Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 9:40 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Op Pottendijk waren de voorschriften een jaar of 15 terug vrij streng tov andere banen maar op het moment zijn ze (gelukkig!) zo'n beetje het meest coulant. Het circuit is gelukkig zeer gelegen tov bebouwing al geldt dat voor vele kartbanen.
Ook zij hebben natuurlijk voorschriften maar ik denk dat je daar zonder aanvullende demper nog wel weg kan komen, vraag gewoon wat de mogelijkheden zijn om niet voor verrassingen te komen staan.
Veel gekker is het bijv op Berghem waar men per 1 jan 2014 zelfs de milieuklasse op geluidsgebied -de Promo 95- (die verwant met de K25 is) weert vanaf het circuit. Daar ben je dus niet meer welkom met oa een Promo 95, ook niet met extra dempers achter de toch al extreem stil makende mega grote standaarddemper.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 6:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Ik vond het daar ook allemaal vrij eenvoidig gaan op da baan, wat ik als erg positief heb ervaren. Nu weet ik niet of het op alle banen zo is. Nu zal er vast ook op drukke dagen meer controle zijn als op dagen dat er bijna niemand is.

Maar ik zou dan het beste ook een "gewone" uitlaat mee kunnen nemen. Een wissel is ook zo gedaan.

Maar idd, erg vervelend dat van die promo '95. Mogen die nog wel op andere banen rijden, of helemaal nergens meer? Op zo'n manier wordt je materiaal ook een stuk minder waard. :-(

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 7:20 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Op drukke of minder drukke dagen maakt niet zoveel uit en als het echt druk is lijkt de aandacht ervoor en controle erop juist minder.

Idd kan je een andere uitlaat meenemen en wisselen is idd zo gepiept maar dat heeft wel gevolgen voor de fijnafstelling.
Kijk wat het scheelt wat het meer open exemplaar scheelt met de voorgeschreven demper, maakt het weinig uit dan zou ik me voortaan gewoon op de voorgeschreven demper concentreren. Heb ook al Promo 95's voorbij zien komen die na de dikke demperpot nog een extra demper gemonteerd hebben zitten. In dat geval zou ik voor de alom bekende en goedgekeurde dunne Elto nademper gaan en die evt afwisselend wel en niet gebruiken op de diverse banen.


Voor zover ik weet mag je met je Promo 95 nog op de meeste (tweetakt) banen rijden.
Berghem dus iig niet en ik weet niet of mogelijk Veldhoven... Op Lelystad zit je op de 32 pk grens die daar schijnt te gelden, zal je even moeten vragen.

Weer iemand die het opvalt en aan de lijve ondervindt.
Wat je zegt klopt helemaal; de regelgeving (in dit geval een heel kromme en aanvechtbare) beïnvloedt de waarde van het materiaal -en ik denk ook de kartsport in het geheel- in negatieve mate.
Zo heeft de luchtgekoelde 100cc eigenlijk in het geheel geen waarde meer, en is ie bij bijv de Promo's en de schakels enorm gekelderd, denk ook dat de wankels onder dit milieu-effect gebukt gaan.
Kijk nu naar de F1 van vandaag de dag; waar gaat het nu helemaal nog om, om sportief bezig te zijn en hard te rijden met redelijke inachtname van het milieu of alleen om brandstof besparen om de finish te halen :roll:

Maar gelukkig kan je nog wel terecht op bijv Pottendijk en ook op Strijen zie ik ze geregeld met een Promo 95 stoeien :D .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 5:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Citaat:
Op drukke of minder drukke dagen maakt niet zoveel uit en als het echt druk is lijkt de aandacht ervoor en controle erop juist minder.


Dat kan natuurlijk ook zo zijn, maar ik denk dat het in grote lijnen gaat om het aantal decibels die je produceert, en niet zo zeer om de uitlaat zelf. Toch?
En wat je zegt zo'n goedgekeurde demper erop. Dan zouden ze er toch helemaal niks meer van kunnen zeggen als je dan binnen de geluids normen blijft.

Citaat:
Op Lelystad zit je op de 32 pk grens die daar schijnt te gelden


Er zijn dus banen met een vermogens limiet? wtf!!
En dit geld dan alleen voor 2 takt of ook 4 takt? Ik krijg het idee dat ze mensen gewoon uit hun 2 takt willen halen.
Op zo'n manier wordt al het materiaal minder waard.
Net zo iets als met de oldtimers. Mensen hebben een hobby steken er geld in en vervolgens wordt het verziekt door wat regeltjes, en is het spul waar je tijd moeite en liefde in hebt zitten steken oud ijzer geworden..

Maar net wat je zegt, gelukkig zijn er nog wel wat mogelijkheden om je lol toch op te kunnen.
En ik ga als ik wat tijd kan vinden gewoon proberen een eigen uitlaat te maken en lekker te testen. :p

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 8:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Citaat:
Berghem dus iig niet en ik weet niet of mogelijk Veldhoven...


Zaterdag was er op Berghem een Leopard met een Kf uitlaat erop. Die mensen kwamen uit Duitsland, dus volgende keer....praten :(

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 4:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Citaat:
Leopard met een Kf uitlaat erop


Als ze dat doen zal het toch wel zin hebben, zou je denken.

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 4:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Je kan wel niet zomaar vermogen winnen door een uitlaatje te maken hoor. Misschien wel topvermogen ten koste van vermogen in de ondertoeren, of omgekeerd.
De uitlaat die er nu opzit is al erg doorontwikkeld hoor, dat kan je echt niet zomaar verbeteren met een gratis app ofzo. Maar als je nu zegt dat je minder koppel nodig hebt en meer topvermogen dan kan dat waarschijnlijk wel, maar enkel met de juiste gegevens.

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 7:24 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Echt erg toon dat het zo moet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2014 11:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 19, 2009 9:58 pm
Berichten: 33
Wij hebben destijds ook een nieuwe pijp gemaakt op basis van de afmetingen van de oude pot echter wel met wat meer "trompet"vorm in de expansieconus.
Tevens een aluminium demper gemaakt wat het geheel een stuk lichter maakte.
Als hobbyrijder is het erg moeilijk om te bepalen of je er meer vermogen uit haalt omdat dit marginaal zal zijn bij een reeds vanaf de fabriek redelijk ver opgevoerde set.
Het zag er wel een stuk flitsender uit
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer eentje voor me zitten..........


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David