Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2005 5:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
maar neem wel de tijd voor het zoeken naar de juiste kart! tussen ale aangeboden karts zit veel goed spul, maar ook heel veel troep! dus goed orienteren, en voorlaten lichten. Heb je zelf geen verstand ervan, neem dan iemand mee als je een kart gaat bekijken!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: twijfel twijfel
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 8:46 pm 
Man o man ik word er gek van.

Nou dacht ik voor mijn eigen dat ik er wel uit was een gebruikte 4 takt een 390.
Maar de twijfel slaat toe :evil:
Ik ben niet bang om te sleutelen daar ligt het niet aan ik heb jarenlang recreatief endurotjes gereden op mijn kawatje 250 2 takt, en daaraan moest ook wel wat aangedaan worden.
Het is alleen dat ik ze daar in Berghem heb zien rijden en die dingen hingen allemaal boven de 12000 toeren minimaal en dat rondje na rondje.
Kijk van die rondjes zal ik wel niet gaan rijden voorlopig maar mijn gevoel zegt dat er maar enkele uurtjes met zo'n zuigertje gereden kan worden. Het sleutelen aan afstellen vind ik helemaal niet erg als ik maar niet elke maand die cilinder hoef te lichten om een ander zuigertje te steken da's ook allemaal niet zo heel spannend omdat je er redelijk bij kunt en op hoogte kan werken.
Naar mijn gevoel kun je met zo'n 4 taktje veel langer rijden zonder omkijken. Maar gaat zo'n ding straks wel snel genoeg naar mijn zin kijk een prof hoef ik niet te worden maar een beetje met het veld meegaan daar heb ik toch wel zin in. Dit zal in het begin toch wel niet meevallen maar met een beetje ervaring zal het later wel beter gaan maar ik moet toch niet hebben dat ik in een later stadium het gevoel heb dat ik stil sta snap je :lol: .
Of zal dit allemaal wel meevallen hoe hebben jullie dit ervaren??? of zijn jullie gewoon op de 2 takt gestapt? En zo'n schakelbak storingsgevoelig of zo'n automaat wat doet dat slijt dat hard of kun je dat gewoon weg strepen maakt dat niet zoveel uit.

Waar ik voor zal gaan is een gebruikte complete kart 2 of 4 takt daar ben ik nog helemaal niet uit.
Ik woon in Tilburg dus voor de meeste fun zal ik naar Berghem gaan of Eindhoven omdat dit het meeste in de buurt is.

Dus sleutelen daar ben ik niet vies van maar het moet niet zo zijn dat er meer gesleuteld gaat worden dan er word gereden.

Alvast tof van de adviezen en het leesvoer van de forum gebruikers er staat toch wel een heleboel info op.

Groeten Dirtbike


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 9:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
dan adviseer ik je toch een rotax-max

omdat je graag in berghem of veldhoven wilt rijden

met een 390 is het niet veel aan op berghem, domweg te langzaam voor zo'n groot circuit

een rotax-max is best onderhoudsvriendelijk
eens om de 50 uur is er een revisie nodig

en verdere onderhoud valt ook reuze mee
na iedere dag effe koppeling ontvetten, luchtfilter reinigen, benzine filter, powervalve en dat was het wel eigelijk

enige waar rotax-max gevoelig voor is, is de juiste carburateur/bougie afstelling
maar daar ben je ook gauw genoeg achter

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een Rotax Max is inderdaad een goede optie als je wat harder wilt gaan. Het is op het moment toch wel de meest ondehoudsarme tweetakt, al zijn er inmiddels wel genoeg alternatieven op de markt, maar die moeten zichzelf nog bewijzen.
Een Biland is trouwens ook niet langzaam en onderhoudsarm, alleen wel ff een beetje duurder dan een Max.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 9:24 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de crossers draaien niet veel meer dan 12.000 de icc wel


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik zou dan persoonlijk kiezen voor de rotax-max

mede doordat er al zeer veel ervaring is met deze blokjes
onderdelen zijn ook goedkoper dan biland
(ik heb een poosje terug uitgerekent en ik kom tot conlusie dat wanneer je recreatief gaat rijden, dat je dan nog beter rotax-max dan biland kunt rijden

men zegt wel dat een biland 150 uur meegaat, maar de praktijk zegt toch hele andere dingen
+ een revisie van een biland kost ook nog ongeveer het dubbele van een rotax


maar ieder zijn keus

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 9:52 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
nou is 50 uur voor een max ook teveel dat is temindste wat ze mij verteld hebben 15 tot 25 uur als je je max vol belast is wel genoeg heb ik gehoord en niet van de eerste de beste


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
wanneer je wedstrijd niveau rijd klopt die 15-25 uur ja
maar wanneer je gewoon recreatief rijd en je motor niet al te arm zet kan hij makkelijk 40-50 uur mee

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
jvd schreef:
met een 390 is het niet veel aan op berghem, domweg te langzaam voor zo'n groot circuit




eh ik vat hem niet helemaal! Te langzaam??? Leg eens uit!

Ik vind Berghem behoorlijk snel in de normale layout. Ok het is geen Kerpen

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 10:10 pm 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
als je met een biland vol pot rijdt en wedstrijden is het 125 uur en die revisie bij een biland kost ongeveer €400!

vergeet 1 ding niet:

BILAND IS DE TOEKOMST!

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 10:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Volgens mij heb jij aandelen Biland of niet Stephan? :mrgreen:

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2005 10:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Stephan, we weten ondertussen wel dat Biland deel van jou toekomst uit zal gaan maken :P
Eerlijk gezegd ben ik benieuwd of Biland er over 3 jaar nog is. Veel veelbelovende viertaktprojekten zijn al geflopt of nieteens van de grond gekomen, en Biland is ook al aan zijn tweede leven begonnen.
Maar goed das eigenlijk off-topic. Dirtbike is op zoek naar info over prestaties/onderhoudskosten van de verschillende type karts.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2005 7:33 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
biland is te duur naargelang prestaties punt.. en dat doet um de nek om


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2005 5:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 02, 2005 7:13 pm
Berichten: 48
Woonplaats: groningen
ik denk eerder dat rotax max de seven en vortex rock enz de toekomst is je ziet ze al meer komen ik ben trouwens begonnen met een 270 gx van honda (net iets lanzamer dan een 390) maar ik was er naar een half jaar zat van en ben over gestapt op rotax max en heb er nog steeds veel plezier mee ik denk dat een rotax wel iets is dirtbike (dat is mijn mening michien dat er anderen anders denken maar dat hoor je dan wel)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2005 5:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
eh ik vat hem niet helemaal! Te langzaam??? Leg eens uit!

Ik vind Berghem behoorlijk snel in de normale layout. Ok het is geen Kerpen



een honda 390 is gewoon een stukkie langzamer dan een rotax-max

trekt minder snel op en top is minder

ik ga mischien wel volgende week de 390 in berghem testen, dus dan zal blijken hoe snel/langzaam ie is

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David