Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: wo aug 05, 2015 7:53 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Qua verhouding heb ik geen ervaring met de gx200, maar als men op Driebergen met 20 tanden voor en 75 achter rijdt, dan moet je op Eindhoven denk ik zo rond de 20 - 71 zitten ( en op Spa dan nog iets kleiner achter ).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: wo aug 05, 2015 8:45 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Maar is het nu een mini of volwassen chassismaat. Een volwassene kan nu eenmaal niet op een mini en een kind van die grootte niet met goed fatsoen op een groot chassis. Zitten of rijden en baas kunnen zijn nl heel verschillende dingen. Niet voor niets is die overstap grens bij ca 12 jaar getrokken.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo aug 05, 2015 9:48 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Maar is het nu een mini of volwassen chassismaat. Als ik de foto een stukje terug bekijk is het een volwassen chassismaat. Samen het kartje delen word idd. lastig denk ik. Hoewel ik me in het verleden ook wel eens in de kart van mijn jongste gewurmd heb
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
stefke
|
Geplaatst: do aug 06, 2015 8:17 am |
|
Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am Berichten: 26
|
Het is een volwassen chassis maar ga nog inzet stoeltje halen en eventueel nog iets op bedalen maken . Ok zal zaterdag al eens verder informeren gaan dagje naar genk rijden met karts van hun ...
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: do aug 06, 2015 2:51 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Maarruh, -probeer het nog maar eens- inzetst.oel of wat dan ook, net als onze dochter die toch aardig wat zwem en kartspieren heeft en ook hetzelfde weegt ontbreekt het je zoon de komende jaren aan grootte en power om een grote kart rond te kunnen sturen, laat staan iets van veilig. Lijkt me toch dat we allereerst uiterst zuinig op onze offspring (en mede-baangenoten) zijn en dat we de wannabees niet meteen met een anti-karttrauma willen opzadelen. Wel aan alle vormen van passieve veiligheid gedacht als goedgekeurde volledige outfit en protectoren?
Laatst bijgewerkt door petrolhead op do aug 06, 2015 2:57 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: do aug 06, 2015 2:54 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Gelijk twijfels,moet ook wel veilig blijven
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: do aug 06, 2015 3:10 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
@ steef Jij bent nog ook vrij lenig
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do aug 06, 2015 9:50 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Of een kind van 9jaar in een grote kart kan rijden hangt er een beetje van af hoe groot en sterk hij of zij is. Ik denk ook dat je moet kijken welke baan je kiest met een onervaren kind achter het stuur. Tussen de schakels en Rotaxen lijkt me nou niet de beste keuze om te beginnen Citaat: Jij bent nog ook vrij lenig Jij hebt het nog wel eens gezien denk ik. Al gaat het inmiddels wat makkelijker. Blijft geen gezicht hoor met het stuur tussen je knieën
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
stefke
|
Geplaatst: wo aug 19, 2015 7:21 pm |
|
Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am Berichten: 26
|
Hallo iedereen vandaag een dagje gaan rijden in driebergen met de kart was super voor de zoon Heb zijn kart verbouwd zodat hij er perfect mee kan rijden ( stoel verder naar voor en pedalen met steuntjes op ) en moet zeggen ging super . Voor mij zelf heb ik een kart bijgekocht anders sta je er maar te kijken . Een honda gx200 maar motor volledig aangepast en getund met een kit , zou rond de 14 pk zitten nu enkel nog puzzelen voor twee karts op de remorc te krijgen
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo aug 19, 2015 10:10 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Toen wij nog met twee karts heen gingen nam ik ze zo mee. Tegenwoordig prop ik er drie in dezelfde aanhanger Met 14pk moet er best veel aan het blokje zijn aangepast, die van ons zijn ook getuned maar 14pk halen ze niet. Ik hoop voor je dat hij ook echt zoveel vermogen heeft. Je ziet niet veel gx200 blokjes die echt getuned zijn in Nederland. Normaal gesproken moet je met 14pk de 390's er fluitend uit rijden.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 7:50 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Stefke,
Mag je met de getunede 14pk GX200 rijden op Driebergen dan ? Ik heb begrepen dat er enkel met standaard RK1, Honda GX t/m 390cc en WF gereden mag worden. Misschien kun je het Bill vragen voor de zekerheid ? Jammer als je er komt en niet mag rijden.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 9:04 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Zolang je maar het standaard luchtfilter er op hebt en niet teveel geluid maakt is het geen probleem Wilfred. Als er een open luchtfilter op zit is Rebco er niet blij mee. Hoewel dat ook een beetje scheef is want de RK1 en B&s worldformula rijden wel weer met open filters.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 9:06 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
OK, dan is er dus iets meer toegestaan tegenwoordig ! Goed te horen; misschien in de toekomst ook weer de VT's de baan op...
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 9:24 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Rebco is wel heel voorzichtig op dat punt, hij wil echt niet nog eens dicht voor eigen rijders. Als de kart niet teveel geluid produceert zal het wel loslopen, een pro of een 390 maakt meestal meer lawaai dan een gx200. Die van ons zijn ook getuned en wij rijden er al vanaf dat hij weer open is. VT's zie ik niet snel meer terugkomen...
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
stefke
|
Geplaatst: do aug 20, 2015 9:45 am |
|
Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am Berichten: 26
|
hey iedereen . aan het blok is alles veranderd Race-nokkenas, Dyno Mod 2 Cam -Klepveren 22lb -Drijfstang, ARC Racing CNC-gefreesd Alu -Vliegwiel, Dyno PVL Cast Aluminium -Aandrijfspie, 4° ontstekingsvervroeging -Race open luchtfilter -Walbro 26mm carburator heeft nog maar enkel proefgedraaid zondag word ie getest @svv geen problemen met de arm der wet zo .
|
|
Omhoog |
|
|