Auteur |
Bericht |
Jeffreylehrke
|
Geplaatst: wo apr 08, 2015 2:33 am |
|
|
Beste mede karters
Na dat ik mijn oude model tecno kart met titan 100cc Luchtgekoeld heb gedemonteerd en helemaal opnieuw heb opgebouwd met onderdelen vervangen en schoonmaken enz word het langzaam tijd om de baan op tegaan. Helaas kan ik er niet bij zijn met de meeting maar de volgende ben ik zeker van de partij ( als het mag tenminsten vanwegen de oude kart die ik heb ).
De baan dus op. Wat neem je allemaal mee en wat is er verplicht? Wat is handig? Wat moet je zeker niet vergeten? Zoals ik heb gehoord ik een grondzeil verplicht op de banen. Hoor graag wat tips op mijn vragen hoe jullie tewerk gaan enz
Gr jeffrey
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 08, 2015 6:41 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Gebruik de zoek functie maar eens; deze vraag is vaker gesteld en uitgebreid beantwoord. Overigens wat ik meeneem voor na de kartbaan: ( of bedoel je naar de kartbaan ).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo apr 08, 2015 8:37 am |
|
|
Wat je sowieso mee moet nemen is inderdaad een zeiltje/milieukleed. Je kart, helm en portomonee. Enig gereedschap is ook handig, hetgeen je hebt gebruikt met demonteren is voorals nog genoeg. Een bokje is handig Maar het belangrijkste dat je mee moet nemen is goede zin. Tip Ga niet op een te rustige dag ergens (bijna) alleen rijden, dan is er ook weinig hulp. En na de eerste keer rijden , kun je zelf het beste lijstje maken, over wat je allemaal mee wilt/moet nemen. En geloof mij, dit lijstje is nooit compleet
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo apr 08, 2015 11:35 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Na dat ik mijn oude model tecno kart met titan 100cc Luchtgekoeld heb gedemonteerd en helemaal opnieuw heb opgebouwd met onderdelen vervangen en schoonmaken enz word het langzaam tijd om de baan op tegaan. Hou er rekening mee dat de kart aan bepaalde eisen moet voldoen. Deze eisen kunnen per circuit verschillen. Denk hierbij aan een brede (plastice) achterbumper, goedgekeurd luchtfilter/uitlaat, etc.
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: za apr 11, 2015 12:55 pm |
|
|
Wat wil je allemaal doen... Wat gereedschap manometer benzine zeiltje kleding geld olien drank drugs oh sorry liet me ff gaan..compressor etc.. Ik heb alles in koffers zitten zodat als ik die meeneem ook echt alles bij me heb, erg vervelend als je naast de baan staat en je bv geen manometer...nog bedankt Michel Mijn mening is dat dit groeit naarmate je vaker bent geweest Succes daniel
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Jeffreylehrke
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 11:14 am |
|
|
Hallo bedankt voor de reacties
Klopt ben een Limburger wij vergeten veel woorden en zins opbouwingen haha
Manometer is een bandenspanningsmeter toch? Basjuh heb inderdaad een grote plastic achterbumper mileu demper en filter
Best gewoon dit meenemen:
Pitkar Grondzeil Helm Kart Gereedschap Bandenspanningsmeter Benzine en olien
Compressor hebben ze die niet op de kart banen? Hoe groot is jullie compressor en is speciale kleding belangrijk? Gebruik een monteur overal omdat ik net begin Miss na mate het me goed gaat bevallen koop ik betere kart en goede kleding
Gr
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 12:46 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Compressor hebben ze die niet op de kart banen? Op Hahn, Spa, Kerpen, Genk, Eindhoven in ieder geval wel. Citaat: speciale kleding belangrijk? Gebruik een monteur overal omdat ik net beginMiss na mate het me goed gaat bevallen koop ik betere kart en goede kleding Op het gebied van veiligheid, belangrijk ja!
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 12:55 pm |
|
|
Citaat: Op het gebied van veiligheid, belangrijk ja! Op gebied van looks, ook belangrijk ja!
|
|
Jomito
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 5:54 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Compressor hebben ze wel op de banen,maar ik heb Voor ons een mini compresortje van de gamma bij Kost nog geen twee tientjes,twee accu klemen op de Plus en de min,ik sluit hem aan op de accu van de Pitkar,en je kunt je eigen helpen.
Ps ik zet voor we gaan de banden wel op spanning Met de normale compressor in de garage,verwacht Van de mini compressor geen wonderen,maar voor Voor wat lucht erbij werkt het voor ons goed.
Succes ermee
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 8:10 pm |
|
|
Reserveer spullen ontbreekt op je lijstje. Begin hierbij met een reserve ketting, tandwiel, bougie, sproeiers, etc.
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: do apr 16, 2015 9:27 am |
|
|
Jeffrey,
Klopt een manometer is een bandenspanningsmeter, de goedkopere geven niet goed de bardruk aan en zou hier niet echt op besparen. I.p.v compressor zou ik een voetpomp nemen daar er niet veel lucht in hoeft en jen niet steeds 12/220v nodig hebt. Ga je in de regen rijden is het wel verstandiger om hem droog te spuiten met compressor.
Wat Bas zegt zijn echt de minimalen voor een leuke dag daar je wel je sproeier en of bougie soms moet veranderen, ketting breekt of tandwiel stuk gaat en je daardoor naar huis kan.
Ook zou ik niet besparen op degelijke kleding deze kosten immers niet heel duur maar wel beschermend zo ook tegen vuur (level2)
"Miss na mate het me goed gaat bevallen koop ik betere kart en goede kleding" Het virus heb je zo te pakken het is een schitterende sport imo Gr
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|