Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kart huur en Voorstellen
BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 6:49 pm 

Beste forumleden,

Ja dat klopt mij ken je nog niet! Ik ben nieuw hier, dus eerst maar even voorstelllen. Mijn naam is Tom van Doorn ik ben 16 jaar en kart sinds mijn 12e/13e jaar. Ik heb vooral binnengereden en wil heel graag recreatief buiten gaan rijden. Probleem blijft toch het budget want duur is het zeker. Wegens het budget is mijn keus tot nu toe gevallen op een Rotax Max Senior, Swissauto VT250 is denk ik nml. gewoon niet te betalen.

Nou wil ik er graag een keer 1tje testen. Heb ooit het genoeg mogen hebben om 1 keer een dagje kort te kunnen rijden in een andere 2takt( al was dit wel een junior uitvoering, Ik weet niet precies welke) Maar nog nooit in een Rotax max Snr. :( Ik weet ondertussen dat er verschillende plekken zijn om deze karts voor een dag te huren. Welliswaar tegen een flinke prijs maar goed... Nou vraag ik me af of jullie enig idee hebben of ervaring hebben met zo'n verhuurder.

Het liefst zou ik op Genk proefrijden aangezien ik hele goede verhalen over die baan heb gehoord en, gezien de lage stallings, kosten dit ook een optie zou kunnen zijn voor later. Toevallig hebben zij rotax max'en in de aanbieding voor huurders maar nou gok ik dat deze dichtgeknepen zijn, klopt dit? Toen ben ik gaan rondzoeken naar dealers die het op hun site adviseerde. Een van de eerste namen die ik langs zag komen was Hugo Motorsport. Mailtje over de prijs is verstuurd maar ik ben toch wel benieuwd hoe met de kwaliteit van deze huur karts zit.

Ik heb nog wat andere bedrijven ge-e-maild(Zoveel dat ik ze niet allemaal meer kan herinneren..) maar weet dus vrij weinig van de kwaliteit van hun karts af. Als iemand nog tips heeft voor dealers die goede test karts hebben tegen een redelijke prijs hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,

Tom van doorn

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 7:15 pm 

Welkom op het forum. Helaas geen ervaring met huurmaxen. Op Veldhoven en Berghem is het volgens mij ook mogelijk via Hugo Motorsports.
De karts die op Genk gebruikt worden voor de verhuur zijn volgens mij niet geknepen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 7:47 pm 

Ik heb bij Hugo motorsport eens een max senior gehuurd, was zeker een leuke ervaring en heb na het huren zelf ook een kart gekocht!
Had alleen wel flink wat schade gereden, er was namelijk een band afgebroken wat schade als gevolg. Ook een vastloper.
Zegt wat over de kwaliteit die ze verhuren, maar andere mensen die er huren komen er probleemloos vanaf.
Kwaliteit maakt echter niet zoveel uit, je betaald 50,- borg (verbeter me als ik fout zit), en als jij de kart niet in de bandenstapel ramt met alle gevolgen van dien, krijg je dit gewoon terug.
Ik heb na al die schade ook alles terug gekregen, puur omdat het niet door mij kwam.
Het huren zal ik dan ook zeker aanraden, ik vond het echt geweldig!!
succes met je zoektocht!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 8:05 pm 

Citaat:
Welkom op het forum. Helaas geen ervaring met huurmaxen. Op Veldhoven en Berghem is het volgens mij ook mogelijk via Hugo Motorsports.
De karts die op Genk gebruikt worden voor de verhuur zijn volgens mij niet geknepen.

Bedankt! Hmm oke blijft een optie dus!

Citaat:
Ik heb bij Hugo motorsport eens een max senior gehuurd, was zeker een leuke ervaring en heb na het huren zelf ook een kart gekocht!
Had alleen wel flink wat schade gereden, er was namelijk een band afgebroken wat schade als gevolg. Ook een vastloper.
Zegt wat over de kwaliteit die ze verhuren, maar andere mensen die er huren komen er probleemloos vanaf.
Kwaliteit maakt echter niet zoveel uit, je betaald 50,- borg (verbeter me als ik fout zit), en als jij de kart niet in de bandenstapel ramt met alle gevolgen van dien, krijg je dit gewoon terug.
Ik heb na al die schade ook alles terug gekregen, puur omdat het niet door mij kwam.
Het huren zal ik dan ook zeker aanraden, ik vond het echt geweldig!!
succes met je zoektocht!
Dus er zijn helemaal geen huurkosten? of zie ik dit verkeert? Dat zou me nog is een goede deal zijn ! Wel jammer dat je dan precies zo'n kart heb die kapot gaat maar wel goed om te horen dat je de bor volledig terug kreeg.
Ik zag inderdaad je mooie kart al voorbij komen op het forum(heb al wat rond zitten lezen ) zo'n swissauto moet ook fantastisch zijn, helemaal met het extra vermogen. Is er ook een plek waar je die kan proefrijden? Gewoon voor de leuk? Of was het een aankoop zonder proefrijden?

Mvg,
Tom van Doorn

Hartstikke bedankt voor de snelle response trouwens!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 8:25 pm 

Je betaald 30 euro voor 10 minuten dacht ik voor met een rotax max en daar je 50 euro borg bovenop dan.

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 8:28 pm 

Huren VT250 kan ook, bijvoorbeeld via Montfoort motorsport in De Meern.
Kosten circa 150 euro per dag geloof ik, maar dat zou je even moeten checken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 8:38 pm 

Aaah, dat verklaart een hoop! vond het al zo goedkoop haha.
Maar goed bedankt voor het antwoord en het is zeker een optie die ik openhoud.

Ik heb er ook gelijk een mailtje verstuurd naar montfoort bedankt voor de tip! Ziet er uit als een mooi professioneel team. Hopen op een antwoord dan maar!

Iemand anders nog goeie opties voor zowel Rotax max als vt 250?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 8:45 pm 

heb zelf in het verleden een gehuurd bij vici motorsports
top service en top kartj

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 7:07 am 

Sorry voor de verwarring Tom, maar de borg komt er bovenop.
Ik heb toen een middagje gereden, kosten weet ik niet meer..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 11:31 am 

Geen probleem Menno! Kan gebeuren na zo snel al een reactie haha!
Ik heb een mailtje gestuurd naar Hugo motorsport dus moet te vinden zijn.

Sven ook bedankt voor de reactie! heb daar ook een mailtje naar toe gestuurd!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 11:59 am 

Van welke regio ben je?
Ik heb op mijn 17 jaar ook een Rotax Max Senior gekocht, en tot op heden nog geen seconde spijt van gehad! De kosten van het karten liggen in het algemeen hoog, maar als je je spullen goed onderhoudt gaat het minder rap stuk of zie je dingen die aan vervanging toe zijn zodat je ze kan vervangen en je uiteindelijk minder miserie hebt of grotere schade.

Succes!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 12:45 pm 

De kwaliteit van de karts van Hugo Motorsport is over het algemeen goed. Je krijgt een goed beeld van hoe hard een 'race' max gaat.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 2:20 pm 

Als je budget een probleem kan vormen, kies dan i.i.g. niet voor een vt , daar loop je echt op leeg

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 3:27 pm 

Leeg lopen op vt250 als je competitief wedstrijden wilt rijden: ja
recreatief gebruik vt250 valt wel mee hoor.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 3:57 pm 

Daarnaast is het ook handig om getalletjes te hebben. De ene heeft een budget van € 2000 en de andere € 5000. En beide kunnen ze het veel of weinig noemen :lol:

Ben benieuwd hoeveel budget Tom beschikbaar heeft. Gezien zijn leeftijd en eventueel het budget is een honda 390 of rk1 ook een goede optie!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende