Auteur |
Bericht |
Jackall
|
Geplaatst: wo maart 05, 2014 9:29 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm Berichten: 95 Woonplaats: Winschoten
|
Wat is de ideale gewichts verdeling dan?
_________________ First Kart + IAME K25
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: wo maart 05, 2014 10:37 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Vind op zo'n vraag maar eens een pasklaar antwoord!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo maart 05, 2014 10:47 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Vind op zo'n vraag maar eens een pasklaar antwoord! Dat is er niet denk ik. Scheelt per kart,rijder,rijstijl enz. Ikzelf ga het stoeltje verplaatsen en kijken hoe het dan gaat.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do maart 06, 2014 5:18 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
25% van het gewicht op ieder wiel... Is helaas alleen niet haalbaar!
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: do maart 06, 2014 9:33 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Ik heb oa dan ook nog nooit een kart op schalen gezet maar is dat ook echt zo? Links en rechts gelijk per as kan ik me voorstellen maar voor en achteras, mmm. Lijkt me namelijk alleen al vanuit de bandbreedte en andere specs, de geometrie en de stuurbaarheid van het geheel dat er achter ook meer gewicht dan voor gewenst is om goed een hoek om te komen.
|
|
Omhoog |
|
|
Jackall
|
Geplaatst: vr maart 07, 2014 1:01 am |
|
Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm Berichten: 95 Woonplaats: Winschoten
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr maart 07, 2014 9:39 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Duidelijk verhaal!, bevestigt ook mijn vermoeden . Kan je nog harder Martin .
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: ma maart 10, 2014 10:14 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
25% gewicht per wiel is NIET juist. Doorgaans is er meer gewicht op de achterwielen dan op de voorwielen. Per kart verschilt dat, maar volgens mij is de ideale verdeling ergens tussen 40-45% voor en 55-60% achter.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma maart 10, 2014 1:42 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Tuurlijk zit er meer gewicht op de achterkant, maar er wordt gevraagd wat ideaal is, alleen is gewoon niet haalbaar.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 10, 2014 2:10 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
De meningen verschillen zowieso omtrent dit onderwerp: velen zeggen dat een 25% verdeling per wiel niet wenselijk is i.v.m. stuureigenschappen/remeigenschappen etc...... en daar het om een bewegend object gaat is daar ook iets voor te zeggen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Jackall
|
Geplaatst: ma maart 10, 2014 2:37 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm Berichten: 95 Woonplaats: Winschoten
|
Voor het accelereren heb je meer gewicht achter nodig om je vermogen kwijt te kunnen. Maar ook heb je gewicht achter nodig met remmen, hoe meer gewicht je voor hebt hoe slechter je zal gaan remmen, en je kan minder vermogen kwijt. Wel wordt het stuur gedrag er beter van. Hoe meer gewicht je achter gaat zetten zal het stuurgedrag slechter worden.
Het is afwegen wat je belangrijker vind. Maar voor achterwiel aandrijvers is 40/60 een goede afstelling.
_________________ First Kart + IAME K25
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma maart 10, 2014 9:17 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Mmm, zonder iemand af te willen vallen , dat laatste verhaal is wel een heel vrije interpretatie van waarheden (die je -teruglezen!-gedurende het topic zelf creëert)
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma maart 10, 2014 11:28 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Je moet ook niet vergeten dat een kart achter vrij moet zijn omdat die anders het motor vermogen opeet
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di maart 11, 2014 8:50 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Tuurlijk zit er meer gewicht op de achterkant, maar er wordt gevraagd wat ideaal is, alleen is gewoon niet haalbaar. Ideaal niet nee, maar als je weegt en er zit meer dan 45% van het gewicht op de voorkant, dan is het slim om eens te kijken wat er met de wegligging gebeurt als de stoel naar achteren gaat.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo apr 13, 2014 7:49 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Het heeft even geduurd maar vandaag zijn we weer de baan op geweest. (Driebergen) De overstuur problemen zijn opgelost. Ik heb de stoel naar achter verplaatst en een recent setje mojo D2 gemonteerd. Ook meteen maar een ander setje bakken er op gezet. Hij heeft lekker gereden en een 34.01 als zijn beste tijd voor vandaag
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|