Auteur |
Bericht |
bjornschuddings
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 12:20 pm |
|
|
Citaat: In z'n schakel had Bjorn problemen met zijn stoel, die is zo slecht gemonteerd dat hij er nauwelijks mee kan rijden. Klopt, stoel stond toch een beetje te recht voor te kunnen rijden en ik schoof telkens naar voor. Citaat: Op het einde van de dag is de powervalve van Bjorn z'n Rotax Max gesmolten..., vergeten kuisen! Ik kwam telkens wat te kort op het rechte eind en voelde de powervalve ook niet. Als ik voorbij wou moest miniskilz me al een duwtje geven. Ik haalde maar een 12.200 toeren dus eerst gekeken of die gaskabel wel goed was want het blok was er af geweest. Uiteindelijk heeft Nodroz er eens in gereden en hebben we de powervalve open gehaald. Helemaal gesmolten Na de hulp van Paulo,Nodroz en Miniskilz op de baan gaan zoeken wie een powervalve op reserve had. Jammer genoeg vond ik niemand. Die sinter remblokken remmen wel goed zeg Citaat: Weet wel dat Bjorn gedoe heeft gehad met z'n dealer/reparateur die z'n schakel zou repareren... Hij remde wel maar had er niet echt veel vertrouwen in. In het begin ook heel rustig gereden om te kijken of alles goed was. Al bij al hij deed het wel. Jammer genoeg van mijn stoel maar ik heb ook mn plezier gehad met de rotax achter Nodroz en Miniskilz ( volgende x weer jongens ! ) Citaat: En ook eens met de schakel van Bjorn mogen rijden Na een paar rondjes was je wel al kapot he
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 12:33 pm |
|
|
Citaat: hebben we de powervalve open gehaald. Helemaal gesmolten Wat is er dan gesmolten? Het lijkt me sterk dat de valve zelf (metaal) is gesmolten, dan moet er haast wel meer schade zijn in de motor.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 12:42 pm |
|
|
Citaat: Wat is er dan gesmolten? Het lijkt me sterk dat de valve zelf (metaal) is gesmolten, De valve zelf niet, alleen wat er voor zit. Het membraan,de zuiger en een kapotte pasveer
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 4:51 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Heb je die ooit wel eens schoon gemaakt? En stoel kun je toch even gaatje verboren en anders monteren, zoveel werk lijkt me dat niet.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 4:54 pm |
|
|
Citaat: En stoel kun je toch even gaatje verboren en anders monteren, zoveel werk lijkt me dat niet.
Klopt, maar kon ook gewoon in de rotax stappen. Heb hem niet voor niks mee. En ik sleutel liever thuis dan op de baan
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 6:06 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: En ik sleutel liever thuis dan op de baan erhhmmm wie sleuteld er aan jou kart
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 6:14 pm |
|
|
Citaat: erhhmmm wie sleuteld er aan jou kart Met die power valve hebben ze geholpen. En domenique heeft ook geholpen met mn remmen. Maar ik probeer zo veel mogelijk zelf te leren
|
|
Omhoog |
|
|
Dominique
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 7:09 pm |
|
Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm Berichten: 119 Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
|
Citaat: erhhmmm wie sleuteld er aan jou kart Ik help ook wel eens
|
|
Omhoog |
|
|
miniskillz
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 7:17 pm |
|
Geregistreerd: do apr 26, 2012 4:04 pm Berichten: 160 Woonplaats: Belgie, Wijnegem
|
Citaat: Na een paar rondjes was je wel al kapot he Jaa seg! Het was dn eerste keer en ds veel te veel spelen met dien poke :p
_________________ #81-Tony kart!-Dfk
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 8:59 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ja das vervelend... Stoeltje kan je ook het beste er zelf inzetten en niet de dealer...
Volgende keer gaat het beter....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di mei 06, 2014 10:17 pm |
|
|
Citaat: Stoeltje kan je ook het beste er zelf inzetten en niet de dealer... EDIT ! Hadden we ook zelf gedaan, maar het leek goed toen die stil stond maar tijdens het rijden niet
Laatst bijgewerkt door bjornschuddings op do mei 08, 2014 10:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: wo mei 07, 2014 7:40 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik kijk uit naar de fotos!
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: do mei 08, 2014 9:54 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Wat is er moeilijk aan een stoel monteren? Stoel monteer je gewoon naar de waardes een kart nodig heeft niet naar je eigen zin. Lijkt me sterk als een dealer geen stoel deftig kan inbouwen, ik doe er zo vaak..
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do mei 08, 2014 11:21 am |
|
|
Moet eerlijk zeggen dat ik de standaard waardes toen ook gebruikt heb toen ik mn stoel monteerde, maar later toch weer een stukje omhoog gezet vanwege krampen en schrapen... Klein beetje afwijken moet kunnen?
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do mei 08, 2014 11:59 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Tuurlijk, al was het maar omdat niet iedereen hetzelfde postuur heeft en niet dezelfde voorkeur heeft m.b.t. hoe zijn/haar kart afgesteld staat ( onderstuur/overstuur/etc.).
Hetgeen Clercqske aangeeft is de "ideale" stoelpositie zoals de fabrikant daarover denkt en ik wed dat ook vele wedstrijdrijders hier vanaf wijken.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|