Auteur |
Bericht |
Cooleymen
|
Geplaatst: ma mei 26, 2014 9:29 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Rara wat is dit (Nee geen Turbo  ) ...van diegene die t weet hoor ik graag of dit op de juiste plaats zit ...gezien de lengte van de slang en de beperkte ruimte zit ik hier aardig goed.  
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 7:24 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Extra gewicht op je kart!!! 
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 7:48 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Leuke Pavesi gadget al ziet ie er wat weinig sierlijk uit voor iets uit Italië  . Lijkt mij ook geen geval van lage druk vulling maar mogelijk iets om je remschijf geforceerd te koelen, wat overbodig als je toch al 3 remschijven hebt. De montagerichting is goed, mocht het idd remkoeling zijn dan is de plek gezien de lengte van de slang mogelijk verkeerd, neemt met de slang slechts flow weg. Toch heb je 'm vast niet voor niets zo gemonteerd en de foto's zo geschoten dus ook ik ben benieuwd. Het betreft een waterkoeling cilinder met kop, mogelijk dan om je carter geforceerd te koelen? Slurf in je pak of aan je helm op warme dagen  . Denk overigens dat je er verbaasd van staat hoeveel massatraagheid en wat voor extra weerstand zo'n blowertje inclusief overbrenging heeft en wat een nuttig vermogen ie opsnoept, vast meetbaar op een rondje  . Nog nooit tegengekomen op de baan, wat ie ook doet, ik vind 'm leuk  , zeker ook omdat het van Pavesi zelf is
|
|
Omhoog |
|
 |
Cooleymen
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 7:56 am |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Juist petrolhead jij zit bijna goed ...het is om de krukas en onderin het blok te geforceerd te koelen Ja echt italiaans design is het niet maar ik ga m nog even parelen zal ie vast iets van opknappen .
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 2:43 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Heeft wel wat inderdaad. Nice.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 8:08 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Hihi COOL  . Betere cartervulling is meer mengsel om te verbranden, is powerrr dus een vermogenstoename. Dat met als bonus minder lagerslijtage, nice idd!
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 8:32 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
@petrolhead , als het zo gemakkelijk is, zo als jij schetst, waarom heeft dan niet iedereen zo'n apparaat op z'n kart ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Cooleymen
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:20 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Goeie vraag Maarten Maar Petrolhead heeft zeker gelijk elk blok heeft daar geen mogelijkheid voor deze pavesi heeft dat wel er gaat een pijp onder het blok in om de krukaslagers extra te koelen dus bij dit blok is dat waarschijnlijk dan ook zeker niet voor niets en voor behoud. daarnaast is het zo dat hoe kouder hoe meer brandstof je kan vullen dat betekent idd meer vermogen. de stelregel is ook dan ook niet voor niets.... hoe warmer hoe armer !! maar elke verbrandingsmotor geeft meer vermogen op een testbank als je met een plantenspuit water voor het luchtfilter heel fijn vernevelt ( zuurstof) waarom heeft een turbomotor dan een intercooler nodig ? dat extra gewicht nemen ze voor lief door de bergen vermogen die ze extra krijgen door koudere lucht en meer benzine naar binnen kunnen brengen. elke graad dat een tweetakt warmer word dan 52 graden gaat het vermogen met 1 tot anderhalf pk naar beneden en we willen juist winst. alleen moet je je afvragen of het soms opweegt tegen het extra gewicht dat is de afweging in elke motorische sport geldt. maar aan een kapotte motor heb je ook niets of dat elke 8 of tien uur de lagers eruit vliegen . deze Pavesi smeerden de fabrieks teams ook 1 op 24 en 104 Ron elf race benzine,... daar heb ik van de week tijdens Ek autocross in Seelow ook gelijk 180 liter van meegenomen. op foto zie je de air cooled pijp onder de ontsteking uitkomen  
Laatst bijgewerkt door Cooleymen op di mei 27, 2014 9:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:27 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Het vergt een investering en alleen de getalenteerde en zeer veeleisende rijder zal het potentieel kunnen benutten. Zoals al gezegd weegt het ding nogal wat en kost ie nuttig vermogen dat op z'n minst in verhouding moet staan tot de winst die het oplevert. Gezien de weinige toepassing en vervolg is dat waarschijnlijk wat mager uitgevallen en dan nog eens afhankelijk van vele omgevingsfactoren. Ik denk dat deze fabrikant de winst meer zocht in het oppeppen van de betrouwbaarheid van de motoren onder zware wedstrijdomstandigheden om DNF's te voorkomen. Tenslotte was de Formule C klasse in de race naar steeds hogere topvermogens steeds dichter bij de technische beperkingen van het al jaren gebezigde ontwerp gekomen. Bij de invoer van de ICC kwam hier door de andere aanvoer van mengsel, de lagere vermogens icm de betere rendementen ook weer wat marge in.
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:40 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:40 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Citaat: Betere cartervulling is meer mengsel om te verbranden, is powerrr dus een vermogenstoename. Dat met als bonus minder lagerslijtage, nice idd! Citaat: @petrolhead , als het zo gemakkelijk is, zo als jij schetst, waarom heeft dan niet iedereen zo'n apparaat op z'n kart ? Ten eerste omdat het verboden is volgens zeer veel alle reglementen. Ten tweede, als je het in de carburateur inblaast dan werkt het venturi effect niet meer, => mengsel problemen... Je moet dus de tank ook onder druk zetten. Drukvulling zou mooi zijn, maar vergeet niet dat je uitlaat ook zorgt voor een drukvulling, en dat bij een te grote druk het mengsel gewoon weer uit de uitlaat blaast. Wat veel mensen niet weten is dat het niet het carter is, maar de uitlaat die de cilinder vult (in de powerband toch).
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
Laatst bijgewerkt door The-Stig op wo mei 28, 2014 7:29 am, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:43 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Edit: Goed onderbouwde verklaring Cooleyman Kan gelukkig m'n reserve Pavesi ICC gewoon op zijn speciaal voor het Mach1 chassis gemaakte houten(  ) mountingbracket blijven staan, bij een roterende Pavesi zou ik dat om thermische redenen niet aandurven.
|
|
Omhoog |
|
 |
Cooleymen
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:43 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
Het ding op zich zelf weegt helemaal niets ..maar idd de aandrijving zal meer kosten ..maar dat valt me nog niet tegen moet ik zeggen als ik achteras zo draai ik had veel meer verwacht.
maar het is voor mij meer voor de lol en het zo compleet mogelijk neer te zetten.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:47 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
|
Omhoog |
|
 |
Cooleymen
|
Geplaatst: di mei 27, 2014 9:48 pm |
|
Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm Berichten: 104 Woonplaats: den Bosch
|
koeling is voor mij het probleem niet want aan mijn benzine zit extra zuurstof toegevoegd... deze blower is puur omdat de fabrieks teams de krukas extra wouden koelen
Laatst bijgewerkt door Cooleymen op di mei 27, 2014 10:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |