Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2015 6:42 am 

Mocht het niet opgelost worden zou ik toch aangifte doen Max.
Niet geschoten is altijd mis.

Offffff: Alberto Stegeman en zijn team inschakelen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 07, 2015 9:16 am 

Nog steeds geen contact kunnen leggen met die persoon, Max?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 07, 2015 6:22 pm 

Van de verkoper is ieder spoor verdwenen. Ik heb het adres opgezocht en het huis bleek te koop te staan. Daarna met de makelaar gebeld van dat huis en gevraagd naar de achternaam van de huidige eigenaar, en dat was niet de verkoper's naam.
Heb me er bij neergelegd... Grootste probleem voor mij is dat ik nu zonder laptimer zit :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 9:02 am 

Helaas, helaas. Je snelle voorgevoel lijkt wel steeds meer waarheid te worden.
Neergelegd? :roll: Nu begint het pas lijkt me.
Je hebt een naam en een woonplaats (want nodig voor het overmaken toch?)
Heb je al contact met de politie gehad? Met een vals adres is het erg onwaarschijnlijk maar stel dat iemand een ernstig ongeluk heeft gehad of..., dan kan ie niet meer terugbellen/ reageren. De politie zou dat kunnen weten en anders doe je aangifte van oplichting. Dat moet je sowieso bij MP doen anders kan ie slachtoffers blijven maken.
Je kan kijken of z'n nummer traceerbaar is etc. en afhankelijk van de plaats gewoon alle mensen met die naam uit die plaats nagaan.
Via een zoekmachine kom je vaak gewoon bij de persoon uit, hoe zorgvuldig ze ook zijn, iedereen laat bijna sporen achter, eerlijk of niet, big brother is always watching you.
Hoe sneuer ze zijn, hoe beter het is dat ze gepakt worden. Kijk of de politie je kan en wil helpen als je meer weet wie en waar.
Ik wil het niet aanmoedigen en je moet goed weten waaraan je begint maar stel dat de politie er niets in zou zien dan leert de ervaring dat je soms het beste plotseling met een paar sterke gasten op de stoep staat en niet weggaat voor je het gestorte geld plus de onkosten (voor bijv benzine/tijd) in handen hebt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 9:33 am 

Wat jij beschrijft is inmiddels allemaal voor de tweede keerr al uitgevoerd.

Ik heb gebeld, gesmst, gewhatsappt.
Ik heb stortingen van 1 cent gedaan om de kerel aan te spreken.
Ik heb zijn naam uitgebreid opgezocht op facebook, linkedin, twitter, lokale omroepen sites.
Ik heb kart teams afgespeurd aangezien hij verstand had van de sport.
Ik heb het huis opgezocht op google, die te koop stond. Vervolgens met die makelaar gebeld en gevraagd naar de huidige eigenaar.
Ik heb de bank gebeld met de vraag of ze kunnen controleren of het nummer bekend is bij hun.

Naar ervaring leg ik even uit hoe een aangifte werkt van oplichting:
- Je doet aangifte via mijnpolitie.nl (doe vooral geen moeite om naar het bureau te gaan, daar je eigenlijk meteen wordt doorverwezen naar de online omgeving van de politie).
- Je 'aangifte' (officieel aanmelding) wordt geregistreerd en je kunt je melding 'volgen' via jouw persoonlijke pagina op mijnpolitie.nl.
- Je ziet dat de aangifte na 2 weken nog steeds geen status update heeft gehad, niemand heeft er iets mee gedaan.
- Je belt naar een contactpersoon van de Politie, en legt je verhaal uit.
- Je krijgt te horen dat de aangifte op dit moment niet wordt behandeld, daar er minimaal 35 a 40 aanmeldingen moeten zijn geweest over deze persoon in kwestie.
- Je roept nog even een stelling als: ik kan dus net zo goed een stuk of 10 keer gaan oplichten en niemand die mij kwaad kan doen. Antwoord zal zijn: als je het zo bekijkt, ja dan heb je gelijk.

Snap me niet verkeerd mensen, ik waardeer jullie hulp! Ik heb echter alle mogelijkheden binnen mijn kunnen geprobeerd, en ik wordt er alleen maar zieker van.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 11:13 am 

Staat de advertentie nog online? Misschien kan je de fotos opzoeken en kom je op een of andere site waar die ook te koop ofzo staat? Of je vult gewoon 40 klachten in samen met mensen van het forum :mrgreen: maar ik denk niet dat het zo werkt?

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 11:37 am 

Staat niet online en foto's waren van internet, ben ze tegen gekomen...
40 klachten? Je bedoelt aangiftes?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 12:11 pm 

Hey Max vervelend allemaal.
Heb je mp ingelicht hierover, misschien kunnen hun iets doen...ip adres.
Misschien is zijn telefoonnr een abonnement en ken je iemand bij een telefoonwinkel..
Zoniet doe alsof je voor dat nummer een nieuw nummer of verlenging wilt..beetje stom kijken als de namen niet overeenkomen :roll:
Succes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 8:06 pm 

Pfft, wat een zielige mensen die er bestaan...
Je hebt alles al gedaan wat ik me kan inbeelden... Echt rot van de politie eigenlijk, 40 aanklachten?! Komaan!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 8:36 pm 

wat zegt marktplaats max ? want die hebben hier heel vaak mee te maken en zijn er best actief meebezig dacht ik

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 10, 2015 7:03 pm 

Hallo Max,

Ik las je bericht, vervelend allemaal.

Zou je mij een persoonlijk bericht kunnen sturen met naam enz. Misschien zou ik je kunnen helpen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 5:33 pm 

Hallo Max,

Ik kan alleen de prive berichten lezen maar niet terug sturen, laat even je email achter zodat ik je misschien kan helpen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 10:43 pm 

Even een positieve update.
Ik heb de persoon in kwestie na lang aandringen en bedreigingen toch te pakken kunnen krijgen.
Hij heeft me laten weten dat de mychron niet is verstuurd maar dat er iets mis gegaan is.
Heb hem laten weten dat hij het volledige bedrag terug mag storten aangezien ik niks meer van hem wil ontvangen. Hij stelde voor om het te komen brengen maar ben inmiddels voorzien.

Als ik de kerel moet geloven boekt hij morgen het geld terug en is het opgelost.
Dus ik ben (nog even onder voorbehoud) weer blij dat ik het geld in ieder geval terug hebt.
Kunnen we weer ander spul van kopen :mrgreen: .

Ik wil iedereen alsnog bedanken voor de inzet en inlevingsvermogen. Zo zie je, als je soms doorzet kunnen er wonderbaarlijke dingen gebeuren :roll: .

Iemand tips om de 200 euro anders te besteden? :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2015 12:35 am 

Gelukkig, de aanhouder wint zoals het zich nu laat aanzien. Nog even wachten met juichen tot je het geld weer terug hebt.
Benieuwd wat er misgegaan zou zijn trouwens.
Hmmm, opeens 200 euro over, dacht dat je ze tekort kwam maar gelukkig weet ik weet nog wel een goed doel :mrgreen: .
Misschien een idee om al de helft te hebben voor een F1 kaartje op Spa om je naamgenoot rond te zien gaan. Ga je voor de rest van het geld gewoon nog zo'n MP avontuur aan :roll: .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2015 10:32 am 

Spandoek maken met mijn naam erop... Haha. Nee, ik zou niet zo snel meer naar een F1 race gaan. In het verleden wel meerdere malen aanwezig geweest bij de GP van Spa, maar met dit geluid is het geen F1 meer.
Le Mans levert veel meer in een weekend vind ik! :mrgreen:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende