Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke handschoenen?
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2014 7:54 pm 

Hoi,

ik ben op zoek naar nieuwe handschoenen. Heb nu de Alpinestars Tech 1-K Race, maar deze zitten niet super lekker en de grip strips laten los op de vingers.
Kortom, welke zijn goed en zitten lekker :mrgreen: ?

Groeten,

Peter

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Welke handschoenen?
BerichtGeplaatst: di sep 23, 2014 8:16 pm 

Ik hoor goede dingen van de Freem spider touch...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 8:00 am 

Ik heb hetzelfde 'probleem' met mij 1K's.
Afbeelding

Op de vingers laat de grip een beetje los, en bij de rechterhand is deze zelfs al helemaal verdwenen.
't Is dat ze prima zitten en aan die grip heb ik ook niet zoveel, maar voor die prijs vind ik t toch wel een middelmatige kwaliteit.

Je kunt kijken naar handschoenen waarbij de naad aan de buitenkant zit. Ben ook wel benieuwd of dat lekkerder zit. (uiterlijk heeft wel een beetje te lijden naar mijn mening.)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 8:09 am 

Ik heb de Tech1-ZX handschoenen Nomex , geweldig handschoenen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 9:23 am 

Handschoenen met de naden aan de buitenkant zitten inderdaad het lekkerste vind ik, maar zijn over het algemeen wel een stukje duurder. Ze slijten ook wat harder, mede doordat de naad aan de buitenkant zit...

Over Sparco ben ik niet zo tevreden, deze geven weinig grip en zaten bij mij niet fijn. Maar vergeet niet dat de ene handschoen bij de één erg lekker zit en bij de andere niet: kortom, het is een persoonlijk dingetje en je zult denk ik proef ondervindelijk moeten vaststellen wat voor jou het beste is. Succes ermee.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 12:08 pm 

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook naar de Tech1-ZX handschoenen gekeken. Deze zijn nu volgens mij alleen nog te krijgen met fia homologatie. Deze waren ook zonder homologatie te krijgen, maar kan ze nu niet meer vinden.
Misschien toch maar eens ergens wat handschoenen gaan passen dan.

@Max: Inderdaad, voor deze prijs is het middelmatige kwaliteit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 3:05 pm 

@Toon:
Vanwege de aangekaarte duurzaamheid van de handschoenen van Peter niet echt een aanrader van een duurtest lijkt me, die Tech1-ZXen heb je nog geen maand terug gekocht :D .

In ben zelf vanuit m'n tijd dat in de autoracesport actief was een groot fan van Sparco spullen die ik ook toen al bij het karten droeg. Niet zo uitbundige maar Basic looks en goede bescherming, groot draagcomfort bij een reële prijsstelling, helemaal m'n ding. De kwaliteiten van toen en nu lijkt aardig overeen te komen.
Zeer terecht merkt Wilfred op dat het iets persoonlijks is en dus idd naast ervaringen zelf veel passen en proberen voor je ze koopt.

Bij een merk als Alpine Stars betaal je naast functionaliteit ook voor een belangrijk deel voor de naam icm de looks.
Overigens vind dat je bij een fabrikant mag aankloppen als je het niet eens bent met de duurzaamheid van een product.
Wees daar in wel reëel en kijk of de lengte van het gebruik in verhouding staat tot bijv de prijs/ gewekte verwachtingspatroon.
Doorgaans wil men een tevreden klant houden en is er mogelijk iets van coulance of korting mogelijk bij een nwe aanschaf.
Positieve ervaringen zijn natuurlijk altijd leuk maar ook minder positieve feedback van de diverse gebruikers kan ook belangrijk zijn voor het tussentijds upgraden van een product door de fabrikant, mogelijk blijkt bij navraag dat een nwe serie veel beter/duurzamer is gemaakt, iets wat ze natuurlijk wel moeten waarmaken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 25, 2014 12:31 pm 

Ik heb nog nooit zo kort met handschoenen gedaan als Freem Spidertouch! In 1 seizoen al aan mijn derde setje toe door gaten bij mijn vingers. Alpinestars gaan bij mij veel langer mee en ook de nieuwe OMP KS bevalt mij veel beter.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 26, 2014 10:59 am 

Citaat:
Vanwege de aangekaarte duurzaamheid van de handschoenen van Peter niet echt een aanrader van een duurtest lijkt me, die Tech1-ZXen heb je nog geen maand terug gekocht

Klopt, maar in die maand heb ik wel al 4x gereden, op basis daarvan kan ik wel een objectieve mening geven. Maar hoe dan ook, handschoenen is iets persoonlijks, in zowel hoe ze zitten als wat je er voor over hebt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 26, 2014 12:10 pm 

Mwa, 4x :roll:, leuk maar als geen enduranceafstanden gereden hebt zegt dat meer over de persoonlijke feel dan over iets van duurzaamheid.
Ter vergelijk:
Met m'n eerste setje Sparco's heb ik ca 40 uur aan autowedstrijden gereden, in het voor en najaar zelfs geregeld aan op de racefiets/mountainbike, niet te vergeten minstens 100 uur karten (want voor de schakelkarts viertakt gereden), die laatste 2 laatste vooral door weer en wind.
M'n Sparco schoenen droeg natuurlijk niet op de fiets maar bij het autoracen en karten wel altijd.
Zelfs daarna waren de (hand-)schoenen evenals m'n pak niet meer als nw maar nog wel helemaal goed en heel en zelfs behoorlijk representatief.
Het door Ron genoemde OMP staat op een vergelijkbaar prijspijl en kwaliteitsniveau.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 26, 2014 12:31 pm 

Citaat:
iets van duurzaamheid

Maar Peter vraagt ook niet welke het beste zijn omtrent duurzaamheid, toch? Mijn eerste sparco's hebben het ook lang vol gehouden, maar die zaten niet zo lekker als de Nomexjes die ik nu heb.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 27, 2014 7:28 am 

Toch wel de helft van z'n vraag hoor.

Overigens waren mijn Sparco's vanwege voorschrift in de autosport ook van de materiaalsoort en gedeponeerde merknaam Nomex, hetgeen in de kartsport eigenlijk niet nodig is.
Kijk wel of autosporthandschoenen dezelfde impact/schuurbescherming hebben, daar zijn ze -net als een autosportoverall die bepaalde verstevigingen/materialen daarvoor mist- veelal niet op berekend of gemaakt, tenslotte is de kans enerzijds dat ín een auto met brand te maken krijgt groter dan op een kart terwijl de kans dat je een buiteling over het asfalt maakt nagenoeg uitgesloten en bij een kart zeker mogelijk. De voorschriften mbt wedstrijden houden daar rekening mee.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]