Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 12:56 pm 

Met de drukte viel het inderdaad mee!
hooguit 10 mensen met eigen kart en af en toe wat huurkarts op de baan.
misschien was het zondag drukker..

@ Rob je was er dus ook zaterdag? met welke kart reed je?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 2:52 pm 

Te herkennen aan een boerenkiel, een pet en rubber laarzen? :mrgreen:

Iedereen had zich vast 8 en 9 maart al uitgeleefd. Toen was het beide dagen iig een drukte van belang.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 4:35 pm 

Ik was er met mijn zonen van 7 en 14 jaar. Ik vond het voor de kleinste wat spannend omdat hij tussen de grote (zwaarder) karts in moest rijden en hij is nog niet zo ervaren. Mijn oudste reed met een Rotax junior maar dat was geen succes, het snelheidsverschil was te groot. En hij werd op het laatst getorpedeerd, in de chicane vol in de zijkant gereden door 2 viertakten die met elkaar aan het spelen waren. Ik denk dat ze later wel met een indeling gaan komen net als op andere banen. Moet allemaal nog even wennen. Mooie baan voor de kleineren (en de grasmaaiers) maar voor de snellere karts niet echt geschikt door de korte bochten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 6:58 pm 

Spelen en fun bij karten is een must maar rekening met elkaar houden is wel het minste en er mag niemand de dupe van worden, zeker niet de wensdoelgroep als de kids waar Lelystad een eerder opgebouwde naam heeft hoog te houden.
Op de baan waar wij vaak zijn en rijden wordt aan dergelijke acties zeker wat gedaan.
Is het door het baanbeheer opgepikt of heb je er nog melding van gedaan? dan kunnen ze er wat mee doen en houd je er geen kater aan over.
Idd is een deel van het uur minitijd een aanrader zodat zij ook fun hebben en houden, banen die dat niet hebben laat ik met onze kleine voorlopig links liggen.

De drukte op de baan is dus duidelijk geen issue in deze en eventuele snelheidsverschillen hoeven dat met de juiste mentaliteit ook niet te zijn. Korte puntige bochten zijn juist uitermate geschikt voor karts die hard kunnen remmen en snel uit kunnen accelereren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 7:17 pm 

Hoe bedoel je boeren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 7:18 pm 

Hoe bedoel je boeren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 7:21 pm 

Ik snap het met kiel.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 8:05 pm 

@ robw

OK leuk dat je met je zoons gaat :D had je oudste een fel gele helm?
En hebben ze beide een blauwe kart?
Dan heb ik ze wel gezien denk ik.
Je oudste zoon ging wel lekker dacht ik te zien.
Je jongste zoon had volgens mij wat moeite om de bochten op snelheid te rijden..
Maar dat komt vast nog wel :D
Hoezo was het snelheids verschil voor je oudste zoon te groot? Als ik de juiste voor me heb had hij een snelle kart..
En dat hij getorpedeerd is kwam dat door een pro kart?
Er waren er 4 op de baan op sommige momenten en ik vond ze erg lomp rijden en heb dit ook gemeld bij de eigenaar. Ik had er ook last van namelijk.

@ petrolhead

Ik denk dat je het allemaal goed omschreven hebt.
Ik ben ook recreant rijder en ik probeer zoveel mogelijk rekening met anderen te houden. Zeker met langzamere mensen op de baan en wil ik alles heel houden dus vermijd contact op de baan.
Dus als ik meerdere keren wordt aan getikt ben ik er wel klaar mee.
Ik denk dat sommige mensen inderdaad niet die instelling of mentaliteit hebben en dat is dan zonde.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2014 9:22 pm 

@Stefan88
Klopt, dat waren mijn zonen.
Die jongens in de prokarts waren in ieder geval ervaren maar hadden inderdaad nogal stevige rijstijlen.
Het waren 2 huurkarts die elkaar probeerden van de baan te duwen.
Is inderdaad een snelle kart maar dat bedoel ik juist ook, het verschil in snelheden met andere karts was erg groot.
Er reden ook nog 2 snellere karts rond.

Mijn jongste zoon heeft te weinig gereden, vorig jaar maar 3 keer.
Met mijn oudste altijd veel gereden maar vanaf vorig was ik het zat met het wedstrijd gedoe in nederland.
Als je bij de ene bond reed mocht je niet op banen van andere bonden rijden en zo, hoe erg kun je een sport verzieken....
1 jaar in Belgie gereden bij de BMC, fantastische organisatie maar vanuit het hoge noorden 2 x per maand naar Belgie voor trainen en wedstrijden was me te veel van het goede.

Ik hoop dat de fun weer terug gaat komen door dat jaar wat meer te rijden, vandaar dat ik blij ben dat Lelystad er zo goed bij ligt.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2