Auteur |
Bericht |
jvdb29081974
|
Geplaatst: do dec 04, 2014 5:03 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 02, 2009 5:23 pm Berichten: 126
|
Op 4 december is op Circuit De Landsard, de nieuwe Rotax Max 125 EVO motor gepresenteerd aan de Nederlandse Rotax Service Centers. De importeur Kombikart Racing Parts heeft de Rotax Service Centers geïnformeerd over de updates aan de nieuwe Rotax 125 EVO;
Bijgaand een korte opsomming van de wijzingen: de genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
Wat zijn de updates:
Nieuwe Dellorto VHSB34 “XS” Carburateur: De XS carburateur heeft een nieuw compleet carburatie system welke een duidelijk verschil maakt in de pedaal gevoeligheid, en minder gevoelig is voor verandeing in condities > dus minder aanpassingen. De XS carburetor is geschikt voor alle MAX motoren; MAX, Junior MAX en Micro MAX met dezelfde carburateur.
Introductieprijs: 178,00 euro
Ontstekingsysteem – Ontstekingstijdstip: Om de electronische timing te integreren voor de uitlaatklep en het onstekingssysteem, is er een nieuw Dellorto systeem ontwikkeld, met een aparte bobine (hetzelfde voor alle motoren) en een speciale E-box voor elke motor. Het onstekingstijdstip voor 125Micro, 125Mini, en 125Sr. blijft hetzelfde. Deze hebben daarom ook dezelfde E-box. Het onstekingstijdstip van de 125Junior Max EVO is veranderd om de toerental wisseling tussen 12.000-14.000 toren te verbeteren en om “misfire” te voorkomen. Het onstekingstijdstip van de 125 DD2 is veranderd om het detonatie risico te verminderen
Upgradekit 1 onsteking: 165,00 euro Upgradekit 2 ontsteking: 22,00 euro Upgradekit 2 ontsteking DD2: 26,00 euro E-Box: 90,00 euro
Electronische timing uitlaatklep : Electronische uitlaatklep met een exacte timing, onafhankelijk van motorcondities (temperatuur, carburatie etc..) Er kan uit 2 verschillende schakelpunten worden gekozen.
Upgradekit: 96,00 euro
Hoofdschakelaar – Aan/Uit schakelaar: Nieuwe accuhouder met een geïntegreerde aan/uit schakelaar (Off/On/Start), makkelijk te bedienen, en een verbeterde duurzaamheid.
Zuiger, Krukas, Drijfstang: Een nieuwe zuiger, hierdoor minder inlopen van de motor, en gaat langer mee. De drijfstang heeft een nieuw hardingsproces, is lichter van gewicht en een verbeterde duurzaamheid. De krukas heeft een betere pasvorm op lagers
Voordelen zuiger: Korte inloopperiode Duurzaamheid verbeterd
Voordelen Drijstang: Verbeterde duurzaamheid
Voordelen Krukas: Optimale prestatie bij eerste start.
MOTORUITSTRALING: Zwarte coating op de carters en een rode coating op de cilinderkop.
Nieuw uitlaatsysteem: 2 nieuwe uitlaatsystemen met een aparte pijp en nademper.(één voor Mini MAX, Junior MAX, MAX en één voor MAX DD2).Het nieuwe model biedt een verbeterde levensduur, minder geluid, minder gewicht. De nademper kan eventueel, afhankelijk van chassis, met een 90° bocht naar de grond gericht worden om nog meer aan de geluidsnorm te voldoen. Prestatie van de 2 nieuwe systemen zijn identiek aan het huidig system Uitlaatring Gasket ring 450 360 wordt gebruikt voor dichting tussen pijp en nademper. Bevestigingpunten zijn niet veranderd.
De door Rotax aanbevolen updates zijn: Carburateur Onstekingssysteem E-Box Electronische Powervalve
Het upgraden van de zuiger, krukas, drijfstang, dit word aanbevolen bij de eerstvolgende revisie.
Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht er iemand nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunnen jullie natuurlijk altijd contact opnemen met jullie favoriete servicecenter.
Met vriendelijke groeten,
Kombikart Racing Parts
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 7:36 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Is ook al bekend wat het nieuwe type uitlaat gaat kosten? In het begin wordt gesproken over een 'Introductieprijs', aan welke prijs moet men normaal gesproken denken?
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 9:45 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
De presentatiedag op 4 december is voorbij en Sinterklaas is ook al het land uit. Wat het ook gaat kosten, ga maar vast sparen Bas! Zijn mooie reclamepraatjes . Zou zelf eerst wel eens willen weten wat het onder de streep aan bijvoorbeeld pk's, koppel, drivability en geluidsreductie oplevert, kan je altijd nog afwegen of dat je cold hard money waard is. Voor een wedstrijdrijder is het bijna een must maar om als hobbyrijder een vertrouwd uitgerijpt concept van aanbouwdelen voor een nw te bewijzen prijzig concept gedag te zeggen is een ander verhaal, de motor en dus de kart zullen het zonder aanpassingen even goed doen als je altijd gewend bent geweest. Aan de andere kant kan het totale concept best wat vernieuwing gebruiken, is aan de safe side, het had ook best wat drastischer gemogen dan een facelift-upgrade.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 1:54 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
Wat gaat het kosten [klant] om de complete motor upgrade uit te voeren bij de dealer[service punten] [combikart] dit i.v.m. verplichte verzegeling bij deelname aan nk wedstrijden. Zijn er ook inruil akties voor motoren van b.v. dit jaar? Ik kan me een dergelijke aktie van de firma Schuurman bv. herinneren toen de rk1 type 2 uitgebracht werd.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
jvdb29081974
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 1:58 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 02, 2009 5:23 pm Berichten: 126
|
Hallo Basjuh,
De introductieprijzen zijn geldig tot Mei 2015. Indien je me even een Pb stuurt met je e-mail adres, dan zal ik je maandag even alle prijzen doormailen. Bijvoorbeeld de uitlaat, die zal +/- 1dB stiller zijn. De uitlaat is daarom veranderd, alsmede de duurzaamheid is verbeterd.
Met vriendelijke groeten,
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 2:03 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
In een pm? mogen wij niet weten wat de kosten zullen zijn? ik stel hier boven de vraag wat de kosten voor de klant zullen zijn! Als dit in een pm. aangegeven word zou ik daar ook graag een pm. over hebben!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 2:12 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Indien je me even een Pb stuurt met je e-mail adres Zal ik doen. Is er ook al meer informatie bekend over de verzegeling. Moet ik als mijn blok opnieuw verzegeld gaat worden per definitie kiezen voor de nieuwste onderdelen? Of zijn de onderdelen van de vorige generatie (wat het service punt nog op de plank heeft liggen) ook nog geldig.
|
|
Omhoog |
|
|
jvdb29081974
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 2:55 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 02, 2009 5:23 pm Berichten: 126
|
Een overzicht van de update kits kun je hierboven al vinden. De prijzen vanaf Mei 2015 heb ik zo niet bij de hand. Zal het overzicht z.s.m. even aanvullen.
Alle onderdelen zijn gewoon nog uitwisselbaar. Mochten jullie vragen hebben over alle mogelijkheden, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met je favoriete service center. Zij zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen, en zullen je graag informeren.
Met vriendelijke groeten,
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 3:33 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
De prijzen die hierboven te vinden zijn lijken mij niet compleet? drijfstang, uitlaat, krukas en bovenal de montage zijn hier niet te vinden. Ik denk dat iedereen hier graag duidelijkheid over zal willen hebben? Als je nu een keuze wil maken met wat je waar wil gaan rijden is het wel noodzaak dat je weet wat je waar kan kopen voor welk geld, ook met welk type motor of kit je waar mag rijden!
Graag een duidelijke uitleg over de kosten en de prestaties van de nieuwe motor en ombouwkit.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
jvdb29081974
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 5:30 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 02, 2009 5:23 pm Berichten: 126
|
De zuigers, krukas, drijfstang zijn onderdelen van de motor die niet vervangen hoeven te worden, dit hoeft natuurlijk pas te gebeuren indien revisie bij de motor nodig is. Uit mijn hoofd blijven de prijzen hiervan ook gelijk.
|
|
Omhoog |
|
|
jvdb29081974
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 6:04 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 02, 2009 5:23 pm Berichten: 126
|
Voor de uitlaat geldt trouwens hetzelfde, echter hiervan is de prijs wel veranderd, deze zal ik zsm hier vermelden.
|
|
Omhoog |
|
|
kartwinkel.eu
|
Geplaatst: za dec 06, 2014 7:29 pm |
|
Geregistreerd: za nov 09, 2013 6:03 pm Berichten: 26 Woonplaats: Brugge
|
IVM waar je nog zal mogen rijden. Ik heb contact gehad met organisatie van Belgium Max Challenge en GK4-BEKC
BMC / BNL: zullen de Senior, juniors, en DD2 met de nieuwe kit of nieuwe motor mogen rijden, maar zouden ze wel voor een overgangsfase zorgen. Gentleman zal zoiezo met het oud type model blijven rijden komend jaar Enkel zal het waarschijnlijk verplicht worden om de nieuwe uitlaat aan te kopen (simpelweg omdat deze stiller is, niet veel stiller maar alle beetjes helpen)
GK4 / BEKC: zal er enkel mogen gereden worden met het oud type model.
Andere competities ben ik momenteel nog niet op de hoogte.
Grts Tomas
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma jan 19, 2015 8:23 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
jvdb29081974 ...
Mooie reclame voor de nieuwe Rotax MAx EVO 125.
Maar als ik mn huidige Rotax Max; - micro - mini - junior - senior - DD2 Zou willen ombouwen met in ieder geval de nieuwe Powervalve gebeuren, de nieuwe ontsteking, E-Box ?? wat moet ik dan voor desbetreffende type motor aanschaffen en wat zijn de kosten ?
Alvast bedank voor je reactie.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 9:39 am |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Zijn er toevallig hier mensen die de evo dd2 al hebben? Graag jullie bevindingen, twijfel een beetje of het echt de moeite waard is buiten de looks om.. Vernam dat de ontsteking wel probleempjes had. Vast bedankt
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: wo okt 28, 2015 11:33 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Wij rijden nog voorlopig oude ontsteking. Echter wil ik er wel terug mee aan de slag gaan want EVO powervalve is wel beter.
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
|