Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw op het forum
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 10:20 am 

Goedendag,

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Richard (Ries) ben 47 jaar.
Mijn maat en ik willen volgend voorjaar samen een kart kopen om voor de fun te gaan spelen ermee.
Geen wedstrijden, just fun.
Natuurlijk maak je onderling wel een wedstrijd ivm de snelste rondetijden.
Nu zal ik dat altijd gaan verliezen met ongeveer 25kg meer gewicht maar och het is en blijft fun.
Onze keus zal hoogstwaarschijnlijk een rotax max sr gaan worden.
Vooral ook omdat we denken dat er volgend voorjaar meerdere van op de markt gaan komen ivm de nieuwe serie die uit gaat komen in 2015.
Mijn maat heeft wedstrijdervaring en kan het vrij goed.(is mijn mening)
Ik heb geen wedstrijdervaring en ben een huis tuin en keukenkarter. Maar ik zal mijn uiterste best gaan doen om geen rijdende chicane te worden. :p
Heb al wel het jaar dat ik in Spanje woonde en werkte elke week op de buitenbaan van Girona gereden met 125cc 2 takt die aangeduwd moest worden.
Inlezen heb ik al redelijk veel gedaan op dit forum.
En voor vragen zal ik eerst de zoekfunctie gaan gebruiken. ;-)
Welke banen we heen gaan weten we nog niet maar waarschijnlijk wel een paar keer naar de Landsard.
Voor zover het voorstellen van mezelf aan jullie.

Greetz,

Ries

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Nieuw op het forum
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 11:23 am 

Welkom op het forum! Met een Rotax Max maak je sowieso wel een goeie keuze. Betrouwbare motoren, relatief lage kosten, veel onderdelen & kennis beschikbaar op de baan :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 1:25 pm 

Ries welkom.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 11:44 am 

Welkom op het kartforum.
Citaat:
Mijn maat en ik willen volgend voorjaar samen een kart kopen om voor de fun te gaan spelen ermee.Geen wedstrijden, just fun. Natuurlijk maak je onderling wel een wedstrijd ivm de snelste rondetijden.Nu zal ik dat altijd gaan verliezen met ongeveer 25kg meer gewicht maar och het is en blijft fun.

Hou er rekening mee dat beide rijders goed in de stoel kunnen zitten. Wellicht gebruik maken van een inlegstoeltje.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 1:49 pm 

welkom en goede keuze! mijn ervaring in het verleden samen met een vriend iets kopen is niet zo goed meegevallen.. een goede tip; maak goede afspraken over alles en het komt goed als je mekaar goed kent enz.. maar als jullie op een volwassen leeftijd zitten zoals nu komt het wel goed :D succes!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 5:08 pm 

Dank voor het welkom.

Over het stoeltje gaan we kijken wanneer we een kart hebben gekocht.
En over afspraken enzo hebben we het nog niet gehad.
We kennen elkaar al jaren en zijn ook nog eens collega's.
Voor ons komt de fun op 1e plaats en als hij of ik een keer schade rijden dat is het risoco van de sport en gaat ook niet over gezeurd worden.
Alleen zal de ander dat nog wel een tijdje aan moeten horen als we weer over karten aan het ouwehoeren zijn.
Maar dat is alleen maar leuk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 9:44 pm 

Welkom op het forum en veel succes met de aankoop je jullie kart!
Ik ben ook samen met iemand begonnen, ging goed! Jammer genoeg heeft die moeten afhaken vanwege de kostprijs. Maar inderdaad, risico van't vak is dat er iets gebeurd of schade rijdt. Wij deelden alles van kosten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 10:31 pm 

Welcome Ries. Veel leesplezier voor nu, en de voorpret om een kart aan te schaffen is zeker leuk :LL.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 10:38 pm 

Ik ben ook samen met iemand begonnen met een gloednwe Mach1 met 390 en dat ging overwegend prima. Toch hadden wij vooraf duidelijke afspraken gemaakt over samsam behalve bij lompheid. Gelukkig hadden we daar weinig last van en reden we zelden zelf wat stuk. Stukken aan delen, revisie, klein onderhoud en banden kosten meestal een schot geld, daarbij komen nog variabele kosten voor vervoer, baanhuur, brandstof olie, ketting tandwielen, remmen ed.
Zo hebben wij ooit wel even gesteggeld over een schade die z'n broertje op Berghem veroorzaakte waar ik anderhalf uur alles van de stuurinrichting stond recht te maken en te repareren terwijl hij daarna z'n nog steeds huilende broertje weer over de schrik heen wilde hebben door hem meteen na het maken weer in de kart te zetten.
M'n maat reed overigens nog wel eens voorbanden af door veel te hard en dus met onderstuur bochten in te duiken, vooral op A'dam Sloterdijk, en voor mijn kleine portemonnee was samsam met een setje banden toen nog een hele opgaaf. Op zoek naar meer pk's bouwden we samen een Honda motorfiets blok erop en als laatste kochten we een vrij heftige zgan demo Mach1 met een roterende schakel erop, ook met deze jarenlang samen enorm veel lol gehad.
Ook wij hadden een enorm verschillend postuur waarbij de lengte gelukkig niet zo veel verschilde. Ik reed dan ook in de vast op gestelde onbeklede Tillet t8 in de maat XXL en hij had daar als hij reed een beklede losse maar klem passende XL in staan zodat we beide een goede zit hadden.
Suc6 en veel plezier iig!.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 10:49 pm 

Ik moet eerlijk zeggen dat je, na aanleiding van bovenstaand verhaal, ook maar net de juiste persoon moet treffen met karakter. Ik heb daar zelf bewust niet voor gekozen omdat ik wist dat ik anders met deze hobby omga als mijn ma(a)t(en).
Ik heb weliswaar vorig jaar zo'n 5/6 keer gereden (wat ik weinig vind) maar met alles daaromheen wel een goed en voldaan gevoel gehad heb met alles wat ik zelf kocht en deed voor mijn kart/vervoer.
De kartsport is niet goedkoop en ik kan daarom goed begrijpen waarom mensen gezamenlijk aan deze hobby beginnen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 11:17 pm 

Da's idd waar en de overweging waard om al dan niet met maats of collega's zo'n avontuur aan te gaan.
Zo lang het leuk gaat en een beetje zoals verwacht en ingeschat is het niet zo'n probleem maar als er een kink in de kabel komt kan dat veel op het spel zetten.
Zie het als een bijzonder verstandshuwelijk, van reguliere huwelijken loopt al een derde binnen 5 jaar stuk. Als het stuk is dan verandert dat op het werk ook de omgang.
Misschien gaat het ten koste van de spontaniteit maar vooraf een goede rationele inschatting maken kan goed helpen om het wel of juist niet te doen.

Wel leuk dat er met Ries een weer eens een leeftijdsgenoot bij komt :mrgreen: .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2015 9:20 am 

Het begin is er.
6 bougies
IW 27
IW 29
IW 31
IW 34
Afbeelding

Nu nog het hele omhulsel eromheen kopen. Daar bedoel ik dus de kart mee.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 6:20 am 

Gisteren in het hoge noorden naar een kart gekeken. We hadden deze al gereserveerd.
Na er omheen gelopen en onder gekeken te hebben werd die gestart en kregen we allebei een grote grijns op ons gezicht.
Niet lang daarna stonden we de kart in de aanhanger te pakken. En gingen we blij richting de opslagplaats van onze nieuwe aanwinst.
Hieronder een paar foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte een foto van bij de opslag.

Afbeelding

Er zit een alfano 3 op maar dat hadden jullie al lang gezien natuurlijk, de pitkar zat ook bij de prijs in inclusief een extra gebruikt setje banden zonder velg.

Volgende maand gaan we onze shakedown maken op Strijen waarschijnlijk.
We gaan jullie ongetwijfeld zien op een of andere baan dit jaar.
Nu eerst nog wat extra tandwielen, kettingen, smeermiddelen, accu enzovoorts aanschaffen.

Tot ziens op de baan.

Ries

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 9:13 am 

Kijk aan, jullie zijn goed op weg. Past het stoeltje ook?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 10:00 am 

Citaat:
Er zit een alfano 3 op maar dat hadden jullie al lang gezien natuurlijk

nee dat type ken ik niet :D de mychron 3 zie ik wel een zitten :D

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende