Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Minikart
BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 3:25 pm 

Goed verhaal! Bedankt. Ga binnenkort met de kleine man naar Eefde om te oefenen. Hopelijk is het een beetje rustig, kan ik er eerst een paar ronden achter lopen/rennen met een touw. Daarna erachter met een huurkart. En als het allemaal goed gaat alleen. De c50 die er nu op zit is ook geknepen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 04, 2014 7:16 pm 

Prachtlocatie, heel leuk om te doen!
Eefde verzorgt ook lessen : http://www.kartingeefde.nl/index.php/ki ... kartlessen Op Strijen de ervaring opgedaan dat ze in prima handen zijn en op een leuke manier binnen een korte tijd een hoop prgressie maken, kan een hoop geren schelen :wink: . Daarnaast mag je op veel banen niet op de baan komen en/of als volwassene tijdens speciale minitijd rijden. Er zijn met een beetje zoeken op Youtube best wel wat voorbeeld en blooperfilmpjes van dergelijke eerste stappen op kartgebied te vinden.
Overigens geeft het wel aan dat je er goed over nagedacht hebt en als ouder gewoon heel zuinig bent op je kind, ik zat daar op voorhand ook best mee.

Onze C50 kochten we zonder dat we het wisten verregaand getuned en om hem toch weer zo standaard mogelijk te krijgen heb ik de uitlaat terug gemodificeerd (scheelde ook een hoop geluid waar ze aanvankelijk bang van was) en een defect verkregen standaard carb gerepareerd en samen met een origineel luchtfiltertje gemonteerd.
Er is gedurende de vele jaren van inzet echt heel veel over dit kleine leuke kartmotortje geschreven, op internet is ook veel te vinden aan info en onderdelen. Het wordt dan ook wereldwijd nog steeds redelijk goed verkocht en in diverse landen wordt er nog steeds of zelfs weer mee geraced.
Voor de C50 is evt ook nog een restrictorring te koop die je in de aanzuigopening van het motorblok kan tikken (denk dat je het daarover hebt).
Daarmee beperk je de doorlaat van 14 mm naar 10mm. Het standaard vermogen van 1,8 pk wordt daarmee beperkt. Het is wel zaak om de sproeierbezetting daarop aan te passen, gek genoeg moet je naar een grotere sproeier dan standaard, komt omdat de vernauwing ver na de eigenlijke venturi zit.
Onze kleine zal al weer snel harder willen en dan gaat de zgn "outlaw" carburateur van 16 mm -een speciaal tot het uiterste uitgekotterd origineel 14 mm exemplaar- er weer op, omdat er toch geen wedstrijden mee gereden worden is dat allemaal toegestaan. Het vermogen stijgt dan naar ca 2,3 pk en kan bij zorgvuldige afstelling na optimale tuning zelfs een prima 2,8 pk bedragen. Maar da's allemaal nog toekomstmuziek :mrgreen:

Enjoy!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 4:05 pm 

Kan iemand mij vertellen waar ze in Nederland de onderdelen van de c50 verkopen kan op het net er geen vinden. Alvast bedankt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 8:01 am 

Ik denk dat kartdealers wel wat kunnen regelen, van der Pol kartracing iig wel en waarschijnlijk de Paauw uit Soest ook.
Sproeiers zijn redelijk goed verkrijgbaar omdat ze bijv ook op bromfietsen/scooters gebruikt worden, het is de 5 mm Dellorto variant, er zijn originele en imi.
Heb je veel nodig dan kan je ook via een webshop over de plas bestellen, in de US of A en de Uk zijn deze motortjes tenslotte nog steeds helemaal hot.
Wat heb je eigenlijk voor de C50 nodig?
Er zijn aanbieders genoeg, zelf hebben we prima ervaringen met Zip North in Engeland ( http://www.zipnorth.com/index.php?main_ ... rc6puc88n7 ), breed assortiment, goede snelle service en door de bank heel redelijke prijzen. Het loont om de onderdeelprijzen te vergelijken, er zit enorm verschil in tussen de diverse aanbieders, net wat je nodig hebt. Vergeet ook de P&P en voor de USA de extra tax niet mee te nemen in het totaal.
Succes!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 9:48 am 

Er is een veer van de koppeling geknapt. Maar nu heb ik hem gelijk maar kompleet gedemonteerd om het blok even te reinigen. Wat geen overbodige luxe was! Heb alleen een cilinder pakking nodig (zat er geen tussen) een nieuw bougie en de koppelings veren.
Bedankt voor je reactie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 7:57 pm 

Aha, lastig maar verder valt dat gelukkig nog wel mee dan :D .
De koppelingsveren monteren lijkt me goed zo te doen al zijn er wel speciale tools voor het verwijderen van de koppelingstrommel en het center van de koppeling. Er bestaan koppelingsveren die behandeld zijn met vloeibare stikstof. Of en wat voor voordelen dat heeft weet ik eigenlijk niet.
Wij hebben meteen wat klein geneuzel extra besteld zoals bijv wat pakkingen afdichtingen van carb en uitlaat, benzine filtertje, sproeiers en een extra bougie voor mocht ie vet slaan.
Als je de boel toch los hebt en schoon wil maken (weet idd hoe vuil dat kan zijn :wink:) dan misschien meteen even de -pas 1 gelast-uitlaatbeschermingssteun checken en de zuigerveerslotspeling meten (al lijken ze schieronverwoestbaar heel lang hun werk te kunnen doen).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 8:36 pm 

Koppeling is alweer klaar. Ik gewoon de schoenen met veren van de andere motor overgezet. Geen special tools nodig. Gewoon de tien die je bij de geboorte krijgt. Handigheid is niet te koop he....
Maar wil de andere koppeling ook weer fixen. Zal morgen nog even wat telefoontjes plegen. Anders bestel ik het wel in de uk. Misschien dat andere ook wat onderdelen nodig hebben dan wil ik die best gezamenlijk bestellen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 9:21 am 

Afgelopen zondag met de kleine man naar Eefde geweest, waar hij de eerste meters op de baan heeft gereden. We mochten eerst alleen op de baan ik reed met een huurkart voorop en mijn zoon er achteraan met zijn eigen kart. Dit ging al super, elke ronde iets meer gas erbij. Na 5min lieten ze elke keer een extra kart op de baan zodat hij kon wennen aan het verkeer. Ook dit ging super. Na 15min was het mannetje wel behoorlijk moe.
Papa super trots! Complimenten aan de medewerkers voor hun medewerking en alle karters voor hun geduld.

Volgende keer gaat hij met de les meedoen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 9:29 am 

Tof dat de baanbeheerders dit toelaten. Goed voor je zoon om te wennen aan de kart en de ervaring.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst :mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 6:14 pm 

Iemand die mij misschien kan helpen,

Mijn zoon rijd nu op een minikart met een comer c50. En is wel toe aan een iets snellere motor.
Nu heb ik nog een s60 staan alleen zonder uitlaat, de bocht heb ik er wel bij. Weet iemand welke uitlaat hierop past. Op de verschillende sites kom ik nergens een uitlaat voor een 60cc tegen alleen 100cc.
Alvast bedankt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 7:35 pm 

De S60 kan net zon potje als de c50 hebben maar ook een soort van gegoten ruime bocht met simpele universele demper eraan, volgens mij net zoiets als nu recent op MP staat.
De s60 is van een tijdje terug maar er is her en der nog zat van in schuren en vast ook bij kartzaken als bijv de Paauw.
Als je wil weten hoe het zit dan kan forummer Maarten je mogelijk wel helpen hij heeft pas nog over de nwe kart van z'n dochter gepost met pica s.
Afgezien dat het gaat passen op een babykart is het een fikse stap in power, zo n 3 keer meer dan een c50 en das best veel voor een kleine.
Ben zeker benieuwd, succes iig!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 8:44 pm 

Ik heb in ieder geval nog wel een einddemper (zoals op marktplaats staat) over, is je hand al weer heel Leon ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 9:09 pm 

Haha, schaam me een beetje maar wij kennen wij elkaar???? Mijn hand is weer helemaal geheeld, op wat optische schade na. Ik ben wel belangstellend voor de uitlaat. Hoe kan ik jou contacten?

Alvast bedankt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 16, 2014 12:25 pm 

Net even bezig geweest met de mini, en nu blijkt de s60 helemaal niet te passen, in iedergeval niet zonder slag of stoot. Nu ik het zonde vind om het chassi te gaan aanpassen verkoop ik de s60.bedankt voor alle info.
Als er gegadigden zijn. S60 incl carb en uitlaat bocht. En heb er ook nog een nieuwe cilinder bij.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 16, 2014 4:01 pm 

we hebben kartjes staan [nieuwe] met een 35 cc honda 4-takt speciaal voor deze leeftijd,nieuwprijs 650 euro!
hure kan ook op Venray, emmen en lelystad!
als je deze kart na 1 a 2 jaar verkoopt krijg je er altijd nog 400 tot 450 euro voor!
dat is een betere en goedkopere oplossing als een andere motor kopen voor je kartje!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende