Auteur |
Bericht |
leonzuid
|
Geplaatst: ma jul 20, 2015 11:47 am |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Rij al een paar jaar op een ms kart uit 2006 met een Tm cross blok, puur recreatief maar wel op snelheid. Nu heb ik een aanbod van een familie lid om een crg uit 2008 icm een Tm k9 icc motor te kopen, voor een mats prijsje. De kart is 1 jaar voor wedstrijden gebruikt en daarna alleen maar aan de muur gehangen. Vorig jaar is er 1 maal op gereden, maar toen bleek er een olie keering te lekken.
Nu ben ik benieuwd of het voor mij de overstap waard is om een icc te gaan rijden, wat is er te verwachten aan extra onderhoud tov een cross blok? En wat is de te behalen winst op de baan? Alvast bedankt voor de respons.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jul 20, 2015 12:59 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als het 2008 chassis t.o.v. jouw 2006 chassis netter is ( minder slijtage aan buis en algehele staat ), dan is het chassis wellicht een mooie kans. Dit even los van het feit of een CRG past bij je persoonlijke voorkeur/rijstijl.
Wat betreft de motor: een crossblok zal in de basis makkelijker te rijden zijn. Deze is minder gevoelig voor het rijden in het juiste toerenbereik. Een KZ (ICC) zal onderuit minder kracht hebben en moet dus meer op toeren gereden worden om er snel mee te gaan. Onderhoudsintervallen zijn bij een KZ korter, dus zul je vaker een revisie moeten (laten) uitvoeren. Dit betekent dus ook hogere kosten. Wel is een goed gereden KZ sneller dan een crossblok.
Kortom, als je om kunt gaan met de rijeigenschappen van het andere chassis en de motorkarakteristiek van een KZ, dan zal je zeker snelheid winnen op de baan. Uiteraard moet dan ook het CRG chassis niet krom, slap of andere gebreken hebben. En uiteraard speelt de persoonlijke voorkeur voor wat betreft de looks ook mee voor de recreatieve rijder.
Overigens zou ik het blok wel een complete revisie geven als je hem koopt; dan weet je zeker dat alles OK is na een dergelijke lange tijd stil gestaan te hebben.
Het beste kun je eens gaan proefrijden; dan is het verschil snel duidelijk m.b.t. je huidige kart.
Veel succes en we horen graag wat je gaat doen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma jul 20, 2015 1:44 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Leon, wat is trouwens een 'matsprijsje'?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: ma jul 20, 2015 2:06 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Kan hem voor 1000,- overnemen incl laptimer. Moet alleen het blokje reviseren. Maar dat moet geen probleem zijn, heb in het verleden al diverse tm cross blokjes gedaan tot aan het laatste boutje. Wat zijn een beetje de slijtage punten van een icc?
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma jul 20, 2015 2:54 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Voor 1000 euro doen!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jul 20, 2015 3:20 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Zolang het chassis in goede staat is ( zoals eerder benoemd ) is het zeker niet te duur. Welke k9 ( b, c, special ) is het trouwens ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma jul 20, 2015 3:21 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Je kan de koppelingsplaten van de TM even loshalen met 5 inbusjes, kijken hoe ver die zijn. Even de tandwielolie in het blok checken, bougie even eraf en de bovenkant van de zuiger even bekijken. Mooiste zou zijn om de cilinder er even af te halen of alleen de kop. Kan je wat beter kijken.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: di jul 21, 2015 10:05 am |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Voor die 1000€ kan je geen buil vallen lijkt me, misschien ergens laten kijken hoe de staat van het chassis is. Wat Max aangeeft ff kijken hoe de motor vanbinnen er uitziet aangezien je dit zelf kunt (reactie) en anders kom je hem op marktplaats wel kwijt voor dat bedrag.
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di jul 21, 2015 3:22 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
icc is 1000000000000000x leuker als een cross... en voor dat geld ben je het bijna verplicht te doen. en op toeren houden leer je vanzelf.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do jul 23, 2015 8:30 am |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Voor 1000 zou ik het zeker doen, aangezien ik net een tm k9c heb verkocht voor 725 terwijl die gereviseerd moest worden, dus 1000 lijkt me een top prijsje
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|