Auteur |
Bericht |
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr nov 28, 2014 10:53 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: vr nov 28, 2014 11:25 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
wil ik volgend jaar dd2 gaan rijden, wordt die motor nog duurder...
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
RaVer
|
Geplaatst: za nov 29, 2014 8:48 am |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Was onderhand wel nodig. Concurrentie zit ze op de hielen. De nieuwe powervalve lijkt me wel wat.
|
|
Omhoog |
|
|
Harald65
|
Geplaatst: za nov 29, 2014 9:10 am |
|
Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm Berichten: 54 Woonplaats: Maasland
|
Iets meer vermogen met minder ruimte voor tuners en en langere levensduur en makkelijker te berijden: Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. http://www.kartsportnews.com/content201 ... 129-2.htmlTrouwens, wat een lompe bak is die nieuwe uitlaat zeg! Of is dat alleen bij de DD2?
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo nov 30, 2014 11:49 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik ben er nog niet helemaal over uit wat mijn mening is. Ik zie verschillende voordelen alsmede nadelen. Blok 'ombouwen' wordt lastiger dan dat het was. Daarnaast vraag ik me af wat het prestatie verschil. Tot heden was het zo dat er geen merkwaardig groot verschil zat bij recreanten tussen een nieuwere of oudere motor.
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: zo nov 30, 2014 11:58 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Ze hadden beter de ontsteking aangepast dat hij ditmaal ook zelf z'n batterij kan opladen à la X30. Als je op een gemiddeld trainingsweekend eens rondkijkt hoeveel mensen er staan te klooien met die laders en/of batterijen...
En slechtlopende motoren omdat de batt niet 100 procent is
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo nov 30, 2014 3:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Als je op een gemiddeld trainingsweekend eens rondkijkt hoeveel mensen er staan te klooien met die laders en/of batterijen...En slechtlopende motoren omdat de batt niet 100 procent is Als een gekeken hoeveel van deze mensen gebruik maken van een imitatie accu?
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: zo nov 30, 2014 3:55 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Motor zal echt wel beter zijn, bij rotax zelf zijn het ook geen gekke henkies en ze zullen (grotendeels) alleen maar goede aanpassingen maken..
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: zo nov 30, 2014 3:59 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
:@Basjuh, ik zie mensen met OEM accu's ook genoeg prutsen.. Waarom doen ze het niet zoals X30? Prestaties van ontsteking staan los van de accu, geen gezeik met laders of slecht/lopen en accu's zijn nog goedkoper ook..
|
|
Omhoog |
|
|
Harald65
|
Geplaatst: zo nov 30, 2014 5:38 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm Berichten: 54 Woonplaats: Maasland
|
Het wordt wel interessant om te zien hoe Chrono hier mee om gaat. Wordt de nieuwe motor direct verplicht of kan je ook je oude motor gebruiken met upgrade parts. Dat laatste kan nog wel grappig worden, omdat misschien een combinatie van oude en nieuwe onderdelen misschien wel het snelste zal blijken. Kortom een topjaar voor tuners!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo nov 30, 2014 6:17 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Motor zal echt wel beter zijn, bij rotax zelf zijn het ook geen gekke henkies en ze zullen (grotendeels) alleen maar goede aanpassingen maken.. Daar ga ik ook vanuit. Neem als voorbeeld het nieuw type koppeling vs. het oude. Het nieuwe is beter in de zin van onderhoud(kosten), maar er is geen merkwaardig verschil qua prestatie op de baan. Ik vraag me af in hoeverre een 2014 verschilt van een 2015 motor op de baan.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma dec 01, 2014 10:28 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Ben benieuwd wat een upgrade gaat kosten.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma dec 01, 2014 12:15 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Is een overzicht van, zal m vanmiddag erop zetten
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma dec 01, 2014 1:52 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: Is een overzicht van, zal m vanmiddag erop zetten Top!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma dec 01, 2014 5:54 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Hehe eindelijk uit.. Duurt eventjes.. Kosten vd upgrades en totaal nieuwe motor:
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|