Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 137  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di nov 18, 2014 3:30 pm 

Cooleymen schreef:
Hai Mannen weer even na een lange radio stilte een update omtrent de kapot gelopen roterende Pavesi valvola...maar er gaat weer leven in de de 2 takt brouwerij komen na een zoektocht en mega klus van 6 maanden. ik heb na heel veel zoeken bellen internetten kennissen lastig vallen met weer overal connecties uiteindelijk heel ver van huis bijna alle onderdelen nieuw gevonden en ook alle niet kapotte onderdelen nu dubbel of driedubbel door het maar op te kopen zoals extra roterende schijfen inlaat rubbers, zuigers, tandwielen,, bigends, etc

nu moet ik alleen nog wel de roternde schijf aanpassen die van mij heel ander model door tuning en betere werveling ook bronzen inlaatplaat is flink kleiner van gat als de mijne dus nog wel even fine tunen zegmaar.

de grootste klus was natuurlijk het carter die heb ik kunnen repareren en heb er gelijk een mal van gemaakt om vervolgen een nieuwe te gieten hele klus maar vandaag heb ik hem terug gekregen van frezer .

dus nu nog wachten op alle lagers en dan kan t feestje eindelijk weer beginnen ...en moet ik bijna weer opnieuw beginnen met oefenen hahahah

wordt vervolgd!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Petje af hoor voor je inzet en doorzettingsvermogen =D) =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 7:09 pm 

Thanks mannen voor de enthousiaste reacties ...daar doe ik het natuurlijk niet voor maar wel heel leuk om te krijgen =D) =D)

nu even jullie reacties over de disk je ziet al dat er aan mijne die er in zat en de nieuwe een verschilletje zit........ hebben jullie nog ideeen??
OOk de bronzenschijf van mijn eigen heeft een maar iets groter gat in nette woorden kanaal :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Cooleymen op zo dec 21, 2014 9:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 9:10 am 

ik zou alles orgineel houden

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2014 7:57 pm 

Ben weer lekker met veel enthousiasme en zorgvuldigheid bezig geweest met zowel de opbouw van de Pavesi als een voorraadje onderdelen aanleggen lagers extra pakkingen keringen extra bigends etc en alles sorteren dat werkt zoveel malen beter en om niet nog een keer een zo'n extreme blowup mee te maken [-X dus alles proberen uit te sluiten.

lagers kosten de kop niet (85 euro van alles 2 of 3x) oa. bij Klium webshop en dat scheelt straks een hoop opnieuw zoekwerk zeker voor een erg schaars en zeldzaam blok en heb daarom gelijk maar een uitgebreide documentatiemap aangelegd.

Afbeelding

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2014 8:22 pm 

Netjes hoor. Werkt inderdaad wel zo prettig.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2014 9:43 pm 

:LL Keep up the good work

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 4:10 pm 

Hai Guys

Ik ga jullie op de valreep van 2014 2 nieuwtjes melden .......dat het Pavesi project na 7 maanden geslaagd en klaar is en hopen op nu iets meer geluk dan 7 maanden terug ik ga nog wel een proberen tweede blok op te bouwen nu het oude carter ook weer gelast is en opnieuw uitgefreesd en nog proberen een paar extra reserve onderdelen te bemachtigen.
ook heb ik hem op zoals de formule C karts destijds eigenlijk rondreden op 6 inch gezet, ik had al wel een setje 6 inch velgen vanaf aanschaf erbij maar dat was niet veel en hij stond nu op 5 inch freeline's .... maar nu dus op mooie frisse dikke 6 inch .
Afbeelding
Afbeelding

daarnaast overkwam me van de week wel iets heel bijzonders ..:

Ga je naar je wekelijkse pijnbehandelaar kom je over je oude werk en oude hobby's aan t praten ...zegt ie dan heb ik wat voor jou ..kom vrijdag maar naar mijn huis ....huh ?? Oke dus vandaag was het zover ....gaat de garage deur open hangt daar een komplete geheel originele 100 cc promo kart met aantal onderdeeltjes ....inladen en meenemen zei mijn behandelaar .hahahaha dat is nog eens een verrassing aan het eind van het jaar. en in juni 2000 voor het laatst gelopen op berghem sticker zit er nog op , mijn behandelaar had dat ding destijds gekocht voor zijn zoontje maar die gaf er niets om, dus hij ging zelf ook niet meer voor de lol.

ik heb tank even gereinigd nwe slangen en filter eraan flinke ruk aan de direkt aangedreven as en lopen als en dolle hahaha....... wat ik er mee moet en waar rijden weet ik nog niet maar hij blijft geheel origineel zoals ie is, hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd en het is de eenvoud zelf, niks alfano of wat dan ook [-X en we willen plaatjes hier dus bij deze ...

ik zoek nog wel een nademper hiervoor anders mag ik er helemaal nergens een rondje mee rijden dus als iemand nog iets heeft liggen stuur maar berichtje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Cooleymen op zo dec 21, 2014 9:44 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 4:55 pm 

Misschien kan Dennis (VD Spoel) je wel helpen aan een uitlaat....hij zal vast nog wel wat hebben liggen op zijn zolder. :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 7:03 pm 

Beste 6 inch velgen op die Birel! Apart gezicht. Nog even als hint, top dempertje gemonteerd maar de achterbumper mag niet :oops: .
Tevens heb je voor die 100cc een mooie dikke pot nodig, zoals deze.
Afbeelding

Mooi werk!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 9:39 pm 

Thnx Kevin

zo Max dat is idd een lekkere dikke pot ik dacht dat je er een extra demper bij moest plaatsen achter de de originele standaard demper, die heb ik wel maar zit er op foto niet op .

maar achterbumper mag niet??? :shock: :shock:

ik heb met de Birel er zo al paar keer meegereden en er rijden er nog nog wel meer zo daarom heb ik bewust ook geen bumper aangeschaft . :?: :?:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 9:57 pm 

Het is maar net waar je gaat rijden, of de bumper mag. Op Pottendijk mag het sowieso. Ook op de Landsard afgelopen jaar nog regelmatig gezien

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 10:13 pm 

op landsard mag het officieel niet geloof ik

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 10:47 pm 

Mooooooooooooooooooooooooi allemaal! Goed bezig weer!

Bij die 6 inchen heb ik nog een gloednieuw Maxxis regenbanden setje voor echt weinig...

Net ding nog, puurder rijden is idd niet denkbaar, misschien vind ik daarom naast schakels de mini 60cc wel het leukste wat je op gebied van karten nog kan zien.
Mbt tot plastic rondom, filters en uitlaten; tís maar net waar maar de mogelijkheden zijn wel beperkt en lang niet overal wordt wat door de vingers gezien.
Ik weet evt wel een baan waar redelijk met de goed gehandhaafde voorschriften omgegaan wordt.
Dennis is zelf heel succesvol met de Promo 100 geweest in de jaren 90, als er nog iemand is die je verder kan helpen is hij het wel.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 10:59 pm 

Ik denk idd dat het puur en leuk karten is en wil t zeker eens gaan proberen en ervaren tijdens een middagje spelen ...kan niet wachten.

Oke dan ga ik Dennis eens contacten..

Petrolhead Stuur me maar pbtje over die regenbandjes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 25, 2014 9:57 pm 

Op de benodigde reglementere onderdelen na zou ik de kart origineel laten!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 137  Volgende