Auteur |
Bericht |
Max
|
Geplaatst: wo nov 12, 2014 12:14 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Over smaak valt niet te twisten, right?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
GT racing
|
Geplaatst: wo nov 12, 2014 6:07 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Snelle tijden rijden is belangrijk. Maar de "looks" zijn al even belangrijk.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: wo nov 12, 2014 9:18 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Ik voel een wedstrijdje aankomen...
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma dec 15, 2014 8:21 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
View My Videonog n filmpje van de testdag, een filmpje waarmee ik ga verlangen naar volgend seizoen
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
bas.r.
|
Geplaatst: do dec 18, 2014 6:23 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm Berichten: 180
|
|
Omhoog |
|
|
Kwartje
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 12:13 pm |
|
Geregistreerd: wo jan 07, 2015 4:13 pm Berichten: 8
|
Wel leuke filmpjes! Ik had zelf ook eens een paar filmpjes van het karten, maar ben ze allemaal kwijtgeraakt omdat mijn computer gecrasht was en ik zo stom was geen backup te maken Tegenwoordig maak ik dus maar gebruik van data-opslag, want wil niet nog een keer al mijn bestanden kwijtraken. Serieus mensen, maak regelmatig een backup van de bestanden die je niet kwijt wilt! Het is zo makkelijk (ik doe dat zelf via Strato, maar er zijn ook wel een heleboel alternatieven)
Laatst bijgewerkt door Kwartje op ma feb 02, 2015 9:55 am, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Denzel-M
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 2:24 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 11:09 am Berichten: 61
|
On-board filmpje van mij in de KZ op Berghem. Begin het al aardig onder de knie te krijgen, maar het blijft wennen. Als je het opwarmen etc. niet zo interesseert kan je beter naar 3:00 skippen. Ik hoor het graag als er iemand advies heeft wat betreft schakelen of de rijlijnen! Tussengas moet ik ook nog leren.. https://www.youtube.com/watch?v=YSTnNP_PNMM
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 2:48 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Leuk filmpje Denzel. Heb er met plezier naar gekeken. Schakelen heb je al goed onder de knie. Toerentallen lopen netjes door. Misschien zou je voor Berghem een nog iets kortere verhouding kunnen afstellen zodat je de laatste versnelling nog beter benut. Naar aanleiding van je filmpje naar mijn mening onderstaande 'adviezen'. - Bocht na het rechte stuk achterin kan je later insturen. Blijf langer aan de buitenkant van de bocht en stuur dan scherp in. - De tweede bocht na start finish, snelle linkshandige bocht, kan je ook later insturen. Na start finish, bocht naar rechts, dan goed aan de rechterkant blijven. Laat insturen en dan snel de links rechts combinatie door. - Soms trap je uit een bocht te snel volgas. Dit veroorzaakt driften/overstuur. Geleidelijker op het gas en minder tegensturen zodat je grip houd en snel weg bent (let op, deze techniek vergt oefening voordat je daadwerkelijk ook sneller bent). - Na de lange doordraaier in het midden van het circuit (linkshandig) heb je nog een bocht naar links, en vervolgens naar rechts. De bocht naar rechts kan je ook nog later insturen. Verder leuk om te zien, je rijdt vlot .
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Denzel-M
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 3:11 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 11:09 am Berichten: 61
|
Thanks voor je adviezen Max! Heb het aandachtig doorgelezen en denk dat ik er zeker iets mee kan. Grappig dat je toch aangeeft dat ik iets later in kan sturen in een aantal bochten. Omdat ik zo gewend was aan het Rotaxen had ik eerst juist moeite om hoekig en kort te rijden zoals veel mensen adviseren in de KZ. Het hoekige er in houden maar iets later insturen dus vind je? Dan staat ie ook eerder recht en heb ik meer tractie denk ik. Wat vind je van het proefstartje op 7:20? Misschien de koppeling iets vlotter op laten komen?
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 3:34 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Proefstartje ook zeer netjes haha. Let wel op dat als het druk is op de baan dat je dit niet te vaak op die plek moet proberen . Verder over het korte hoekige sturen, zit zeker waarheid in. Maar probeer wel altijd te kijken in welke bochten dat voordeel oplevert. Korte kleine bochten maak je winst maar lange doordraaiers zijn mooie lijnen weer van belang!
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 3:44 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Sluit me aan bij Max, zeker wat betreft het "hoeken"; heeft alleen zin bij korte bochten zodat je eerder recht staat en weer vol op het gas kunt. In de doordraaiers inderdaad proberen iets vloeiender te rijden a la automaat en gedoseerd met het gas omgaan op het moment dat er weinig grip is cq de kart in een langzame bocht zit en je nog veel stuuruitslag hebt. Misschien zit het ook voor een deel in de setup; bijvoorbeeld iets teveel druk op de achterrem en of de caster etc.
Verder ziet het er goed uit; ik heb even snel rondetijden gekeken en je rijdt constant - voor zover dat exact op te maken is uit de timing via youtube natuurlijk. Ik kwam op elke ronde op circa 46 seconde, not bad.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Denzel-M
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 3:55 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 11:09 am Berichten: 61
|
Helemaal mee eens Wilfred! Ik ga er aan werken Wat betreft setup reed ik met de rembalans helemaal op voor en 2 slagen terug naar achter. Voor een nul excenter dus niet veel grip ofzo. Wel waren de achterbanden compleet weg, misschien dat dat niet meehelpt. Maar denk dat het voorlopig nog het meeste in mijzelf zit. Je hebt aardig getimed! Ik geloof dat m'n snelste ronde een 45,6 was en dat ik inderdaad het meeste rond de 46 reed.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 3:56 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
45,6 is rap, als je het rijden in een schakelkart nog door moet krijgen ga je nog veel sneller zijn..!
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 4:01 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ah, die achterbanden verklaren een hoop. Steek er maar eens een compleet nieuw setje op; dan zul je merken dat het ineens heel anders rijdt.... zowel qua balans als grip ! Veel plezier ermee en nogmaals : mooi speeltje hoor
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 5:36 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Ik zal het filmpje zo eens kijken, ben erg benieuwd! Kz filmpjes zijn altijd vet om te kijken Gr!
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
Laatst bijgewerkt door Menno van Es op zo jan 18, 2015 12:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|