Auteur |
Bericht |
Tibi33
|
Geplaatst: wo maart 18, 2015 4:51 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
GK 4 rijdt op MG HZ.
FZ moet inderdaad tussen blauwe Vega en witte Vega zitten. Heb zelf geen ervaring met FZ, wil ze wel een keer proberen.
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: zo maart 22, 2015 9:11 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
de fz is een goede band. veel grip als ie nieuw is. daarna kakt ie paar tiende in. maar dan blijft ie wel redelijk constant.
heb de vega wit nog niet geprobeert. ga ik volgende keer op rijden. maar vega wit schijnt iets beter te zijn. maar dan ook heel iets.
|
|
Omhoog |
|
|
thijmennabuurs
|
Geplaatst: di apr 07, 2015 6:13 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 01, 2013 6:36 pm Berichten: 46
|
|
Omhoog |
|
|
DidiDex
|
Geplaatst: ma apr 13, 2015 12:20 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm Berichten: 157
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: ma apr 13, 2015 7:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Heel kort filmpje van gisteren. Korte samenvatting: geklungel op nieuwe banden.. zo erg dat zelfs de camera het niet meer aan kon zien! https://youtu.be/eyxJr3uS8Ag
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: ma apr 13, 2015 8:10 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
@ Dididex, dan heb ik jou gezien. Die Nummer "0" die je voorbijgaat in de pits ben ik
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma apr 13, 2015 8:17 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
@dididex, vindt de foutjes meevallen hoor! wel even 1 tip voor je materiaal: doe wat tape om je flippers. ik heb na 2 weekenden rijden flinke gaten in mijn handschoenen gekregen... beetje zonde van ze konden nog heel lang mee... @Ron zag m op fb ja! weer n beetje feeling gekregen na zo lang niet rijden?
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
DidiDex
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 8:10 am |
|
Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm Berichten: 157
|
@Menno van Es, Thx voor de tip!
Man wat is dat karten toch verslavend! Ik kan niet wachten om opnieuw in het stoeltje te kruipen!
_________________ -- Zanardi Rotax DD2 --
|
|
Omhoog |
|
|
DidiDex
|
Geplaatst: za apr 18, 2015 11:44 am |
|
Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm Berichten: 157
|
|
Omhoog |
|
|
KurtVdV
|
Geplaatst: ma apr 20, 2015 11:44 am |
|
Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am Berichten: 473 Woonplaats: Tielt-Winge
|
De allereerste meters op Genk. Rustig inrijden en uittesten, nog ver van toptijden https://www.youtube.com/watch?v=cWcSpR8HXFQMaar wel een paar vragen: 1. M'n rechtervoorband krijgt het hard te verduren. Kijk bijvoorbeeld vanaf 06.00min. Door het rubber/vuil op m'n band kreeg ik enorme trillingen rechtsvooraan. Ik had geen probleem met de andere banden. Iemand een idee waarom deze band deze kuren vertoond? 2. Zelfs na een paar keer rijden die dag kwam ik niet boven de 12200 toeren (Rotax Senior). Aan de tandwielen, gasnaald, ... hebben we niets aangepast, omdat dit de 1e keer was ging het enkel om het 'wennen' aan de kart. Tandwielen: 13-82 (ik weeg 72kg)
|
|
Omhoog |
|
|
RaVer
|
Geplaatst: ma apr 20, 2015 7:06 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Citaat: Zelfs na een paar keer rijden die dag kwam ik niet boven de 12200 toeren (Rotax Senior).Aan de tandwielen, gasnaald, ... hebben we niets aangepast, omdat dit de 1e keer was ging het enkel om het 'wennen' aan de kart.Tandwielen: 13-82 (ik weeg 72kg) Oorzaak is te vinden in je afstelling van je carb en powervalve. 12.200 daar zit bij de rotax een omschakelpunt in de onstekings curve. Bij een onjuiste afstelling wil de rotax vaak niet doorlopen naar maximaal toeren. Hierbij moet je denken aan het veranderen van de sproeier en stand van de gasnaald. Ook het openen van de powervalve (te vroeg of te laat) kan hier van invloed zijn. Je rechterband neemt veel vuil ( bandenrubben) mee van de baan. Als je meer snelheid gaat ontwikkelen zal dit er ook weer snel afslijten. Linker band heeft er minder last van omdat je op deze baan met de klok mee rijdt (meer rechterbochten) dus je linkerband word meer belast.
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: ma apr 20, 2015 7:13 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma apr 20, 2015 8:26 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Lijkt me ook gaaf. Doe je dan nog wat bijzonders mbt de smering of bezetting? Ik kan me voorstellen dat met zo lang gas open niet optimaal voor het blok zal zijn?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
KurtVdV
|
Geplaatst: di apr 21, 2015 8:19 am |
|
Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am Berichten: 473 Woonplaats: Tielt-Winge
|
Bedankt voor de info RaVer!
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: wo apr 22, 2015 8:36 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
|
Omhoog |
|
|