Auteur |
Bericht |
tonnymontana
|
Geplaatst: do feb 20, 2014 10:30 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: Als je veel ervaring/kennis hebt van het juist afstellen van KF motoren Zoals Wilfred aangeeft, moet je wel enige kennis van zaken hebben bij zo'n blokje. Anders loopt ie erg snel kapot, en dat zal natuurlijk zonde zijn.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
kartpinda
|
Geplaatst: do feb 20, 2014 10:38 am |
|
Geregistreerd: wo apr 17, 2013 6:52 pm Berichten: 119 Woonplaats: Marknesse
|
Ja dat klopt, ga ik ook zeker doen, maar heeft 1 van jullie enige ervaring met een kf3 bij een juiste afstelling? Hoe loopt zon motertje dan?
_________________ Intrepid Cruiser V 2011 + TM KF3 2010 MS Blue Falcon 2014 + Rotax Max senior 2013
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: do feb 20, 2014 11:23 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Nou ik niet, maar weet wel als zo'n ding goed afgesteld is ( wat je 3/4 keer per dag moet doen) dat ie erg hard loopt!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: do feb 20, 2014 12:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
KF motoren zijn mooie stukjes techniek welke zeer snel zijn bij de juiste afstelling. Zoals Tonnymontana ook al aangeeft, moet je meerdere keren per dag de afstelling aanpassen, omdat deze motoren gevoelig zijn voor (buiten)temperatuursveranderingen, luchtvochtigheid en luchtdruk. Ikzelf heb geen technische achtergrond en heb geen zin om steeds de sproeibezetting en lucht/brandstof verhouding aan te passen teneinde mijn motor niet vast te laten lopen; daarom heb ik gekozen voor een VT250.
Maar er zijn genoeg rijders die juist de charme van het continue afstellen juist als uitdaging zien, dus als je weet wat je doet en daar zin in hebt: leef je uit met een KF motor. Zo niet, kies dan een ander type om vastlopers en kosten te voorkomen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do feb 20, 2014 2:02 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik weet niet hoe goed je 'Deutsch' is, maar je zou een Duits kartforum kunnen raadplegen. In 'Deutschland' wordt namelijk procentueel gezien veel meer met KF motoren gereden dan hier in het Nederlandse.
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: do feb 20, 2014 4:59 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
op het nieuwe circuit van lelystad? is daar al bekend of je er met 2takt mag gaan rijden dan?
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: do feb 20, 2014 8:36 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Yup, niet schakel tot 32 pk.
|
|
Omhoog |
|
 |