Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 16, 2014 9:42 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Beetje off topic:
Links en rechts worden ook nog wel eens omgewisseld als de ene kant harder slijt dan de andere kant. Ik heb eens gehoord dat het niet veel uitmaakt, zolang je bij nieuwe banden de eerste stint maar links en rechts op de juiste plaats hebt gehad. Ik wissel ook wel links en rechts (met name achter) in verband met slijtage patroon; nog geen problemen mee gehad.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: wo apr 16, 2014 9:45 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: De snellere rijders zullen je op de mogelijke plekken inhalen. Ik denk dat dat minder gevaarlijk is zowel voor jezelf als voor de andere rijder, die anders niet weet uit wat voor onvoorspelbare hoek je komt als je niet de ideale lijn rijd. Het is een ander verhaal als je met 50 over de baan kruipt, maar ik neem aan dat je in ieder geval het gas in trapt. Dit is een goede opmerking van Max. Je moet als beginnende rijder vooral voorspelbaar rijden voor degene achter je. Concreet betekent dat: gas geven op het rechte stuk en de ideale lijnen volgen. Dan kan de achterliggende kart anticiperen op een inhaalactie. Het kan heel gevaarlijk zijn als de achterliggende kart zich prepareert voor een inhaalactie en de voorste kart wijkt van zijn lijn af en gaat van het gas af.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: wo apr 16, 2014 11:07 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Mooi voorbeeld van een goede bedoeling, maar geen slimme zet. Meneer gaat van z'n lijn af om iemand voor te laten gaan, met alle gevolgen van dien. Doe maar even hier klikken (35 seconden)
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Michello
|
Geplaatst: wo apr 16, 2014 12:16 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 8:15 pm Berichten: 106 Woonplaats: De Steeg
|
Echt levensgevaarlijk jah, als ik langzaam rijd doordat ik bv. mijn motor nog moet warm rijden geef ik dat met mijn hand. Zo weten de overige rijders dat ik langzamer rijd. Zelfde doe ik als ik de baan verlaat. Maar inderdaad altijd de ideale lijn volgen wat er ook aan de hand is. Niemand weet namelijk wanneer jij besluit van "plek" te veranderen op de baan. De ideale lijn is de enige juiste plek op de baan namelijk.
_________________ Zanardi -------- Swissauto spec. 1
|
|
Omhoog |
|
|
Cuprani
|
Geplaatst: do apr 24, 2014 10:03 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 09, 2013 6:34 pm Berichten: 65
|
Om even terug te komen op de vraag van het topic... in 1 ronde was het ergste er weer van af en in 3 ronden had ik weer grip. Ik ging wel de eerste bocht rond. Reed echt super rustig, misschien 20 km/h maar ging gelijk rond. Mbt het lijnen rijden. Ik keek bij de eerste keer goed achterom en gaf altijd mijn mijn hand aan dat ze links konden passeren. Het was toen ook rustig dus heeft nooit tot gevaarlijke situaties geleid. Heb meer ervaring op circuit op de Nordschleife en daar gedraag ik me qua positie op de baan hetzelfde, als er een veel snellere auto aan komt geef ik ook vaak met mn richtingaanwijzers aan dat ik hem heb gezien.. Ik rij dan extra rustig omdat je buiten de ideale lijn natuurlijk minder grip hebt. Afgelopen weekend reed ik consequent onderin de 34 seconde op strijen en als snelste ronde hoog in de 32 dus geen noodzaak meer om buiten de ideale lijn te rijden Lekker kunnen trainen dit weekend. Alleen nog even wat aan de afstelling doen want mijn banden verbanden wel (over het hele loopvlak). Maar ze zien er al niet meer zo uit als de vorige keer.
Laatst bijgewerkt door Cuprani op vr apr 25, 2014 8:56 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 8:03 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
De afbeeldingen werken bij mij niet.
|
|
Omhoog |
|
|
Cuprani
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 8:57 am |
|
Geregistreerd: vr aug 09, 2013 6:34 pm Berichten: 65
|
Thnx, nu wel als het goed is..
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 10:15 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hoe oud zijn die banden ? Ik zie niet echte verbrandingsplekken ( meestal te herkennen aan de blauwe kleur op de band ), maar dat kan natuurlijk ook aan de foto liggen.
Met wat voor spanning rij je eigenlijk als ze warm zijn en welk type banden zijn het ( kan het niet goed zien op de foto )?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 11:46 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
dit is toch een normaal beeld van de band
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 12:04 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
ja heel normaal, zwart en rond
|
|
Omhoog |
|
|
Cuprani
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 12:08 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 09, 2013 6:34 pm Berichten: 65
|
Mijn referentie is het Van der Spoel kartboek die bij dergelijke plaatjes aan geeft dat de banden verbrand zijn. Hier is 2 dagen op getraind nu. Banden hebben wel 2 jaar stil gelegen.
Zijn Maxis HG2 (niet meer verkrijgbaar nu).
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 2:00 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Mbt het aankoeken; Ik ken het, m'n dochter komt vaak met meer banden terug in de pits dan waarmee ze wegging . Normaal zijn het bijna alleen de voorbanden, pas was het zelfs achter. Ondanks dat ze inmiddels best redelijke lijnen rijdt wordt ze idd nog wel eens op de vuile lijn/"marbles" gedwongen. Haar kracht en snelheid is te gering om het er ff af te rubben. Op de meeste banen is het vrij schoon rubber en dan slijten de banden idd niet maar zeker als er een motorcrossbaan naast zit en de wind uit de verkeerde hoek waait dan zorgt zand en fijn split voor een verlies aan grip. Tussen de rijsessies door kan je een aantal minuten vrij makkelijk de zooi van de banden plukken/schrapen. Eea is makkelijk te verwijderen met de verfstripper en een plamuurmes. Als je de juiste temperatuur in de massa brengt dan verwijder je makkelijk de bovenlaag van het oorspronkelijke bandoppervlak. Daarna is je band weer als nieuw en heeft ie de grip en ook zeker balans die je mag verwachten. Banden zien er wat rauw uit maar mi niet verbrand. Misschien presteren oudere banden niet optimaal maar zolang ze geen droogtescheuren in de wang vertonen zou ik ze lekker oprijden, zal voor de pret niet veel uitmaken. Zijn ze wat hard geworden dan kan je evt een softener gebruiken, je rijdt tenslotte toch geen wedstrijden. De tijden zijn toch al aardig, ben je wat meer geoefend dan kan je met nwe banden weer een stapje maken, tot die tijd geeft het minder toegevoegde waarde. Nu eerst meters maken.
|
|
Omhoog |
|
|