Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2014 7:49 pm 

Maar wat wij nu afstellen noemen van bijvoorbeeld een carburateur, is wellicht over enige tijd. De software anders programmeren, zoals nu ook al gebeurt in de vt250 klasse (de injectievariant)

Begrijp me niet verkeerd , ik vind de geur van Shell Super M olie ook een genot voor de neus, en het geschreeuw van 20000 toeren een feestje voor de oren. Maar inmiddels ook de hoogtoerige viertaktmotor en de zware roffel van de wankel kunnen waarderen. Dus ik sluit elektrisch niet op voorhand uit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 7:55 am 

Citaat:
Nee, ooit indoor al eens met een elektrokart gereden en ik vind het echt helemaal ###!

Over smaak valt niet te twisten, ik vind het verrassend prettig rijden! Daar komt bij dat het een bredere doelgroep aanboort. Voor veel mensen is het geluid en de geur van een verbrandingsmotor helemaal niet 'prettig' en haken daardoor bij voorbaat al na de allereerste heat af. En hoe breder de doelgroep, hoe rooskleuriger de toekomst van karten in Nederland.

Citaat:
Je kent de uitkomst van het onderzoek van de Prius en de Hummer en welke van de 2 er groener is? Verbazingwekkend hé?

Ja, en een windmolen en zonnecollectoren zijn ook niet rendabel. Maar het gaat erom of er sprake is van vooruitgang. De allereerste auto was qua prestaties en emissie van ongezonde stoffen natuurlijk een gigantisch onding. Maar inmiddels zijn we meer dan honderd jaar verder. Geef 'groene' energie en elektrisch rijden ook eens de tijd zich te ontwikkelen. Waarom? Omdat fossiele brandstoffen uitputtelijk zijn en de maatschappij is veranderd. De ontwikkeling hoeft echt geen 100 jaar te duren, binnen 5/10 jaar is een elektrische auto/kart echt wel 'groener' dan een auto of kart met verbrandingsmotor.

Citaat:
Sorry hoor Karthelm maar dat van die banen is toch echt niet waar en stemmingmakerij; ondanks al die veelal echt twijfelachtige regeltjes en beslissingen is er na jaren van inkrimpen juist weer een opbloei te zien in de aanwas/herstart of verregaande upgrade van de diverse kartbanen in NL. Denk maar aan Assen, Venray, Lelystad en welke plannen er nog meer in het vat zitten.
En ik denk dat het nog lang niet zover is.

Ik denk dat Karthelm, jij en ik alledrie vurig hopen dat er weer een opbloei is van kartbanen, dus we staan allemaal aan dezelfde kant.

Citaat:
Dat is voor de grotere voertuigen, voor de karts denk ik dat het nog heel ver weg is, wellicht wel 2 decennia voordat er praktische betrouwbare oplossingen zijn voor de uitdagingen/problemen waar men nu nog volop mee kampt. Dan nog zal men veel mensen moeten overtuigen dat deze elektrokarts dezelfde of betere racy/sexy uitstraling hebben van de viertakts, laat staan de tweetakts en moeten dealen met een nw en ander kostenplaatje.
Hoop dat er voor de nwe kart meer aandacht komt voor de kleinere maar belangrijke innovatie zoals nu de injectie op de SA, ook voor de tweetakt liggen dergelijke plannen op de plank.
Hier houden we het voorlopig bij verbrandingsmotoren, tweetakten zelfs en hoop dat veel mensen niet soft worden en het daar ook bij houden.

We hoeven ook niet te wedden op 1 paard. Als een groep zich richt op geschikte viertakt racemotoren, een tweede groep op 'groene' tweetakts en een derde groep op elektrisch karten, dan ziet de toekomst van het karten er toch heel rooskleurig uit?

Laatst bijgewerkt door Matthijs op di jul 15, 2014 8:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 8:02 am 

@ Maarten

Wat je zegt klopt helemaal,willen we blijven karten,zal je wel mee moeten,
Maar zoals je aangeeft,de geur het geluid komt er niet mee terug,laten we
Er met zijn allen voor zorgen dat de banen die er nog zijn open blijven voor
Gemotoriseerde sport.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 3:39 pm 

Citaat:
De ontwikkeling hoeft echt geen 100 jaar te duren, binnen 5/10 jaar is een elektrische auto/kart echt wel 'groener' dan een auto of kart met verbrandingsmotor.

Ik vraag het me af. Het kabinet streeft naar 14% duurzame energie in 2020 en volledig duurzaam in 2050 :?
Zolang de stroom nog uit vuile centrales komt is het alleen maar verplaatsen van de vervuiling denk ik.
Toegegeven dat geluidsoverlast een ander verhaal is.

Een injectiemotor heeft dan op de korte termijn meer zin denk ik.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2