Auteur |
Bericht |
Bundy112
|
Geplaatst: zo dec 08, 2013 9:07 pm |
|
Geregistreerd: di nov 26, 2013 9:50 pm Berichten: 14
|
Goedendag allen, Ik had al een topic aangemaakt in het beginnersgedeelte met wat vragen. ( viewtopic.php?f=26&t=11349&p=175678#p175678) Ondertussen ben ik ''iets'' verder met mijn projectje. Zo heb ik het ding gekocht met nog een fatsoenlijke stoel en voorremmen met fusees. Met het loshalen v.d. motorsteun kwam ik erachter dat er flink gebeunt is aan het frame (had ik bij aankoop naar moeten kijken maar goed weer wat geleerd). Frame is blijkbaar gescheurd geweest en men heeft er toen een massief stuk rond ingedaan en vervolgens een beetje aan elkaar gebroddeld. Zo veel gebroddel dat de steun niet eens naar voor kan schuiven om de ketting te spannen. Stuk eruit geslepen: 2 stukken buis meegenomen bij 't werk van pa, is geen precisiebuis dus moest nog een halve milimeter afdraaien voor de 28x2 in de 32x2 paste: Bedoeling is om de 32x2 ertussen te steken, en dan de 28x2 er van achter doorheen te duwen. Dan rondom dichtlassen en netjes rond veilen (vijlen?). Zo dus: Ik doe eerst de rechter buis, en dan pas de linker. Op die manier hoop ik hem zo recht mogelijk te kunnen houden. Tijdens het lassen alles goed vastzetten met flinke lijmtangen. Ik kan zelf redelijk lassen maar dit laat ik m'n baas doen omdat ik dit graag in een keer goed gedaan wil hebben, ik heb een hekel aan beun oplossingen Van tevoren even het motorblok erop gezet: En ondertussen ook een setje 2dehands alu velgen binnen gekregen voor een mooie prijs Daarvan moet ik nog een foto maken. Met een beetje geluk kan m'n baas deze week lassen, en ben ondertussen ook begonnen aan een schakelmechanisme. Meer info komt later Groet! Wijnand
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: zo dec 08, 2013 9:57 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Leuk project ! als alles in orde is zou ik hem terug strippen en het frame laten poedercoaten. Dan zie je niet meer dat hij gelast is Moet je wel natuurlijk de las wegslijpen
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: ma dec 09, 2013 10:43 am |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Leuk project! Ga het in de gaten houden!
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma dec 09, 2013 11:23 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Altijd leuk om lekker in de winter te klussen aan dit soort projecten. Succes ermee!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Bundy112
|
Geplaatst: ma dec 09, 2013 4:44 pm |
|
Geregistreerd: di nov 26, 2013 9:50 pm Berichten: 14
|
@bjornschuddings Precies dat had ik al in gedachten, alleen dan vijlen i.p.v. slijpen omdat ik het dan net iets mooier rond krijg. Met een slijptol houd je toch van die vlakke kanten. Poedercoaten dekt de kleine oneffenheden mooi af en is erg slijtvast.
Weet iemand trouwens of het luchtfilter dat op een v.d. foto's te zien is een goedgekeurd luchtfilter voor een 2takt is?
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma dec 09, 2013 5:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Nee, die is niet goedgekeurd. Tevens moet je ook een goedgekeurde demper hebben.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Bundy112
|
Geplaatst: zo dec 29, 2013 11:55 pm |
|
Geregistreerd: di nov 26, 2013 9:50 pm Berichten: 14
|
Zo het duurde even maar het frame is gelast! Daarna 2 uur staan veilen om het netjes rond te krijgen en je ziet er vrijwel niets meer van. Helaas ben ik vergeten om foto's te maken maar die komen snel. Ik heb ook nog even na zitten denken over het schakelmechanisme. Eerst wilde ik het helemaal zelf maken, maar ik denk dat het toch slimmer is een kant en klare pook te kopen en de ophangpunten aan het frame te lassen. Op foto's heb ik gezien dat die pook op een paar plaatsen gebogen is en aangezien ik geen buigbank of iets dergelijks heb denk ik niet dat ik dat zelf netjes kan maken. Ik kan natuurlijk wel een end buis in de bankschroef zetten en daaraan gaan trekken maar ik denk niet dat dat mooi word. Zoiets vind ik wel mooi, iemand die toevallig nog zoiets heeft liggen en er vanaf wilt?
|
|
Omhoog |
|
|
gg racing
|
Geplaatst: ma dec 30, 2013 10:49 am |
|
Geregistreerd: ma apr 22, 2013 7:21 pm Berichten: 70 Woonplaats: Kootwijkerbroek
|
_________________ RK Kart #25 + TM K9 special Mari kart + TM cross Rotax 100 cc roterend EHR getuned x 2
|
|
Omhoog |
|
|
Bundy112
|
Geplaatst: zo feb 16, 2014 6:14 pm |
|
Geregistreerd: di nov 26, 2013 9:50 pm Berichten: 14
|
Vandaag weer met de kart bezig geweest. Ik heb mijn twijfels of dit allemaal gaat passen. Het blok de stoel zijn nogal breed samen, waardoor de stoel wel erg ver naar links uit komt. Weet iemand hoe breed een normaal chassis voor een 125cc schakelkart is? Ik denk dat dit frame van een 100cc automaat komt, maar ik weet niet of het veel uitmaakt. f
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma feb 17, 2014 12:12 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
De stoel staat sowieso een stukje naar links, dit voor de balans van de kart.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Bundy112
|
Geplaatst: ma feb 17, 2014 1:01 pm |
|
Geregistreerd: di nov 26, 2013 9:50 pm Berichten: 14
|
Dat snap ik, maar bij mij staat hij echt 10cm uit het midden en dan zit ik toch wel erg scheef achter het stuur.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma feb 17, 2014 2:11 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Heb zelf ook een kawasakiblok op een kartframe gehad, motorsteun zelf op maat gemaakt, zodat je de motor iets verder naar buiten staat. Ook kun je vaak nog wel kapjes weglaten.
|
|
Omhoog |
|
|
Bundy112
|
Geplaatst: ma feb 17, 2014 3:49 pm |
|
Geregistreerd: di nov 26, 2013 9:50 pm Berichten: 14
|
Das eigenlijk best een goed idee, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht hebt... Van het weekend maar eens kijken of dat gaat lukken. Zijn de verschillen in afmetingen tussen een 100cc en een 125 groot? Ik ben zelf best lang (1.93m) en zit redelijk opgevouwen in deze.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma feb 17, 2014 4:09 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Normaal gesproken zijn de chassis in de basis gelijk qua wielbasis en afmetingen.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma feb 17, 2014 7:25 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Het gaat niet alleen om lengte maar het hele postuur en de verhoudingen. 1.93 is ook gewoon best lang voor een standaard chassis. Ik meet bijna 1.91 en da's denk ik ook al ruim boven het gemiddelde waar een chassis voor gemaakt is. De vaste stoelsteun beperkt meestal dat de stoel ver genoeg naar achter kan. Om het relatief hoge zwaartepunt te drukken kan je ook eens omkijken naar een andere stoelvorm met een iets schuinere rugzitting, bijv een T7. Zag een tijdje terug op Berghem een mooie overbouwconstructie aan de voorzijde van de kart maar die rijder was wel 2 meter. Met jouw lengte zal het geen luxe zijn maar met wat passen en meten zou het gewoon moeten kunnen.
|
|
Omhoog |
|
|