Auteur |
Bericht |
Yefney
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 4:46 pm |
|
|
Onlangs heb ik een Rotax Max kart aangeschaft. Nu vraag ik me af welk gereedschap echt minimaal noodzakelijk zijn en wat eventueel nog kan wachten? Welke maten worden het meeste gebruikt bijvoorbeeld?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen?
Gr, Yef
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 4:58 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Even je kart uit elkaar schroeven!! Weet je gelijk wat je nodig hebt!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 6:43 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Wat voor maten bedoel je.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 7:34 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Hee yefney,in het begin gewoon maar gaan rijden,en wat gevoel krijgen over de kart zien te krijgen,banden zijn in het begin nog niet zo belangerijk,en vergeet niet je ketting te smeren,anders duurt het niet lang,powerfalve op de rotax in het begin niet belangrijk,naderhand wel.wat je naderhand nodig hebt is een setje imbus sleutels,steek en ring,en bougiesleutel,kom je al een aardig end mee,maar ga ga eerts maar eens rijden en gevoel leren te krijgen over de kart,ps mochten je banden op zijn heb nog trainingsbanden liggen waar je nog een paar keer mee kunt rijden,kun je zo hebben,verder nog een Pitkar, is ook wel handig,een zeil voor onder de kart wat op de meeste banen vereist is,en ja wat vergeet ik nog meer,ja bandenspanningsmeter naderhand ook niet onbelangrijk,reserve bougie.ps haal het snaartje van de waterpomp.. eraf als je niet rijdt droogt alleen maar uit,en als je moet vervangen leg er dan dan meteen meer om de achteras met een thyrip,hoef je niet heel de achteras uit bouwen.mocht je nog vragen hebben stel ze gerust op het forum.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 8:35 pm |
|
|
Zoals hierboven al vermeld. Bougiesleutel, setje ring-steeksleutels nummer 10 en 13 twee keer. Dopsleutel 22, imbusset ( liefst gehard en met lange steel). Schroevendraaiers, nylon hamer. Hobbymesje. Eigenlijk de standaard gereedsschapskist. Jerrycan. tie-rips en wd40
Voor later, een koppelingtrekker, blokkeermal, bandenpers +lepel, uitlijnset, remontluchter
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: ,powerfalve op de rotax in het begin niet belangrijk Waarop is deze uitspraak gebaseerd? Het is wel degelijk aan te raden om je valve min naar 3 rij dagen even proper te maken. Ik zelf doe het afhankelijk van de uren rijden na iedere rij dag of 2 rij dagen. Wat betreft het gereedschap dat nog niet benoemd is: - rubber hamer - platte/kruis schroevendraaier - knijp/waterpomp tang - kniptang Is niet echt gereedschap, maar het is aan te raden altijd wel een of meerdere oude doeken bij je te hebben. Voor als iets zuiver gemaakt dient te worden.
|
|
Omhoog |
|
|
Yefney
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 9:12 pm |
|
|
Super bedankt voor de antwoorden. Ik heb al een keer gereden op circuit Berghem om het gevoel van de kart te ervaren. Wat een KICK zeg Ik heb al veel spullen via marktplaats kunnen bemachtigen. Alleen nog geen gereedschap aangeschaft en dat wil ik eigenlijk ook low budget doen. Nog een vraag over de waterpomp, welk vloeistof kan je het beste gebruiken voor een hobby kart, water ,gedestilleerd water of een koelvloeistof? Verdere tips voor na het rijden blijven aanbevolen
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: do jul 03, 2014 10:01 pm |
|
|
Kartbanen hebben het liefst dat je koelt met water, ivm lekken , wordt niet glad. Koelvloeistof daarintegen voorkomt kalkafzetting in je watercircuit. Maar zal bij lekkage wel een glibberig spoor achterlaten.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: vr jul 04, 2014 7:47 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: haal het snaartje van de waterpomp.. eraf Het is een Rotax Max, die heeft een interne waterpomp. En ik zal juist in het begin je kart uit elkaar halen en controleren i.p.v. gewoon rijden.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr jul 04, 2014 9:19 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Kettingspray lijkt me ook wel slim. Verder heb ik ook altijd remolie en een bus remmenreiniger mee. Wat boutjes/moertjes en ringen in diverse maten kan handig zijn.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr jul 04, 2014 9:55 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Gedesitilleerd water met een klein beetje anti-vries erdoor (10%) voorkomt ook de meeste oxidatie.
Na het rijden altijd je kart even schoonmaken, zie je gelijk of er onderdelen zijn die aan slijtage onderhevig zijn en kun je preventief vervangen teneinde schade te voorkomen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:35 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Een verentrekker is ook handig meegenomen.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr jul 04, 2014 10:39 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een doppen set is ook heel makkelijk
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr jul 04, 2014 11:26 am |
|
|
En vergeet de flessenopener niet! Of iets wat daarvoor kan dienen in ieder geval. Opgesomd wat in dit topic is vermeld wat betreft gereedschap: - set imbus sleutels - set steek//ring sleutels (#10 en #13 2x) - schroevendraaiers (plat / kruis) - rubber hamer (niet het speeltje van de vriendin!) - kniptang - knijptang - stanleymes of iets dergelijks
- doppen set - bougie sleutel - verentrekker - bandenspanningsmeter
- blokkeermal - remontluchter - bandenpers
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: za jul 05, 2014 10:37 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Ratelset 1/4" en 1/2" zijn ook ideaal incl. verlengstuk voor bijv. je bloksteun en velgen.
Losse budget steek/ring sleutels kun je krijgen bij de action.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|