Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 30, 2015 2:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Stoppen sowieso niet ;)

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 30, 2015 5:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
@jomito jammer van je dag maar dit gebeurd iedereen wel eens....of je vergeet je helm maar karten in 30+ graden plus doe ik nooit meer iig, wij gaan morgen express naar boven omdat het een stuk minder warm word, zaterdag word het zelf rond de 40 :shock: graden

@Didi zo pittig zeg das niet mis, ik weet niet hoeveel kwaad het zou kunnen maar warm had hij het.
Inmiddels er al achter of starter weer werkt of ben je er meteen klaar mee...gezien je advertentie.
Gaat je iig geval weer euro's kosten :( en sowieso niet stoppen he

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 30, 2015 5:27 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
@spacedeee

Als het echt zo warm wordt blijven we ook thuis,en hopelijk
Valt het voor Dididex mee,gaan jullie naar pottendijk dan?
In ieder geval veel plezier gewenst morgen,de bandjes heb
Je in ieder geval zo op temperatuur :) :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2015 8:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Zou ik ook doen jomito echt te warm.
Ja vandaag naar pottendijk scheelt 5/6 graden en is tot laat open.
Bedankt en ja de bandjes zullen behoorlijk snel warm zijn en op gaan.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2015 10:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Stoppen doe ik sowieso niet hoor ;) Dit weekend ga ik nog eens rallycross rijden en ben de auto in orde aan het zetten.. Nog geen tijd gehad voor het kartje, en zie dit de eerste tijd ook niet komen..

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2015 12:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Ondertussen staat het kartje weer ready for action! Motor is geïnspecteerd en in top staat. Ik heb nooit een kleinere sproeier gestoken en hij heeft altijd rijk gestaan. Ook smeer ik 4% en dit geeft het motortje toch wat meer veiligheid. Starter was uiteindelijk een stom klein probleempje met een kabeltje.

Nu heb ik verleden weekend nog eens rallycross gereden en meteen de leiding gepakt in het limburgs kampioenschap.. Dus zal ik de rest van de wedstrijden ook maar rijden :) Niemand een goed kartje nodig :)

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2015 5:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Ook smeer ik 4% en dit geeft het motortje toch wat meer veiligheid.

Ik weet niet precies wat je met 4% bedoeld.
Maar als 1:50 2% is, dan zit je met 4% (1:25) vrij rijk.
Kan ook zijn dat ik je verkeerd interpreteer.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2015 5:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am
Berichten: 405
Woonplaats: Westervoort
Citaat:
Ik weet niet precies wat je met 4% bedoeld. Maar als 1:50 2% is, dan zit je met 4% (1:25) vrij rijk. Kan ook zijn dat ik je verkeerd interpreteer.

Zo begrijp ik het ook.
4% is echt niet nodig. Rotax gaat niet kapot op 2%.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2015 5:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik zelf smeer de Rotax al te rijk (1:40) ivm het lange rechte stuk op Pottendijk hij daar toch wel lang op de top toeren staat te rammelen.
Na elke race maak ik nu wel de Powervalve goed schoon en je kan zien dat ik iets rijker smeer dan 1:50. Ik kan me niet voorstellen dat
een Rotax Max nog fatsoenlijk wil draaien wanneer je 1:25 meng en ben benieuwd hoe jou powervalve er na een dagje karten uit ziet :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2015 7:08 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Als een aal in een emmer slaolie :mrgreen: .

Heb zelf trouwens ook altijd de neiging gehad om afhankelijk van de omstandigheden (als temperatuur of zoals Tim al aangeeft een bepaalde baan) ietsie te vet te smeren bij een tweetakt. (al werd me in geval van de 60cc van onze dochter door de importeur aangeraden om het fabrieksvoorschrift van 6% te laten voor wat het was en zeker bij de olie die ik al in gebruik had 4% aan te houden). Idd na flink wat uren blijkt de slijtage minimaal en lager dan verwacht, vaak is er getuige de uitlaat nog smeerreserve voldoende.
Onder gemiddelde omstandigheden schijnt 2% voor een RM voldoende te zijn als komt het onder kartomstandigheden best mager op me over en kan ik best begrijpen dat er soms naar 2,5 % verhoogd wordt. 4% geeft vast iets vermogenverlies en vetslaan van je bougie zou kunnen voor komen al kunnen veel andere motoren 4% of meer vaak prima "verbranden". Bij goed doortrappen en schoonhouden is het vast geen probleem maar wel overkill.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2015 2:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Rekenfoutje van mijn kant denk ik, ik gebruik 1 liter olie voor 40 liter benzine.

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2015 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Dat zal beter kloppen DidiDex :)

1:50 kan ook prima hoor, maar better safe than sorry!

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2015 10:34 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Dan meng je dus 2,5% in plaats van 2%
Maar dan klopt de jetting ook niet meer helemaal
Meer olie is een lean/arm mengsel als ik het goed heb


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2015 4:57 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Klopt!
Het mengel van brandstof en olie wordt met iets meer olietoevoeging visceuzer en komt dus iets lastiger door en los van de sproeier om meegenomen te worden met de luchtstroom, de sproeierbezetting dient hierop -marginaal- te worden aangepast.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2015 7:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
ik heb er een sproeier in van 192, dit komt zo van de dealer.. Hij heeft me ook geleerd hoe ik benzine moet maken ;) Ik ga er van uit dat het ok is?

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David