Auteur |
Bericht |
Nodroz
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 1:14 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik heb mijn frame zo'n 3tal maanden geleden later poederlakken. Koste me €140,- voor een mooi resultaat. (In het begin toch) Het resultaat na 1x karten (en 1x van de baan te gaan): Ik vind het abnormaal dat de coating zomaar loslaat in zo'n brokken? Dit kan toch niet? Wat denken jullie hierover? Vandaag ga ik terug naar de poedercoater en hem confronteren met dit. Ben ik in mijn recht dat er iets verkeerd is gegaan in het verhardingsproces of iets met de coating zelf? Dat het frame vol met scharten enz zit, ben ik volledig mee akkoord. Maar zo'n stukken eruit lijkt me echt erg onwaarschijnlijk..? Groetjes, Alexander
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 1:32 pm |
|
|
Hi Alex.
Lijkt me niet dat dit hoort nee. Ik zou het verhaal eens voorleggen bij de Paauw kartracing in Soest. Zij doen dit ook (mits je dit natuurlijk niet door hun hebt laten doen). Ik zou gewoon vragen of dit normaal is...
Succes!
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 1:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Dit is niet normaal hoor, laat bijna elke week iets poedercoaten, van stuurplaat beschermers ( Land rovers) tot kartchassis. Ik denk dat er iets mis is gegaan in het ontlakken/ontvetten. Dat daardoor de poedcoat niet goed is gaan hechten. Maar heb je er geen extra blanke lak op laten zetten?
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 1:50 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Zou niet moeten mogen. Ik heb al meerdere keren een chassis laten poedercoaten, maar ook na er een keer afgegaan te zijn zag het er niet zo uit. Inderdaad er mee teruggaan en vragen om een oplossing. Succes.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 2:47 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Lijkt wel of iemand met een hagelpistool erop geschoten heeft. Zoals ik die dag al aangaf, dit lijkt me geen normale slijtage. Hopelijk vinden jullie een passende oplossing.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 3:01 pm |
|
|
Ik heb het bij exact de zelfde coater laten doen en bij mij is het wel inorde. Marc zal je vast daar wel met helpen.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 3:28 pm |
|
|
Heb contact gehad met Marc (de poedercoater en straler), ben vandaag langs gegaan en er worden foto's gemaild naar hem zodat hij het op zijn gemakje kan bekijken. Daarna zullen we proberen om tot een oplossing te geraken. Ze waren erg vriendelijk en bereidt om er naar te kijken. Ben benieuwd.
Bedankt voor de reacties alvast. Het leek me erg onwaarschijnlijk dat dit normale slijtage is. Ik ben benieuwd wat Marc hierop zal zeggen. Pas op! Ik heb ook mijn brommerframe laten coaten bij hem, en dit was wél tip top inorde voor een zeer goede prijs. Ik heb dus niet te klagen, maar er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij mijn kart.
Ik herinner me wel dat het iets langer zou duren omdat de oude coating er niet helemaal afkreeg. Hij zei dat hij het in een chemisch bad ging steken voor verf op te lossen (of iets dergelijks, weet niet exact meer). Door wat Toon zegt kwam dat terug in me op. Misschien is er in dat proces iets fout gegaan inderdaad. Ik hou jullie op de hoogte!
@Toon, zit geen extra blanke lak over. Wordt dat altijd gedaan met een kart chassis?
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 3:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: @Toon, zit geen extra blanke lak over. Wordt dat altijd gedaan met een kart chassis? Nou dit kost tussen de 10-20 euro meer, maar het chassis ziet er dan echt super strak uit! En veel makkelijker poetsen, scheelt erg veel! Heb laatst een Exprit gecoat ( moeilijke kleur), met blanke lak en metalic er door heen, erg gaaf! Nu je chassis opnieuw gecoat gaat worden, zeker met blanke lak doen. Wereld van verschil namelijk. bedoel dat de glans die er nu op zit, verdwijnt langzaam. Met blanke lak heb je dat niet, en helemaal niet als je na het poetsen siliconenspray erover heen doet.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 3:47 pm |
|
|
Onderwerp: Net gepoederlakt frame, zie fotos...tonnymontana schreef: Citaat: @Toon, zit geen extra blanke lak over. Wordt dat altijd gedaan met een kart chassis? Nou dit kost tussen de 10-20 euro meer, maar het chassis ziet er dan echt super strak uit! En veel makkelijker poetsen, scheelt erg veel! Heb laatst een Exprit gecoat ( moeilijke kleur), met blanke lak en metalic er door heen, erg gaaf! Nu je chassis opnieuw gecoat gaat worden, zeker met blanke lak doen. Wereld van verschil namelijk. bedoel dat de glans die er nu op zit, verdwijnt langzaam. Met blanke lak heb je dat niet, en helemaal niet als je na het poetsen siliconenspray erover heen doet. Goeie tip! Zal ik onthouden, bedankt! Foto's zijn verstuurd naar de coater, ben benieuwd naar het antwoord!
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 5:21 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Mijn vorig chassis was zonder blanke lak. Ik heb iig nooit problemen gehad met poetsen of glans die verminderde..
En m'n nieuwe moet ik nog doen binnenkort
|
|
Omhoog |
|
|
Achraf.
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 5:46 pm |
|
|
Ik denk dat ze hem niet genoeg in de oven gelaten hebben Ik heb verschillende frams gecoat nooit problemen gehad Ik vind 140 euro beetje duur
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 7:05 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Idd, ik betaal 100€ voor topservice(naar mijn mening) poederlakken & stralen
|
|
Omhoog |
|
|
Achraf.
|
Geplaatst: do jan 08, 2015 8:12 pm |
|
|
Ik betaal 120 euro straalen en poedercoaten
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr jan 09, 2015 8:49 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Mijn vorig chassis was zonder blanke lak. Ik heb iig nooit problemen gehad met poetsen of glans die verminderde.. Toon geeft enkel aan dat poetsen makkelijker af gaat. Niet dat men er anders problemen mee zou hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr jan 09, 2015 9:15 am |
|
|
Je schrijft , één keer van de baan afgeraakt.... Welke baan ? Baan om de aarde ?
|
|
Omhoog |
|
|