Auteur |
Bericht |
stoefie92
|
Geplaatst: do maart 13, 2014 10:53 am |
|
Geregistreerd: vr mei 03, 2013 10:19 am Berichten: 62 Woonplaats: Hoogeveen
|
Ik heb een Maxter MXO moter, alleen nu vraag ik me af , hoe ver moet ik de koppeling afstellen, werkt hij namelijk ook als de kart uit staat, want kan hem nu wel tot het einde door drukken maar dan nog gaat de kart niet in z'n vrij,
Iemand verstand van ??
_________________ Energy Corse met Maxter MXO
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do maart 13, 2014 10:56 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Zoals ik het bij me TM doe, is enkel de kabel op spanning zetten. Dan een keertje laten draaien om de platen even los te laten komen. Dan soms nog even iets strakker zetten ( bij het stuur of stelnippel bij het blok).
Succes!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
stoefie92
|
Geplaatst: do maart 13, 2014 12:06 pm |
|
|
okeej, dus omdat hij al even niet heeft gelopen, zijn de platen zeker vast gaan zitten, had nog geen benzine dus kon hem nog niet starten zo snel, Maar hoe ver moet je normaal de koppeling kunnen inknijpen, het lukt me nu ongeveer 2 cm,
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do maart 13, 2014 12:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
De koppelingshendel? Bedoel je die, want dat is per kart verschillend namelijk. Mijn vorige birel R32 moest je de hendel bijna 10cm inknijpen voor ontkoppelen. En de nieuwe Birel 5/6 cm, dus dat is moeilijk te zeggen.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
stoefie92
|
Geplaatst: do maart 13, 2014 12:31 pm |
|
|
ik zal hem vanavond is aan de praat proberen te krijgen, misschien dat het al wel goed zit, maar dat de platen gewoon vast zitten
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do maart 13, 2014 8:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
waarschijnlijk plakken de platen een beetje
hendel mag zeker niet te strak staan en als je de koppeling in trekt moet die voorste schijf naar buiten komen
ook kun je de koppelings platen vrij makkelijk demonteren
de bouten og moeren die je ziet zitten aan de buitenkant eruit draaien en daarna kun je de platen eruit halen
dan kun je meteen de binnen en buiten trommel controleren op slijtage als ze nieuw zijn zitten er geen deuken in de groeven (inslag van de platen ) bij de buiten trommel gebeurt dit ook maar in veel mindere maten
je kunt dan ook meteen kijken of het koppeling mechanisme goed werkt je druk dan de buitenste flens waar een penetje aan zit die op een lagertje loopt die druk je weer in het gat waar die uitkomt en als je nu aan je koppelings hendel trekt moet die wat naar buiten komen nu moet je met de hand het heveltje op de motor weer terug draaien dit gebuert normaal met de veeren die je uit de koppeling hebt gedraait komt die niet naar buiten dan mis je waarschijnlijk de pen die erin hoort
daarna alle platen weer terug monteren let op de volgorde eerst een frictie plaat en dan een aluminium of staal plaat en zo verder en kijk of er geen kapot zijn dan veren en bouten er weer op en dan moet die geheel werken
|
|
Omhoog |
|
|
stoefie92
|
Geplaatst: vr maart 14, 2014 8:56 am |
|
|
nou de koppeling is nog vrij nieuw dus versleten zal die niet zijn, je ziet de koppeling ook wel naar buiten komen, zijn gewoon de platen die een beetje vast zaten, heb hem nu weer los, heb de kabel iets op spanning moeten zetten en alles werkt naar behoren ,
|
|
Omhoog |
|
|