Auteur |
Bericht |
Fart
|
Geplaatst: vr aug 19, 2005 6:29 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
O nou snap ik het, ik dacht dat je bedoelde dat de baan op zich langzaam was.
Suc6
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: vr aug 19, 2005 8:27 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
natuurlijk zou ik gaan voor een 125 cc scross
ook deze kunnen recreatoef (in theorie) 30 tot 40 uur mee
deze zijn iets minder duur denk ik dan een rotaxmax (omdat de max nieuwer is)
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
dirtbike
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 11:14 am |
|
|
Daar is ie weer,
Ik dacht dat ik eruit was, het zou eerst een 4 takt worden om mee te spelen, na weer eens een nachtje te hebben geslapen(niet heus) dacht ik straks heb ik daarme en paar maandjes mee gereden en dan gaat ie weer te langzaam.
Dus jullie weer om raad gevraagd, toen kwam ik uit bij de rotax-max extra pk-tjes dus wie doet mij wat.
Weer op internet gaan zoeken er zijn er genoeg maar de ene zegt dit en de ander weer dat en dan vooral over de slijtage van het zuigertje banden enz.
Het was vrijdag avond ik zat op de site van kombikart en jawel koopavond.(daar doe ik nornmaal niet aan mee ik haat koopavonden cq winkelen) Dus in de auto en naar Schijndel.
Ik daar mijn eigen eens orienteren ik dacht dus een rotax-max i.v.m. de extra pk-tjes staat daar zo'n Kombikart World Formule 4 takt je jawel de twijfel sloeg weer toe. Dit lag niet aan Rini die heeft me perfect geholpen.
De 4 takt weinig onkosten en dat is met de 2 takt toch wel effe een slag meer ook weer door de extra pk-tjes en motor onderhoud.
Eigenlijk denk ik dat zo'n Kombikart wf met de Briggs & Stratton mij voldoende plezier zal geven en het is ook wel een mooie prijs 3500 eurotjes een hagelnieuwe (niet dat ik persé een nieuwe moet ).
Dus wie heeft ervaring met zo'n kartje of wie heeft ze al live zien rijden wat vind jij van dat motortje B&S. er zijn wel klasses die tegen elkaar rijden daar zal ik eens even gaan kijken maar wat doet dat ding tussen een mix veld? Je weet ik hoef niet voorop te rijden.
Groeten Dirtbike
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 11:35 am |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
een B&S WF is meer een junior motor
ze zeggen wel dat ze 15 pk hebben maar er komt maar 13 pk uit
ook met een zwaardere rijder is dit niet echt een motor voor volwassenen
en over de betrouwbaarheid nog maar te zwijgen
ik heb al zeer veel vreemde verhalen gehoord, motor compleet uiten gespat
slechte lagering waardoor krukas enorme slijtage heeft enz enz
als je dan iets vergelijkbaars wil hebben, zou ik kiezen voor de nieuwe RK1 motor
deze heeft 15 pk +/- 10.000 toeren licht van gewicht en gaat niet stuk
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 11:39 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de ben s moet je toch echt meer zien als luxe 390 (startmotor) alleen moet deze motor zijn eigen nog bewijzen in zijn betrouwbaarheid de 390 hoeft dat niet (die krijg je onderhand met geen mogelijkheid kapot)
maar persoonlijk vind ik de b&s toch meer voor de wat grotere kinderen (je ziet ze ook nog wel een op mini karts) maar kombi heeft toch een aanbieding met een overjarig frame met een max der op voor 3000 geloof ik
maar voor dat geld koop je ook een hele mooie 2de hands crosser ik weet nog wel een hele mooie te staan een tm met mari van 2002 dealer onderhouden en dat loopt wel weer een stuk harder dan een max
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 11:57 am |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Voor 3500 heb ik ook een hele mooie Ms kart 2004 met TM k9 ICC blok, alfano enz. Die gaat echt als de brandweer!!!!!!!!!
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 12:45 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik denk dat een icc niet echt iets is voor hem
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 12:55 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
B&S rijden bij de chrono ook, senioren klasse rijdt al niet omdat er maar 2 inschrijvingen waren, de junioren klasse is 8 man ofzo, om echt wedstrijden te rijden kom je denk eerder uit bij de 4 takt sprints van de KNAF,
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 3:04 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Je bent ook net naar het goede adres gegaan als het gaat om de B&s WF motor (kombikart heeft namelijk alle touwtjes in handen omrend de B&S motor, als ik alles goed begrepen heb) Dus zij zullen jehet beste van de motor presenteren, maar het is en blijft een feit dat de motor gewoon niet goed is voor senioren. De Junioren B&S rijden evenhard als de senioren op 390cc (gezien op kartbaan eefde en oldenzaal) dus als je een senior in de WF motor zet, zal die (ivm gewicht) alleen maar langzamer rijden.
Ik weet niet welke verhalen je gehoord hebt over de rotax max, die jouw hebben afgeschrikt? maar ik geloof dat rotax max echt serieus de beste keus is. het gaat hard, weinig onderhoud(revisie), en kunt op alle lange banen terecht! Bovendien houd je de optie om later wedstrijden te rijden.
je moet uiteindelijk zelf de keuze maken
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
dirtbike
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 4:55 pm |
|
|
Ja skeurijzer ik ben idd in het hol van de leeuw geweest wat betreft de wf briggs&stratton.
En daarom wil ik het van de gebruikers horen dat is zo fijn van het forum.
Wat betreft de rotax-max hiervan hoor ik zoveel verschillende geluiden dat ik het gewoonweg niet meer weet.
De een gooit het blok open na 10 uur de ander rijd er 50 uur mee en de bandjes enz dat slijt ook allemaal veel harder met deie 2x zoveel pk-tjes dus ben ik weer bang dat het allemaal uit de hand gaat lopen.
Dat is met de 4 takt dus weer minder ik wil wel eens van wat senioren weten hoe hun ervaringen hier mee zijn of met die honda 390.
Of overtuig me eens van die rotax max daarop was ik eigenlijk al verliefd op aan het worden.
Groeten Dirtbike
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 5:05 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
ff duidelijkheid, je met ook kijken aan wie je het vraagt.
Een wedstrijdrijder die voorraan wil rijden, neemt geen risico's en wil altijd top van de top matriaal hebben. Dus zodra de motor (theoretisch) iets minder zal lopen (vaak niet eens merkbaar) zal hij de motor al reviseren. Want het scheelt dan weer éénhonderste van een seconde.
Maar je hebt aangegeven dat je geen wedstrijdrijder bent, in die zin van dat je constant met het snelste matriaal moet rijden. En de motoren kunnen gewoon wel 50u draaien voordat er ECHT een revisiebeurtje nodig is!
Banden, dat is een verhaal apart. Als jij hele zachte banden erop hebt, heb je heeel veel grip, maar ze slijten ook een stuk harder! (zachte banden heb je met 2 tot 5 rijuren wel op)
Harde banden gaan veel langer mee, maar hebben minder grip. Ik zelf heb dat mogen ervaren, en rijd noooit meer met harde banden. Medium banden compineert beide, goede grip en goede levensduur. Normaliter kun je met medium banden wel een dag of 5 rijden tot ze op zijn. (daarna heb je wat hoger risico op een klapband, en de grip is ook merkbaar minder)
Maar wanneer het buiten 30 graden is, dan slijten de banden harder
als de afstelling verkeerd is, slijten de banden harder
als je veel slipt, spint en drift, slijten de banden harder
als je met te lage bandenspanning rijd, slijten de banden harder
als je met te hoge bandenspanning rijd, kunnen de banden ook harder slijten, en zo kun je nog wel hele tijd doorgaan.
Het is heel moeilijk aan te geven van je kunt zolang of zolang ergens mee doen
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
Vitalogy
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 5:07 pm |
|
Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm Berichten: 204 Woonplaats: Huissen
|
Ik had begrepen dat Rotax Max en Honda 390 totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. Voor mijn gevoel is de Honda 390 klasse waarmee geraced wordt ook echt recreanten niveau. Terwijl Rotax max toch een behoorlijk niveau is.
Dat bedoel ik dan niet om de een af te kraken en de ander op te hemelen, maar om aan te geven dat het naar mijn idee twee totaal verschillende keuzes zijn. Ik ben geen expert maar ook een beginneling die met dezelfde keuze bezig is (als men dat nog niet begrepen had uit het andere topic).
Bovendien dat van die lange banen vind ik steeds meer een belangrijk argument worden.
Laatst bijgewerkt door Vitalogy op za aug 20, 2005 5:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: za aug 20, 2005 5:07 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
rotax-max kan makkelijk 40 uur mee, mits je hem goed onderhoud en niet te arm afsteld
ook het bandenverhaal kun je veel dingen mee doen
zo kun je een hardere compound band kiezen die iets langer meegaat
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 21, 2005 12:21 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Wat betreft de B&S, niemand hier op het forum heeft zo'n ding naar mijn weten, dus praktijkervaringen kan niemand hier opschrijven helaas. Ben ze een paar keer op de baan tegengekomen en kon niet echt zeggen dat ik ze langzaam vond gaan.
Ik vraag me af waarom de B&S meer een junioren motor is, en de Honda390 niet, aangezien ze schijnbaar beide 13 pk hebben? De raceklasses zelf even buiten beschouwing latend.
De RK1 heeft zichzelf nog veel minder bewezen dan de B&S, waarvan idd al kinderziektes bekend zijn, dus het is maar de vraag of die steviger is.
Je kan lang doorgaan met discusseren, maar hoe harder je gaat, des te meer geld kost het.
De mensen die een getunede 100cc gewend zijn vinden een Max goedkoop in onderhoud, mensen die met een Honda390 rondrijden vinden het duur.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo aug 21, 2005 10:05 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ik heb wel het verschil mogen ervaren tussen een Rotax Max en een
Honda 390cc.
Heb zelf een max maar heb al meerder malen een wedstrijd gereden op
een HOnda390c.
Wel, de honda heeft over de gehele bereik voldoende trekkracht wat
dus erg aangenaamis, echter ondanks dat de Rotax Max minder trekkracht
onderin heeft, is hij na het bereiken van de ca. 8000 rpm. vele malen
sneller dan de H390 en daardoor ook snellere rondentijden kan neerzetten.
Qua onderhoud zitten ze m.i. in dezelfde catogerie, een R-Max kan ca. 40
a 50 uur zonder revisie en dat is bij een Honda net zo.
Echter.... persoonlijk vind ik het sleutelen aan een Rotax Max echt heel simpel
t.o.v. de 4-takt Honda.
Dus ... wederom.... er is voor ieder wat wils..
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|