Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 10:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Als een leek zijnde in de wereld van de VHSH30 (ik kom van een motor met membraancarbu).

Gister voor de 2de keer met de KZ gereden, al bij al ging alles goed. Al heb ik last van schokken(zeg maar springen) van de kart bij 1/4 tot 1/2 gas. Geef je volgas, of laat je volledig los doet hij alles perfect. Voor zover ik zelf weet komt dit waarschijnlijk voornamelijk door de gasnaald (of stand).. Ik heb wat verschillende manieren geprobeerd maar echt weg kreeg ik het nooit.

Het betreft een TM KZ10
170 hoofdsproeier
K21 naald (verschillende posities geprobeerd, clip op bovenste stand & rondsel onder de clip gaf beste resultaat maar niet genoeg)
9 gr vlotters
60 startsproeier
B48
DQ270
55° schuif

En een filmpje ter info!

https://www.youtube.com/watch?v=fQwPm6s0vNc

Op dit filmpje was het nog doenbaar, sommige bochten viel er niet mee te rijden..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 5:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ik ben geen echte 2takt kenner maar als ik het zo hoor op het filmpje klinkt het alsof hij veel te rijk loopt.
Als ik je uitleg goed begrepen heb liep hij ook het beste met de naald zo laag/arm mogelijk?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 7:51 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Een ding is zeker,te rijk is goed voor de smering maar bij het liften van je gaspedaal gaat de motor bokken en stoten omdat hij eigenlijk verzuipt onder het rijden
Ook ik weet niet alles , maar is je hoofdsproeier niet te groot in combinatie met de buitentemperatuur op dit moment? Ook voor jou motor zal er wel een lijstje zijn van de beste sproeier bezetting in relatie tot de temperatuur buiten
Check eens je bougie aan de kleur kun je aflezen hoe de verbranding is..............


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
@ SVV hij liep idd het best met de armste naaldbezetting, maar nog altijd niet ideaal.

@ DieTinus

Sproeierbezetting heb ik gedaan door naar bougiekleur te kijken, volgens mij was die behoorlijk.. Anders neem ik morgen wel eens een fototje van de elektrode ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Ik ben wel nog wat voorzichtig in het armer gaan met de hoofdsproeiers tot ik de carbu wat onder de knie heb (en het rijden). Punt is wel dat zo'n KZ wel degelijk gevoeliger is qua bezetting dan z'n TaG broertjes :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 8:54 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Ook weer niet te bang zijn voor te arm,als je benzine verstookt gemengd met een goede Tweetaktolie en de juiste verhouding is het een hele kunst om de carburateur zo schraal (dialect voor arm)af te stellen dat je direct schade oploopt
Er gaat nog altijd meer lucht door je motor dan benzine.......maar zoals ik al zei kijk naar de bougie een bruine kleur is goed maar er is ook verschil tussen licht en donker bruin........


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Koffiebruin dus. :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 6:39 am 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
@Max...inderdaad de kleur van koffie met een wolkje melk
Met te veel melk is aan de arme kant proef je ook geen koffie meer


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 3:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Hey Jean,

ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn TM K9, tot voor kort. Vooral bij de mickey mouse gedeelte op (Eind-)Veldhoven.
Sinds ik een nieuwe naald (oude was krom), nieuwe buis (waarschijnlijk uitgesleten) en set sproeiers heb, gaat het een stuk beter.
Ik kwam er ook achter dat mijn stationair te groot was t.o.v. de standaard (ik had een 60 ipv 54).
Stuiteren op het tussengas betekend inderdaad te rijk op het midden gebied, dit regel je me alle onderdelen in je carburateur.... ik heb een stukje software van dellortho voor de setup van je carburateur.

Aan de hand van die gegevens heb ik mij nieuwe onderdelen besteld, zodat ik ten alle tijde op gelijk aan de oude waarden op volgas zou uit komen.
Zodat ik niet te arm zou kunnen rijden.

Wat ik heel goed merkte dat bij een juiste verhouding, wat ik persoonlijk aan de "scherpe" kant vond als recreant, dat de machine kilo's meer vermogen afgeeft.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Anders koop ik volgend weekend een nieuwe naald & naaldbuis om te testen. Kost ook de wereld niet :)

Hierbij nog een (wazige) foto van de bougie!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Hierbij nog een (wazige) foto van de bougie!


Te rijk idd.
Hier een aardig voorbeeld.
http://s3.postimage.org/7jcbx0sc3/bougi ... _4takt.jpg

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 2:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
En wordt het middengebied sowieso beter met een andere hoofdsproeier? Omdat ik overal lees dat de HS voornamelijk invloed heeft op volgas. Terwijl de naald & buis eerder 1/4-1/2 zijn..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 7:07 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Het begint met de stationair sproeier , gasschuif is dan dicht dus weinig vacuüm in de venturi doet naald en buis nog niets bij ongeveer 20 % gas begint er meer vacuüm in de venturi te komen en krijg je extra benzine via de buis en naald , naald is conisch dus zal tot 80% gas de hoeveelheid regelen
Bij 100% gas staat naald en buis zover open zodat de hoofdsproeier de maximale hoeveelheid benzine doorlaat
Zo werk een delortho....dus naald verder de buis in met het clipje is minder benzine en dat was al wat beter bij je TM en ook aan de bougie te zien aan de rijke kant
Problemen in het middendeel van je gas is iets met naald en buis en bij volgas een te grote hoofdsproeier
Meschien heeft iemand de jet-tech (Google)informatie daar kom je verder mee ............succes met afstellen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 8:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Dan begin ik volgende keer al met een 168 HS ipv 170...
En evt het rondsel op de naald leggen ipv eronder & DQ268 ipv 270


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2015 2:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Afgelopen Oktober 2014, gereden met DP266 sproeierbuis, 152 sproeier en k22 naald en 48 onderuit sproeier werken perfect.
De machine trok mooi uit onderuit geen gehaper, gestotter en gerook meer, gewoon nette reactie richting de powerband.

Ik heb zelfs de hoofdsproeier vergroot naar 155 ivm het inrijden van de nicasyl wand en zuiger, de bougie kleurde mij net iets te bleek. (naald 1 laten zakken, om het toch het mengsel onderin wat armer te laten.)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David