Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: di dec 02, 2014 3:25 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Petrolhead,
Inderdaad, was ik vergeten te vermelden: aan hoe de band eruit ziet na het rijden kun je inderdaad veel opmaken. Bij de Bridgestones meer dan bij de Vega's. Overigens vond ik wel dat de Bridgestones mooier egaal slijten dan de Vega's als je er goed mee omgaat. De Vega wil nog wel eens extreem oprullen naar de binnenzijde, de Bridgestone heeft dat niet bij juist gebruik en setup.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: di dec 02, 2014 5:35 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Ylm / ylb , afgelopen zondag mee gereden , goede grip, en nette slijtage( al was het natuurlijk ook erg koud) duurde daarom ook wel een paar rondjes om ze op temperatuur te krijgen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jean
|
Geplaatst: di dec 02, 2014 6:48 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Volgende keer eens proberen. Ze zijn zelfs iets goedkoper dan de sl3's. SL3 is wel een zeer makkelijke band, levert eigenlijk constant grip. Zelfs bij een verkeerde rijstijl.. Enige wat ik deed is na iedere dag de banden wisselen op de velgen. Anders roken die vega's wel heel vlug op aan de binnenkanten.
Misschien kunnen we hier ook goede adressen/webshops promoten om bandjes aan te schaffen?
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: di dec 02, 2014 7:46 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Probeer eens een hardere as en/of langere klossen, dat scheelt aanmerkelijk in de slijtage zoals jij beschrijft.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jean
|
Geplaatst: di dec 02, 2014 8:40 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Hardere as in die Tony was niet aan te raden. Op een Mojo deed hij het minder, vooral bij vega..
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di dec 02, 2014 9:52 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Kijk maar eens goed naar de vorm van een Bridgestone band, mn voor. Die hebben zelfs ongebruikt en leeg maar ook op de juiste bandenspanning een vrij rond loopvlak waardoor de slijtage zelfs bij redelijk wat camber meevalt aan de binnenzijde en daar zga als nooit spake is van oprullen. De vorm zorgt er dan ook voor dat binnen en buitenwang vanuit het midden ongeveer gelijkelijk belast worden en daarmee voor dat de voorbanden extra lang meegaan. Vega's zijn veel vlakker en bijv Mojo's ronduit hoekig. Haal maar eens een achter en voorband van een zelfde setje BS uit de bandencontainer aan de baan en kijk maar eens naar het slijtagepatroon; bij bijna allemaal is de achterband op (binnenste slijtage indicatie juist verdwenen en buitenste nog net goed te zien) en hebben de voorbanden in het midden slijtage zonder "op" te zijn terwijl de band thv slijtageindicatoren wel duidelijk goed gedragen heeft maar weinig slijtage vertoont. Vega heeft van die eigenwijze om en om indicatoren, ze rullen idd veel sneller. Zag dat de MG's netjes glad egaal zonder rullen sleten, kennelijk gaat het om een moderner grippy compound, mogelijk zo door silica bijmenging. Ik zou hierbij wel veel meer moeite hebben om hier uit de aanblik van het loopvlak de afstelling en rijwijze te "lezen".
|
|
Omhoog |
|
 |