Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 5:01 pm 

Ik denk dat Guido het gewoon moet proberen, er is niets anders dan dat omdat het team geen geld heeft voor een fatsoenlijke afkoopmogelijkheid. En als ze dat al hadden, natuurlijk kiest hij voor de zitplek ipv de zak met geld, in het laatste geval z'n F1 carriere nl gewoon over.
Het Sauber team heeft zichzelf hiermee zelf enorm in de nesten gewerkt en zal de beker tot de bodem leeg moeten drinken, Guido goed recht om zo voor zich op te komen, laat zien dat ie het race-hart op de goede plaats heeft. Vond het vroeger altijd een beetje een balletje maar heb de laatste jaren steeds meer respect voor zijn enorme inzet gekregen.
Sauber is altijd een goed en respectabel team geweest waar vele talenten zijn begonnen (en doorgestoomd), jammer dat ze in dit circus zover gevallen zijn.
Het is een noodgreep om voortdurend beroep aan te tekenen onder weerlegbare redenen, iedereen die maar een beetje van racen weet weet dat een ombouw van een auto van een rijder vanuit een casco een paar uurtjes werk is en een stoeltje schuimen ook. Gelukkig hebben de rechters hier doorheen geprikt.
Ik denk dat Guido gewoon aan de start staat en het team z'n best gaat doen om 'm toch in de kijker te rijden, de enige manier om deze crisis te overleven.
Natuurlijk zullen er getroffen partijen naar de rechter stappen, dit race-weekend zou zeer goed het laatste wapenfeit van Sauber kunnen zijn.
Misschien komt er een andere investeerder die het team dan overneemt en hopelijk komt van de Garde om z'n gedrevenheid bovendrijven.
Bij het ter ziele gegane voormalig Marussia team zou een stoeltje voor hem over zijn. Als het vn Guido bij Sauber niets wordt zou hij bij zo'n team, helaas als veldvulling aan kunnen monsteren.
Go Guido, hopelijk iig dit weekend 2 NL-ers in de F1!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 6:18 pm 

Heel goed verwoord Petrolhead , ik denk er ook zo over
Heel gemakkelijk zal het allemaal niet gaan maar je moet nog altijd in de auto zitten om mee te doen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 8:56 pm 

VDG start dit weekend niet denk ik. Heb een blad gezien met alle ingeschreven piloten en hij stond er niet bij Nasr en ericson wel . Denk dat hij nog geen superlicentie heeft.

#81-Tony kart!-Dfk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 8:56 pm 

Precies Tinus!
To finish first you first have to finish. Nou zal ie vast geen eerste worden of zelfs maar meteen in de punten rijden maar de eerste slagen om er te komen heeft ie gewonnen.
Daar mag ie trots op zijn, David tegen Goliath, beide Nederlandse coureurs zijn wereldnieuws!
Denk dat Guido heel goed weet wat ie wil, tenslotte kent ie het spelletje al.
Natuurlijk is dit geen ideale voorbereiding, mist ie nu wedstrijdritme door z'n jaar afwezigheid en zal ie misschien moeilijk snel een set-up naar zijn rijstijl kunnen maken omdat ie nul meters met deze spec auto gemaakt heeft maar tussen de oren zal ie zich vast goed voelen en "eager" is ie zeker.
Omdat ie weet hoe hard zo'n wedstrijd voor het lijf is en daar toch zo hard voor gevochten heeft zal ie fysiek ook vast helemaal in shape zijn.
Een seizoenstart is altijd leuk omdat dan duidelijk begint te worden wie waar staat na de winter, dit keer kan ik echter nauwelijks wachten tot het los gaat in Melbourne!

Natuurlijk kon ie nog niet in een blad bij het rijtje staan want dit is heet van de naald allemaal, bladen zijn afhankelijk van wat voor info ze kunnen bemachtigen en net als kranten al gedateerd als ze van de persen lopen.
Guido heeft al een superlicentie gehad en zal alleen een medische keuring en een nood-uitstaptest goed kunnen moeten doorstaan, lijkt me een formaliteit.

Laatst bijgewerkt door petrolhead op do maart 12, 2015 9:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 9:03 pm 

Klinkt allemaal leuk, maar ben bang dat Giedo toch als verliezer uit de bus gaat komen...
Maar hoe kun je nu verwachten dat je er als werknemer goed uitkomt als je via een rechtzaak moet afdwingen je werk te mogen doen!

Nogmaals, ik heb niks tegen Giedo en gun het hem zeker. Maar ben bang dat het zo niet gaat werken - zeker niet op de lange termijn bij Sauber.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 9:18 pm 

Dat is misschien in het dagelijkse leven zo maar en je zou ook zeker gelijk kunnen hebben maar ik denk dat het besef dat tegenwerking van Guido het voortbestaan van heel Sauber zal ondermijnen prevaleert. In de rechtszaal was 1 ding, op de baan is een ander.
Bovendien kan Guido bij niet naleven van de uitspraken beslag laten leggen op het Sauber team en dan staan ze daar sowieso met lege handen, Guido heeft al laten zien dat het allemaal geen blufpoker is wat hij speelt.
Ik denk dat ze van de Garde nu echt wel een fighting chance gunnen omdat ze anders zelf een flater slaan, tenslotte zal het resultaat van van de Garde over de hele wereld tegen het licht worden gehouden omdat de houding van Sauber vast niet gewaardeerd wordt binnen en buiten het F1 circus.
Denk dat onder deze affaire bij Sauber zo snel mogelijk een streep onder willen zetten en zich geen stoelendans op de nek willen halen door het seizoen heen om hun sponsoren niet in het kwade daglicht te zetten met door Sauber gebezigde houding. Anders zullen ze het vast over de eerste wedstrijd heentrekken.
Maar, we zullen zien, uit ervaring weet ik dat niets zeker is en zelfs dat weet je niet :wink: .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 9:43 pm 

Dat laatste ben ik weer helemaal met je eens: Er zijn weinige andere settings waar zoveel speelt als in de F1 en waar het begrip een dubbele agenda het understatement van de dag is.

Maar we gaan het zien, morgen weten we of hij rijdt...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 9:06 am 

Helaas,helaas! Guido heeft voorlopig de handdoek in de ring gegooid.
Lauda gaf net rond de laatste vrije training al aan dat het voor de F1 heel slecht is dat een team als Sauber 3 (en met Sutil eigenlijk 4!) rijders contracteert voor maar 2 auto s.

Overigens deed Max V het wel heel goed in de training en super in de 1e qualy met een 4e plek vlak achter Massa. De 12e plek in de 2e was wat ondergewaardeerd maar voor een zo jonge rookie toch dik in orde.
Al met al lijkt het een mooi seizoen te worden. Hoef tegenwoordig geen wekker meer te zetten, kijken wat morgen brengt.
Benieuwd hoe het na de wedstrijd verder met Guido loopt...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 1:14 pm 

@ petrolhead

Denk ook dat het verstandig is ondanks hij de rechtszaken heeft gewonnen wel te blijven praten om misschien wat minder scheve gezichten daar te hebben en het was ook te kort dag.
Dat Sauber hier problemen en daardoor failliet gaat is denk ik eerder de vraag wanneer...

Gelukkig hebben we max die helaas net q3 niet kon pakken...maar daar gaan we nog genoeg van genieten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 1:24 pm 

Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen met Giedo.

Beetje jammer van Q2 van Max. Maar als het een beetje mee zit gaan de torro rosso's de redbulls verslaan :lol: :lol:

Laatst bijgewerkt door svv op wo maart 25, 2015 5:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 11:44 am 

Jammer van de pech!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 12:30 pm 

Wel goed gereden! :mrgreen:
311 top in de training is voor zo'n 17 jarig menneke al een een topprestatie. Ik had dat gevoel ook toen onze dochter van 3 voor het eerst zelf -los!- over de baan tokkelde en met 5 met een vaartje van 90 over het rechte eind van de dezelfde kartbaan scheurde 8) . Ik heb zelf ooit met m'n motor 300 op de klok gezien op de Duitse autobaan en ik scheet 7 kleuren :P . Ik was dan ook meer van de technische omstandigheden dan de dare-devil snelle.
Zag er bij Max allemaal best heel foutloos uit in de race, kreeg ook de credits daarvoor bij de Duitse RTL commentatoren. Max z'n PR buiten de race lijkt ook prima in orde. Denk dat vader Jos vanuit z'n eigen schat aan ervaring een enorme input gedaan heeft aan een zo compleet mogelijke professionele racer.
Overigens best wrang om de Saubers zo goed te zien gaan, was altijd een team dat ik het van harte gunde zeker nu er weer eens een Zweed mee rijdt en dan nog -geheel toevallig- in de nationale kleuren getooide auto.
Niet dat ie erop zat te wachten natuurlijk maar maakt de onderhandelingspositie voor een goede afkoopregeling van van der Garde (of het opnieuw vechten voor z'n zitje) er beter op zeker nu ze er voor de sponsors qua uitslag goed uitgesprongen zijn.
De F1 trein dendert door, benieuwd hoe goed het materiaal van de diverse team tegen de elementen van Maleisie opgewassen is.
Bij Renault zullen ze nog een hoop moeten doen aan de drivability en betrouwbaarheid om de rijders een fair chance te gunnen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 5:16 am 

Om de topic even af te ronden:
Jammer voor z'n F1 re-entree maar wel een sjieke -Bernie Eikelsteen (?)- afkoopregeling van maar liefst 15 miljoen (incl sponsoren).
Zoals ie Guido achteraf zelf al bevestigde, waarschijnlijk einde F1 carriëre. (want vooral onderbreking van geruime tijd, goed maar geen supertalent en met z'n 29 al geen jonkie meer).
Op zich lijkt ie er financieel heel goed uitgesprongen, waarschijnlijk beter dan 'm als F1 rijder ooit gelukt zou zijn, wel ridder zonder paard nu.
Kijken of en waar ie in de auto- (of kart-) sport weer opduikt...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 12:21 pm 

Afbeelding
Afbeelding

De beste man heet nog steeds Giedo :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 2:12 pm 

Dank voor je aanvulling!
En van mij excuus Giedo. :wink:
Gaan we dan nu weer voor de inhoud? :roll:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]