te bereiken. Ben je een toprijder waar een geoptimaliseerd blok het verschil maakt voor het hoogste podiumplekje? @miniskillz: bij een x30 zit er veel minder verschil in het afwerkniveau dan bij een Rotax max waar een goede cilinder gewoon geld waard is, de beste spullen worden daar uit vele blokken en zelfs specs geselecteerd, bij een x30 veel minder mee te halen.
|
|
Omhoog |
|
|
coolpower
|
Geplaatst: zo aug 16, 2015 7:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2015 8:09 pm Berichten: 10
|
Klopt de rotax heeft een gegoten cilinder en de x30 een gefreesde volgens mij. Klopt allemaal nu heb ik namelijk 2 motoren en wilde 1 gewoon optimaliseren. zonder de regels te overtreden. Echter vindt ik het lastig iemand daarvoor te gaan kiezen daarom ben ik ook met een x30 gaan rijden. Heb eens mini motoren gehad van lauka racing. Laurens vd pas die was toen veel bezig met comer s60 motoren.
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: do sep 03, 2015 6:34 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Ik zou er eerst eens goed mee leren rijden. De X30 is een snelle motor waar weinig motoren tegenop kunnen. Wij hebben zelf ook NAB 03 gereden en weten de verschillen tussen de toegestane motoren. Als je daar toch bent tijdens de wedstrijden praat dan eens met Simon vd Rol. Rijd met de snellere versie van de X30. Tunen heeft pas zin als je de motor goed kan afstellen. En natuurlijk het chassis
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
goovaerts racing
|
Geplaatst: di sep 15, 2015 4:46 pm |
|
Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am Berichten: 253
|
Snellere versie ?
Laatst gebumpt door coolpower op di sep 15, 2015 4:46 pm
|
|
Omhoog |
|
|