Auteur |
Bericht |
Cooleymen
|
Geplaatst: wo jun 04, 2014 8:42 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
@ jomito jaa idd is een super vent !!
|
|
Omhoog |
|
|
Flipke_flipsen
|
Geplaatst: do jun 05, 2014 2:21 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 2:41 pm Berichten: 27
|
_________________ Birel s5 (2014) + TM KZ10b (2015)
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do jun 05, 2014 2:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Ziet er netjes hoor Peter!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do jun 05, 2014 3:18 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Mooi bakkie
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Cooleymen
|
Geplaatst: do jun 05, 2014 9:11 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Heel mooi en professioneel hoor .
|
|
Omhoog |
|
|
Flipke_flipsen
|
Geplaatst: do jun 05, 2014 10:37 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 2:41 pm Berichten: 27
|
Bedankt! Heeft wat tijd gekost, maar nu is hij ook helemaal naar mijn zin
_________________ Birel s5 (2014) + TM KZ10b (2015)
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr jun 06, 2014 11:11 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Netjes
|
|
Omhoog |
|
|
Cooleymen
|
Geplaatst: ma jun 09, 2014 5:05 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Hoi even een update over een nieuw dagje trainen op Berghem gisteren Laat ik beginnen met ik heb weer wat te sleutelen ipv. heb weer wat gesleuteld ......blij ben ik er niet mee maar ik wil jullie de beelden toch niet onthouden. soms zit het mee soms zit het tegen laten we maar zeggen. nu is het een Pangvesi nu kijken of we het carter kunnen oplassen en anders op zoek naar een nwe ...het grappige bij deze pavesi is dat het blok uit twee delen bestaat , motor gedeelte heeft niets geleden zoals ook de bak niet. natuurlijk wel alle lagers even vernieuwen en een nwe of goede koppelings kooi scoren maar dat zal van een icc blok hetzelfde zijn het carter gedeelte is het moeilijkst denk ik. maar dan rijst de vraag waarom is dit gebeurd ..waarom breekt die stalen ritzel om die koppelingskooi ?? blok was geheel nieuw ik heb wat meer info over deze kart en blok en was pas 40 min oud zoals al op motorteller stond en ook op alfano en dat is nu al ook door een paar kenners bevestigd, maar toch deze inwendige freesfabriek hij begon te ratelen en ik wou koppeling snel intrekken maar die deed t niet en gelijk gevolgd door een flinke vastloper met 11000 rpm. dan sta je snel stil kan ik je zeggen al duurde dat ook nog ruim tien meter maar nog net 3 mtr voor de haakse bocht.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma jun 09, 2014 6:31 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
|
Omhoog |
|
|
Cooleymen
|
Geplaatst: ma jun 09, 2014 7:55 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Hai Maarten daar had ik al een bod opgedaan paar weken terug... nu toch er maar bij gekocht van de week even halen in friesland ..je moet er wat voor overhebben maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: di jun 10, 2014 12:29 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Ah, dat spul toch maar erbij gekocht.
Mijn Pav blok heeft ook -aan de bovenzijde van het carterdeksel- stille getuige van een zelfde schrootexplosie, daarna overigens weer keurig volgelast en afgewerkt. Daarom weet ik ik ook van een Pavesi kenner wat er gebeurd is al klinkt dat in relatie tot jouw zeer verse blok best gek. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er een lagerkooi niet lekker was of dat er door de jaren heen toch wat vochtophoping in het lager voor wat extra slijtage en dus speling gezorgd heeft. Het is namelijk zo dat als het koppelingsas iets ruimte heeft , de tandwielen van de primaire overbrenging via de onderlinge tandflanken met elkaar gaanwringen en wrikken onder de enorme krachten en dan veel stress op de tandwielkrans zet en dan altijd zal breken op de zwakste plek, nl thv de klinknagels. Bij breuk spettert het onder de mechanische en middelpuntvliedende kracht weg, dwars door het carterdeksel als het kan. Speling op die as is dus zeer ongewenst en die geregeld gecontroleerd te worden, zo nodig weer lagers verversen (goede kwaliteit). Heel goed trouwens dat je nog geprobeerd hebt om de zaal te redden. Een andere reden om juist met een Pavesi met een triggerfinger te rijden is om te ontkoppelen mocht je spinnen. Als de motor namelijk van vooruit opeens achteruit gedrukt wordt vanwege een omgekeerde rolrichting komt er zoveel stress op de vrij dunne holle koppelingsas dat ie zga altijd zal breken, aldus de kenner... Succes met de reparatie!
|
|
Omhoog |
|
|
Cooleymen
|
Geplaatst: di jun 10, 2014 3:27 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
@Petrolhead jaa ik heb t er maar bij gekocht al is het wel een iets ander blok die heeft ook niet die extra koeling onderin maar er zullen misschien dingen wel het zelfde zijn (hoop ik ) ik heb vandaag een italiaan gesproken en die zegt alleen die van jou heeft een koppelingskooi die anders is dan de andere. (de laatste die nog even een keer weer opnieuw gehomologeerd is geweest) dan maar hopen dat het carter gedeelte van de bak wel te gebruiken is. het zal een lastig karwei worden evt kan ik nog proberen in tjechie een nieuw carter te laten frezen word wel een dik blok alu scoren maar moet mogelijk zijn daar liet ik vroeger ook veel maken. maar dan is dit seizoen wel voorbij ..hahaha zomerstop laten we maar zeggen. maar we gaan er wel voor hoe dan ook. ook al blijft de reden onbekend want de italiaan zegt juist dit ken ik niet en nooit meegemaakt ook jp Wouters niet die voor birel er wedstrijden EK's mee heeft gereden. maar idd jouw verhaal heel klinkt aannemelijk maar de lagers voelen nu nog als nieuw aan dat is dan weer t vreemde ik denk olie kwestie of te weinig smering al stonden die precies in midden op beide kijkglaasjes. de oorzaak is net zo belangrijk als het repareren, zo niet belangrijker. wordt vervolgd .
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: wo jun 11, 2014 5:08 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Toch is het balen,vroeger ook een vastlopen gehad met gehoond,125cc blok veel succes met de reparatie.
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: wo jun 11, 2014 5:09 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Sorrij bedoelde vastlopen.
|
|
Omhoog |
|
|
Cooleymen
|
Geplaatst: do jun 26, 2014 10:05 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Hai Mannen ...een kleine update we zijn druk bezig maar t valt niet mee de Fc pavesi 1 2 3 klaar te krijgen nu schijnt dit een evo blok te zijn die nog een maal extra gehomologeerd is ..dus het blok op marktplaats heb ik toch moeten laten schieten omdat daar niets van past en mijn motorgedeelte ook onder een andere graden hoek bevestigd is op het bak huis koppeling bak roterende schijf alles is anders. ik had fax gestuurd naar pavesi en daar schijnen ze alles te staken en ook zijn de machines al uit het pand aan het halen. helaas. nieuw koppelingshuis heb ik nog wel de allerlaatste en ook de allerlaatste 2 extra reserve roterende schijven. nu laat ik carter vol lassen en toch maar bij een gespecialiseerd bedrijf dat hem eerste een week in de oven opwarmt om trekken te voorkomen en zo ook weer een week afkoelen. maar om het goed te doen en er tijd voor te nemen want dit is nu toch wel een missie aan het worden... heb ik een pavesi icc op de kop kunnen tikken via Mp vandaag met een warmloper met eerste zuigermaat nog.... wie heeft er nog iets van een pavesi icc liggen (cilinder+ zuiger ) en anders breng ik cilinder even weg Petrolhead jij misschien?? stuur me anders even een pbtje met je nr kunnen we even keer contacten lijkt me wel handig voor het een en ander.
|
|
Omhoog |
|
|